تصویر ثابت

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 28
  • بازدید دیروز: 12
  • کل بازدیدها: 132845



.: اخـبـار فـنـاوری .:
اطلاع رسانی جامع و حرفه‌ای و البته صحیح اخبار فناوری (IT)با نگاهی دقیق‌ و همه‌جانبه + پاسخ دادن به درخواست های شما بازدید کننده ی عزیز

android-to-buy-motorola-android

 

 

 

 

هفته گذشته گوگل شرکت عظیم و شناخته شده موتورولا موبایل را به مبلغ 12.5 میلیارد دلار خریداری نمود و از این پس 17 هزار اختراع ثبت شده شرکت موتورولا و 29 هزار کارمند آن را تحت مدیریت خود خواهد داشت. این درحالیست که جمعیت کارکنان گوگل رقمی در حدود 20 هزار می باشد. باید دید که توان مدیریتی گوگل که پیش از این با تعداد بسیار کمتر کارکنان روبرو بوده است و عملکری موفق را در کارنامه دارد چه برنامه ای برای این افزایش بسیار سریع در تعداد کارمندان دارد.

لری پیج بنیانگذار گوگل در وب لاگ رسمی این شرکت در این باره نوشته است: موتورولا صاحب تاریخی 80 ساله سرشار از نو آوری در فناوری ارتباطات می باشد و استفاده موتورولا از سیستم عامل آندروئید گوگل نیز در تصمیم ما بسیار نقش داشته است. وی همچنین اظهار امیدواری کرده است که به کمک فناوری موتورولا و توسعه سیستم عامل آندروئید می توانیم تجربه بسیار شیرینی را از این پس برای کاربران تلفن های همراه ایجاد نمائیم.

البته این اقدام گوگل در خرید موتورولا ، این شرکت در رقابت مستقیم با شرکت هایی مانند HTC ، سامسونگ قرار خواهد داد که پیش از این سیستم عامل آندورئید گوگل را برای گوشی های تلفن همراه خود برگزیده بوده اند. باید منتظر ماند و دید که واکنش این شرکت های بزرگ تلفن همراه در مقابل حرکت گوگل چه خواهد بود و آیا این پایانی بر حمایت سایر شرکت های از آندروئید خواهد بود؟! که مطمئنا تصمیمی ساده نخواهد بود و البته ادامه همین روند نیز تنها به سود شرکت موتورولا گوگل خواهد بود.

در حال حاضر بیش از 150 میلیون دستگاه در دنیا از سیستم عامل آندروئید استفاده می کنند و روزانه بیش از 550 هزار دستگاه توسط شبکه ای از 39 سازنده بزرگ و 231 سازنده خرد در 123 کشور جهان به این تعداد افزوده می شود. این اعداد زمانی چشمگیر تر به نظر خواهد آمد که بدانیم سیستم عامل آندروئید تنها از سال 2007 به میدان آمده است و اولین پلتفورم باز و قابل فهم برای سخت افزارهای تلفن همراه بوده است.

البته لری پیج در پست خود هدف گوگل از خرید موتورولا را مقابله با همدستی ماکروسافت و اپل در مقابله با همه گیر شدن سیستمم عامل آندروئید دانسته است اما حرکت پشت پرده گوگل و خرید ناگهانی موتورولا احتمالا دلایلی وسیعتری را در کنار خواهد داشت و احتمالا گوگل بدنبال گرفتن جایگاه آیفون، سامسونگ و نوکیا در بازارهای جهانی می باشد. 




موضوع مطلب :


جمعه 91 اسفند 18 :: 8:48 صبح :: نویسنده : Admin

محصول جدید شرکت ال جی ( LG ) با نام ( EPD ( Electronic Paper Display آنقدر برای ورود به بازار تازگی دارد که هنوز باور وجود آن مشکل به نظر می رسد. مهمتر آنکه هنوز کلمه ای مناسب برای آن در فارسی سراغ نداریم، شاید استفاده از واژه نمایشگر کاغذی بصورت موقت این نیاز را مرتفع نماید. هر چند مخاطب با مشاهده تصویر آن، خود می تواند تمام ماجرا را حدس بزند. اما ال جی روز گذشته از نمایشگر کاغذی خود که محصولی بی همتا می باشد پرده برداری کرد تا مخاطبین را در انتظار انقلابی در دنیای کتاب های الکترونیکی ( e-book ) میخکوب کرده باشد.

