تصویر ثابت

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 21
  • بازدید دیروز: 27
  • کل بازدیدها: 133156



.: اخـبـار فـنـاوری .:
اطلاع رسانی جامع و حرفه‌ای و البته صحیح اخبار فناوری (IT)با نگاهی دقیق‌ و همه‌جانبه + پاسخ دادن به درخواست های شما بازدید کننده ی عزیز
پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 5:31 عصر :: نویسنده : Admin
 

کسی از تلفن اش انتظار ندارد که قابلیت ضبط صدا با کیفیت عالی داشته باشد و همه توجه ها معطوف دوربین بهتر است. اما انگار اچ تی سی توجه ویژه ای به بهبود میکروفن ها در تلفن های هوشمند داشته و از فناوری جدیدی در تلفن HTC One استفاده کرده است. چیزی که نامش را BoomSound گذاشته است.

در این فناوری از دو میکروفون دو لایه از نوع سیلیکونی استفاده می شود. یکی از آنها حساسیت بالایی دارد و دیگری روی صداهای دسیبل بالا تمرکز می کند. مجموع صداهای دریافتی به صورت الکترونیکی با هم مخلوط شده و سبب می شود که نتیجه کیفیتی عالی داشته باشد.

اچ تی سی می گوید فناوری جدیدش سبب خواهد شد که هنگام ضبط ویدیو با تلفن همراه بتوانید از صدایی شفاف با کیفیت بالا و دقیق لذت ببرید. بنابراین هنگامی که با دوربین اچ تی سی وان مشغول فیلم برداری اچ دی هستید، می توانید از داشتن یک صدای عالی هم اطمینان داشته باشید.

انگار کم کم نوبت به رقابت روی حس شنوایی تلفن های هوشمند هم رسیده است.




موضوع مطلب :


نمایشگاه ژنو 2013 همیشه با ابر خودرو ها و خودروهای مسابقه ای از بازدیدکنندگان و دنبال کنندگانش دلبری کرده ولی یکی از جذاب ترین و بامزه ترین طرح های امسال طرحی مفهومی تویوتا با نام iRoad است.

iRoad یک سه چرخه معکوس (دو چرخ در جلو، یک چرخ در عقب) است که دو صندلی آن در یک راستا پشت سر هم قرار دارند و می توان در بخش عقب، بار قرار داد یا یک سرنشین اضافه بر راننده سوار کرد. اندازه آن تقریبا با یک موتور سیکلت بزرگ برابری می کند ولی برای حفظ تعادل هیچ نیازی به تلاش راننده نیست.

هر کدام از چرخ های جلو با یک موتور 2 کیلو وات ساعتی به حرکت در می آیند و تویوتا می گوید iRoad قادر به پیمودن یک مسیر 48 کیلومتری قبل از نیاز به شارژ مجدد باتری لیتیوم-یون آن است. با برق خانگی، شارژ باتری 3 ساعت به طول می انجامد.

iRoad  در اصل با چرخ عقبش هدایت می شود که بدنه را روی محور می چرخاند و امکان چرخش سر پیچ های تند را با بهترین ثبات ممکن می کند؛ چیزی که برای حرکت در محیط های شهری و ترافیک سنگین یک مزیت به شمار می رود.

ارتفاع بلند و ثبات بر روی 3 چرخ احتمال واژگون شدن iRoad را به حداقل می رساند ولی برای اطمینان بیشتر، تویوتا یک سیستم اتکایی فعال را که با ژیروسکوپ کنترل می شود در iRoad تعبیه کرده که در سر پیچ های تند با کج کردن بدنه بر روی سیستم تعلیق، نیروی مایل به مرکز ایجاد کرده و ثبات وسیله نقلیه را حفظ می کند. این سیستم روی سطوح شیب دار هم به همین شکل عمل می کند.

در ادامه مطلب عکس های بیشتری از این وسیله نقلیه جذاب ببینید.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


اتحادیه اروپا دیروز اعلام کرد که مایکروسافت را به خاطر نقض قوانین آنتی تراست در زمینه توزیع مرورگر اینترنت اکسپلورر مبلغ 561 میلیون یورو (معال 731 میلیون دلار) جریمه کرده و مایکروسافت نیز با انتشار یک بیانیه رسمی "مسئولیت کامل" آنچه که "خطای فنی" منجر به نقص قانون نامیده را پذیرفته و هیچ اشاره ای هم به فرجام خواهی برای رفع جریمه نکرده.

ما مسئولیت کامل بابت خطای فنی که این مشکل را به وجود آورده می پذیریم و قبلاً نیز به خاطر آن عذرخواهی کرده ایم. ما یک ارزیابی کامل و منصفانه از این وضعیت به کمیسیون اروپایی ارائه کرده ایم و گام هایی برای تقویت روند توسعه نرم افزارهای خود و اجتناب از وقوع مجدد این اشتباه -یا موارد مشابه آن- در آینده، برداشته ایم.