LGD_Plastic-EPD-webهرچند پیش از این شرکت های دیگری همچون فوجیتسو ، نوکیا و سامسونگ خبر از ارائه محصولاتی با نمایشگر انعطاف پذیر داده بودند ، اما این اولین بار است که یک شرکت رسما زمان ورود به بازار را برای محصول نهایی خود اعلام می کند و علاقمندان تنها باید انتظار زمان توزیع محصول را در ذهن داشته باشند. این نمایشگر 6 اینچی توانایی ارائه رزولیشن ( resolution ) با کیفیت 1024x768 پیکسل را دارا می باشد و انعطاف آن به اندازه ای می باشد که می توانید آن را تا 40 درجه از هر طرف خم نمائید بی آنکه مشکلی در کیفیت نمایش آن مشاهده گردد. این نمایشگر زمانی جذابتر خواهد بود که بدانید ضخامت آن تنها 0.7 میلی متر می باشد که از نمونه های موجود 3 برابر نازک تر می باشد و وزن آن از 14 گرم تجاوز نمی نماید. البته ال جی این را هم اضافه کرده است که در تست های انجام گرفته ، مقاومت این دستگاه در برابر افتادن از ارتفاع 1.5 متر بدون خطا تست گردیده است و دیگر نگرانی از شکستن صفحه نمایش جایی نخواهد داشت، این نمایشگر در مقابل تست های خش و ضربه مستقیم نیز با موفقیت روبرو بوده است. این شرکت امیدوار است تا در ابتدای ماه آینده میلادی اولین نمایشگر کاغذی جهان را اروپا عرضه نماید.



LG-Display_21سانگ دوک یئو مدیر اجرایی بخش نمایشگرهای همراه شرکت ال جی در این باره می گوید: " با اولین نمونه نمایشگر کاغذی در جهان ، این شرکت یکبار دیگر نگرش خود را به عنوان یک مبدع و پیشرو در دنیای دیجیتال  ثابت نموده است. "
گمان می رود که در دهه جاری می بایست در انتظار پیشتازی شرکت های کره ای در عرصه های بین المللی باشیم، کشوری که از هیچ بنا گردیده است و داستان موفقیت آن می تواند سرلوحه ای برای آرمان خواهان ایرانی باشد.

 




موضوع مطلب :


google_searchامروزه استفاده روزمره از اینترنت بدون وجود جستجوگر گوگل ( Google search ) غیر ممکن شده است و در انبوه میلیون ها صفحه اینترنتی که نمی دانید کدام یک دقیقا همان پاسخی است که بدنبال آن می گردید جستجوگر گوگل همچون یک معجزه در اختیار شما است تا از سریعترین راه بتوانید به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنید. عمق وابستگی تا آنجاست که حتی دانشجویان برای پیدا کردن ادرس دانشگاه خود در عموم موارد از جستجو در گوگل استفاده می کنند. در این مقاله سعی می کنیم با معرفی چند ترفند به روش هایی را برای دریافت سریعتر اطلاعات به شما معرفی نمائیم. 



1. مشخص کردن ساعت محلی
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید زمان محلی یک شهر دیگر را بدانید، اما واقعا سرو کله زدن و حساب کردن ساعت محلی از روی ساعت گرینویچ کار خیلی راحتی به نظر نمی رسد. به جای اینکار کافی است شما در گوگل نام شهر مورد نظر خود را مشابه زیر وارد نمائید تا ساعت محلی آن بسرعت نمایش داده شود:

time los angeles

google-time-in-place

2.  حذف یک کلمه از نتیجه جستجو
اگر در عبارتی که جستجو می کنید ، می خواهید نتایج مربوط به یک کلمه خاص حذف گردد ، می توانید از روش زیر استفاده نمائید:

 

ebooks -free


3. جستجو برای کلمات هم معنی
اگر می خواهید در نتیجه سرچ خود، کلمات مشابه و هم معنی نیز وارد شوند باید از علامت ~ مطابق زیر استفاده کنید. در اینجا کلماتی مانند guide , manual , reference نیز در نتیجه جستجو وارد می شوند:

 

debian installation ~tutorial


4. معنی کلمات
نیاز نیست برای یافتن معنی یک کلمه یک دیکشنری بر روی کامپیوتر خود نصب کنید و یا زحمت وارد شدن به سایت های دیکشنری را به خود بدهید، با سینتکس ( Syntax ) زیر می توانید بسادگی معنی کلمات را از طریق گوگل بیابید:

 

define: yourWorda
مثال: define: server 

 


 

5.  جستجو برای یک رنج از اطلاعات
اگر به دنبال یک کالا با قیمت های متفاوت می گردید می توانید یک رنج از فیمت را به شکل زیر وارد نمائید:

Laptop $500..$1000

 


 

6.  ماشین حساب
آیا می دانید که جستجوگر گوگل مانند یک ماشین حساب عمل می کند؟ عبارت زیر را در گوگل وارد نمائید:

sqrt(10) 

 


 

7. تبدیل واحد
اگر می خواهید یک واحد آمریکایی را به یک واحد انگلیسی یا سایر استاندارد های  جهانی تبدیل کنید کافیست تا از سینتکسی مطابق شرح زیر استفاده کنید:

kg in pound

google-kg-in-pound

 


 

8. تبدیل نرخ ارز
اگر می خواهید نرخ برابری ارز را مثلا نرخ دلار در برابر یورو ، ریال ، یوان چین یا ارز هر کشور دیگری را بدانید کافی است از عبارتی مانند زیر استفاده کنید:

usd in euro

یا می توانید دقیقا مبلغی را که می خواهید این طور وارد کنید:

100 usd in rmb

google-usd-in-euro

 


 

9. جستجو در یک وب سایت خاص از طریق گوگل
خیلی از مواقع استفاده از ابزار جستجو در یک وب سایت چندان کارایی ندارد و بهتر است از یک موتور جستجوی قوی مثل گوگل برای این امر استفاده کنید، برای این کار کافی است از عبارتی مشابه زیر استفاده کنید:

سرور مجازی site:parspack.com

 


 

10. جستجوی دقیق یک عبارت
برای اینکه گوگل دقیقا همان عبارتی را که وارد می کنید جستجو کند ، باید عبارت را مانند مثال زیر در میان گیومه قرار دهید:

" parspack server "

 


 

11. جستجو بر اساس فرمت فایل
برای آنکه در نتیجه جستجو ، نوع فرمت فایل نیز مد نظر قرار بگیرد می توانید مثال زیر استفاده کنید. به این شکل می توانید تنها فایل های pdf یا پاور پوینت ( ppt ) و یا سایر فورمت های نوشتاری ( document ) را جستجو کنید که بسیار در سرعت دستیابی به اطلاعات می تواند مفید باشد.

linux introduction filetype:ppt

google-weather-in-place

 


 

12. نمایش وضعیت آب و هوا
برای اینکه ببینید در شهر شما و یا یک شهر دیگر وضعیت آب و هوا به چه گونه ای است، کافی است از روش زیر استفاده کنید:

weather los angeles

 


 

google-advanced-search13. جستجوی پیشرفته گوگل
نیازی نیست همه ترفند هایی که در بالا گفته شد را به خاطر بسپارید، می توانید از ابزار جستجوی پیشرفته که در صفحه جستجو قابل دسترس است، بسیاری از مواردی که در بالا گفته شد را در هنگام سرچ تنظیم نمائید.

 




موضوع مطلب :


Notebook، Netbook، Ultrabook، Laptop و Palmtop، اصطلاحاتی که شاید همه را شنیده باشید ولی دقیقاً معنی هر یک را ندانید. در گذشته این همه اصطلاح وجود نداشت، تنها دو نوع کامپیوتر وجود داشت، دستاپ و لپ‌تاپ. اما حالا 5 انتخاب وجود دارد. تفاوت این اصطلاحات و محصولات را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنیم.

اول از نظر اندازه، این محصولات از کوچک به بزرگ به ترتیب زیر مرتب می‌شوند:

  1. Palmtop
  2. Netbook
  3. Ultrabook
  4. Notebook
  5. Laptop

در واقع ترتیب فوق، نشان‌دهنده‌ی قابلیت حمل دستگاه است. مثلاً ممکن است یک اولترابوک با صفحه نمایش بزرگ داشته باشیم و در عین حال نسبت به نوت‌بوک‌ها سبک‌تر و باریک‌تر باشد.پس دقیق‌تر این است که بگوئیم ترتیب فوق قابلیت حمل را نشان می‌دهد نه اندازه را. نکته‌ی دیگر ویژگی مشترک تمام این وسیله‌هاست، همگی دارای صفحه نمایشی هستند که روی درب وسیله تعبیه شده و شبیه صدف باز می‌شود. تبلت‌ها و گوشی‌ها به این شکل نیستند و صحبتی در مورد این دسته از وسایل الکترونیکی نمی‌کنیم.

Palmtop

بیشتر پالم‌تاپ‌ها از یک نسخه‌ی خاص و سبک ویندوز به نام Windows CE استفاده می‌کنند. البته مدل‌های جدیدتری هم هست که توانایی اجرای ویندوز XP را هم دارد. با پیشرفت چسمگیر گوشی‌های هوشمند، پالم‌تاپ‌ها تدریجاً از رده خارج شده و احتمالاً در بازار نمی‌توانید هیچ مدلی پیدا کنید!

تصویر HP-760LX یکی از همین دستگاه‌ها با صفحه نمایش 6 الی 7 اینچ را در شکل زیر ببینید:

Netbook

نِت‌بوک‌ها از نظر اندازه بین 9 تا 10 اینچ قطر دارند (قطر صفحه نمایش)، قبل از عرضه‌ی iPad نت‌بوک‌ها طرفداران زیادی داشتند. یک کامپیوتر نسبتاً کامل و کوچک با صفحه کلید فیزیکی (و نه لمسی)، سیستم عامل هم ویندوز معمولی بود و لذا استفاده از تمام نرم‌افزارهای معمول، امکان‌پذیر بود.

در سال‌های اخیر محبوبیت نت‌بوک‌ها هم کاهش پیدا کرده ولی هنوز هم می‌توان با 200 تا 500 دلار بودجه، یک نت‌بوک تهیه کرد. برای کارهای سبک روزمره می‌توان به راحتی از نت‌بوک‌ها استفاده کرد اما نرم‌افزارها و کاربردها سنگین مثل ویرایش عکس با Phoetoshop یا ویرایش فیلم بسیار مشکل است. در شکل زیر Asus EEE-pc یکی از همین دستگاه‌ها را مشاهده می‌کنید:

Ultrabook

این دسته‌ی جدید در حقیقت نوت‌بوک‌هایی بسیار باریک و سبک هستند که وزنشان معمولاً کمتر از 1?5 کیلوگرم می‌باشد. این واژه برای مقابله با محصول اپل یعنی Macbook Air که یک اولترابوک واقعی بود، ابداع شد. اندازه‌ی صفحه نمایش بین 11 تا 15 اینچ است که از برخی نوت‌بوک‌های معمولی هم بزرگ‌تر است. بیشتر دستگاه‌ها مجهز به درایو حالت جامد یا SSD هستند، SSD علاوه بر داشتن سرعت بسیار بالا، کم سروصدا، سبک و باریک است. البته قیمت SSD نسبت به HDD بسیار بالاست و به همین علت است که در بسیاری از اولترابوک‌ها، حجم فضای ذخیره‌سازی پایین است، مثلاً 128 گیگابایت! معمولاً درایو نوری DVD هم در اولترابوک‌ها دیده نمی‌شود. لذا اگر می‌خواهید فیلم‌های DVD خود را پخش کنید، سراغ لپ‌تاپ‌ها بروید.

اولترابوک‌ها برای کاربردهای سبک و نیز بازی‌های سبک مناسب هستند اما در مورد بازی‌های سنگین به مشکل بر می‌خورند. قیمت اولترابوک‌ها بین 700 تا 1500 دلار است.

در شکل زیر Macbook Air یا ایده‌ی اصلی اولترابوک‌ها را مشاهده می‌کنید.

Notebook و Laptop

لپ‌تاپ با این هدف طراحی شده که جایگزین دستاپ باشد. آن‌قدر سبک است که روی پایتان بگذارید و از آن استفاده کنید. نوت‌بوک کمی سبک‌تر طراحی شده و می‌توانید آن را به راحتی جابجا کنید. امروزه تفاوت خاصی بین این دو اصطلاح وجود ندارد. سازندگان هر دو واژه را به صورت جایگزین هم، به کار می‌برند، البته کاربرد واژه‌ی لپ‌تاپ کمتر شده