برای مایکروسافت که همیشه نسبت به تصمیمات اتحادیه اروپا موضع منفی گرفته و درخواست استیناف داده، این یک رویکرد جدید است و شاید به این خاطر اتخاذ شده باشد که درخواست های قبلی موفقیت آمیز نبودند.




موضوع مطلب :


کمتر از یک ماه قبل اچ تی سی وان به عنوان آخرین شانس برای روشن نگاه داشتن چراغ امید این موبایل ساز تایوانی رونمایی شد. امروز هم این شرکت از میزان فروش خود در ماه فوریه خبر داد که با سقوط 44 درصدی، تنها به 384 میلیون دلار (11.37 میلیارد دلار تایوان) بالغ شده. این میزان در ماه فوریه 2012 بیش از 20.3 میلیارد دلار تایوان بوده است.

این میزان همچنین نسبت به ژانویه 2013 که اچ تی سی آن را با فروش 15.54 میلیارد دلار تایوانی پشت سر گذاشته، کاهش 27 درصدی را نشان می دهد. البته HTC در این گزارش اشاره ای به میزان درآمد خالص خود یا تعداد فروش اسمارت فون ننموده است. اما آخرین گزارش فصلی این شرکت که در ماه ژانویه و برای اولین فصل مالی امسال منتشر شد، خبر از سقوط 91 درصدی درآمد خالص این شرکت و رسیدن آن به 34 میلیون دلار می دهد، که کمترین میزان از 2004 تا کنون بوده است.

به گزارش گارتنر، این شرکت در سه ماهه چهارم 2012 با فروش بیش از 32 میلیون دستگاه تلفن هوشمند و سهم 1.8 درصدی از بازار دنیا، توانست جای خود را در میان 10 شرکت برتر حفظ نماید. البته این میزان نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل تر که اچ تی سی سهم 2.4 درصدی بازار را قبضه کرده بود، کاهش قابل ملاحضه ای را نشان می دهد.

اکنون باید منتظر ماه های آینده و همچنین گزارش مالی فصل بعدی این موبایل ساز تایوانی ماند. تا ببینیم آیا اچ تی سی وان می تواند ناجی خوبی باشد، یا روزهای خداحافظی با این غول هم به سرعت نزدیک می شوند؟




موضوع مطلب :


 

در سال گذشته قاضی دادگاه جنجالی درخواست اپل برای ممنوع کردن فروش 26 محصول متخلف سامسونگ که پتنت های اپل را به نوعی نقض کرده بودند، با این دلیل که اپل باید ابتدا ثابت می کرد همین پتنت ها بوده اند که عامل تقاضا برای محصولات شرکت کره ای شده اند، رد کرد. اما حالا اپل دست به کار شده و در دادخواست استیناف این رای، معیار وضع شده توسط قاضی را بیش از حد سختگیرانه قلمداد کرده. جالب اینجا ست که در این راه، یک دوست دور از ذهن -و یک دشمن قدیمی- هم به کمکش آمده: نوکیا.

موبایل ساز فنلاندی به عنوان یک شاهد ناخوانده که هیچ یک از طرفین دادگاه آن را دعوت نکرده اند، در همین هفته وکیل خود را به دادگاه فرستاد تا در دفاع و پشتیبانی از اپل مطالب خود را ارائه کند. نوکیا مشخصاً حمایت خود از درخواست اپل برای ممنوعیت فروش محصولات متخللف سامسونگ را اعلام کرده.

به زعم نوکیا، قوانین پتنت ها وسیله ای است برای توسعه تکنولوژی ها به منظور فایده رساندن به عموم مردم ولی در عین حال می تواند برای قدغن کردن قطعی فروش محصولات متخلف "در شرایط مقتضی" نیز به کار رود. نوکیا معتقد است درخواست و معیار وضع شده از طرف قاضی کُه باعث وارد آمدن "صدمات گسترده به چشم انداز حراست از پتنت ها در ایالات متحده" می شود.

نوکیا می گوید علاوه بر این، طبق سنت محاکم امریکا چنین رأیی می تواند در آینده به عنوان یک استاندارد بسیار سختگیرانه، توسط سایر محاکم در پرونده های مشابه نیز مورد استناد قرار گرفته و پذیرفته شود. استانداردی که تقریباً هرگز کسی از عهده پاسخگویی به آن بر نخواهد آمد و این نیز به نوبه خود، یک سیستم اعطای لیسانس اجباری را به شرکت ها تحمیل خواهد کرد که انگیزه برای نوآوری را از بین می برد.

جالب است بدانید نوکیا و اپل که از رقبای مطرح بازار تلفن های هوشمند هستند خود در سال 2009 یک دادگاه پتنتی داشتند که با پرداخت مبلغی نامشخص از سوی اپل به نوکیا، خاتمه پیدا کرد. ولی نوکیا اخیرا در مورد حمایت از حقوق پتنت ها فعال تر شده و اکنون نیز به عنوان تنها شرکتی که حاضر به حمایت داوطبانه از اپل شده، هیزم به تنور رقابت اپل و سامسونگ ریخته. تنوری که به نظر می رسد حالا حالا ها سرد نخواهد شد.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 5:25 عصر :: نویسنده : Admin


 
 
قبل از اینکه بخواهید روی صندلی تان لم بدهید و این مطلب را از نگاه علمی-تخیلی بخوانید، این ملاحظات را در نظر بگیرید: 99 درصد از گونه های جاندار که در طول تاریخ بر روی زمین گام برداشته یا در دریا شنا یا در هوا پرواز کرده اند، هم اکنون دیگر زنده نیستند یا به عبارتی منقرض شده اند؛ از جمله 5 گونه "انسان ریخت" که از ابزارهای مختلف نیز استفاده می کرده و برخی پیشرفت های مشابه گونه ما را هم داشته اند -و احتمالاً مثل ما فکر می کرده اند که حضورشان بر روی زمین تا ابد تضمین شده است!


اگر بخواهیم با زبان آمار صحبت کنیم، ما آدم ها اساساً شمعی هستیم در انتظار فوت شدن. ممکن است یک شهاب سنگ غول پیکر از فضای بین سیاره ای بیاید و مثل دایناسور ها ما را منقرض کند یا حتی یک فوران آتش فشانی غیر قابل تصور محیط زندگی ما را هم مثل کروروتارسی ها زیر مواد مذاب دفن کرده و بمیراند. خلاصه اینکه ما دقیقاً نمی دانیم چه علتی می تواند در میان باشد ولی خوب می دانیم که تاریخ زمین پر بوده از ظهور و افول تمدن های مختلف.

بعد از این مقدمه امیدوار کننده (!) می رسیم به نظرات پروفسور «نیک باستروم» که ریاست انستیتو آینده بشر در دانشگاه آکسفورد را بر عهده دارد. او به تفکر در مورد خطراتی که وجود بشر را تهدید می کنند مشغول است: اینکه چه اتفاقی ممکن است بیفتد و چطور می توانیم از عهده آن بر آییم.

بزرگترین نگرانی های پروفسور باستروم شهاب سنگ ها، آتش فشان ها، یا حتی سلاح های هسته ای و شیمیایی نیستند. بلکه هوش مصنوعی است؛ فناوری جدیدی که تنها چند جهش خیال پردازانه جلوتر از فناوری امروزی زندگی ما، منتظر ایستاده است.

مشکل، به طور خلاصه این است که انسان آنقدرها هم باهوش نیست. مغز ما در برخی عملکردها خوب است ولی در بقیه بی عُرضه. بنابراین یکی از مخلوقات آینده -مثلاً یک اَبر اَبر اَبر کامپیوتر، که حتی هنوز در خیال پردازی های ما هم نیست- می تواند بالاخره از ما پیشی بگیرد.

به طور میانگین مغز افراد می تواند 7 قطعه اطلاعات مجزا را به طور همزمان مدیریت کند؛ برای نوابغ این عدد گاهی 9 است و هر دو به طرزی شگفت آور به عدد مربوط به حیوانات نزدیک اند، البته این نزدیکی معنادار نیست زیرا درجه پیچیدگی فکر انسان متفاوت است. اگر ما می توانستیم 90 درصد از مفاهیم را در یک چشم بر هم زدن غربال کنیم یا میلیاردها بیت داده را بی درنگ به یاد آوریم، آن وقت قادر به دستیابی به یک چشم انداز ذهنی کاملا جدید بودیم. البته به نظر نمی رسد مغز مان بتواند چنین حجم کاری را انجام دهد ولی شاید بتواند دستگاهی بسازد که قادر به انجام آن باشد.

برای درک اینکه چرا هوش مصنوعی می تواند خطرناک باشد، باید از نگاه انسانی به آن (یعنی تصور آن با ویژگی های انسانی) پرهیز کرد. وقتی از خود می پرسیم که هوش مصنوعی در یک وضعیت خاص چه خواهد کرد، نباید به نمایندگی از آن پاسخ دهیم. کسی نمی تواند یک نسخه بسیار هوشمند از خودش را در وضعیت ادراک و پاسخ به چنین پرسشی قرار دهد.


ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 4:34 عصر :: نویسنده : Admin
در این عکس می توانید یک خطای جالب و خنده دار از شرکت مایکروسافت بر روی سیستم عامل ویندوز فون 8 را مشاهده کنید .please insert the disc

تصویری از یک خطای مربوط به سیستم عامل ویندوز فون 8 منتشر شده که نشان می دهد از کاربر خواسته شده تا دیسک مربوط به نصب ویندوز را درون دستگاه قرار داده و سپس کامپیوتر خود را Restart کند! این موضوع که بسیار جالب و حتی خنده دار به نظر می رسد، ظاهرا واقعیت دارد و تصویر مورد نظر توسط شخصی برروی توییتر ارسال شده است.

در ابتدا تصور می شد که این یک تصویر جعلی است، اما روز دوشنبه تصویر دیگری توسط یکی از دارندگان لومیا 920 نیز منتشر شد که نشان دهنده همین خطا بوده است.

به گفته کارشناسان  وبسایت WMPoweruser این تصویر سند بسیار خوبی است که نشان میدهد سیستم عامل  Windows Phone 8 مایکروسافت برروی NT Kernel اجرا شده است.

 
 



موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 4:24 عصر :: نویسنده : Admin
اگر از محیط ویندوز خود خسته شده اید و به دنبال یک پوسته ی زیبا برای تغییر محیط ویندوز خود هستید می توانید با نصب پوسته ی Mac Leopard Style Skin Pack یک محیط جذاب و دلنشین را بر روی ویندوز خود ایجاد کرده و از آن لذت ببرید.

 شما می توانید این پوسته ی زیبا را بر روی ویندوز 7 نصب کنید.

لازم به ذکر است برای اجرا حتما بر روی گزینه Run Az Administrator کلیک کنید و مراحل را پشت سر بگذارید و سپس سیستم را ریستارت کنید. بعد از بالا آمدن ویندوز بر روی Setup باز گزینه Run Az Administrator کیک کنیدو مراحل را طی کنید.
 
 
 
 
 
 
 

 

برای دانلود اینجا را کلیک کنید.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 4:22 عصر :: نویسنده : Admin
با پشتیبانی ناسا، دسترسی به اطلاعات و تصاویر فرازمینی بسیار ساده‌تر شده است. سه نرم‌افزار فوق‌العاده منبع باز زیر، می‌توانند رصد ستاره‌ها و کهکشان‌ها را به رایانه شخصی‌تان بیاورند.

 اگر شما هم جز علاقمندان نجوم و دنیای ستارگان هستید به این سه لینک سر بزنید:


Stellarium

 

برای رصد ستاره‌ها نمی‌توان بدون برنامه عمل کرد، باید موقعیت و زمان مناسب را انتخاب کرد، اما Stellarium نرم‌افزاری است که اجازه می‌دهد محل رصد و محل تماشای آسمان را بسرعت تعیین کنید و سیارات، ستاره‌ها یا منظومه‌های آسمان را در لحظه مشاهده کنید.
با رجوع به لینک زیر می توانید این نرم افزار را دانلود کنید:

 

 

 

 

Celestia

 

کشف ناشناخته‌ها با کمک این نرم‌افزار سه‌بعدی کهکشان ممکن می‌شود. این نرم‌افزار که بیش از صدهزار ستاره و منظومه را در خود جا داده، به ابزار جستجو مجهز است. از قلب خورشید تا پلوتو و قمرهایش را شبیه‌سازی می‌کند و مدام به روز می‌شود. با رجوع به لینک زیر می توانید این نرم افزار را دانلود کنید:


 

 SkyChart

 

این نرم‌افزار به نرم‌افزار Stellarium شباهت دارد و ابزارهای پیشرفته‌ای به کاربر می‌دهد تا از نظر علمی بتواند به رصد آسمان بپردازد. همچنین قابلیت برداشت تصاویر از اوضاع خاص و لحظه‌ای ستاره‌ها برای مطالعه و بررسی بعدی می‌تواند یکی دیگر از قابلیت‌های این نرم‌افزار باشد. با رجوع به لینک زیر می توانید این نرم افزار را دانلود کنید:


http://www.ap-i.net/skychart/en/download




موضوع مطلب :


شاید برای شما هم اتفاق افتاده که بخواهید خاطرات خود را در کامپیوتر خود داشته باشید. با نرم افزار زیر به راحتی می توانید خاطراتتان را ثبت کنید و لذت ببرید.
با نرم افزار "دفترچه خاطرات" شما به راحتی خاطرات خودتان را می توانید در این نرم افزار ثبت کنید و در هر موقع که خواستید به آن ها دسترسی پیدا کنید. شما با نصب این نرم افزار و ثبت نام کاربری و رمز عبور با خیال راحت خاطراتتان را ثبت کنید.



 




موضوع مطلب :


< << 6 7 8 9 10 >> >

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید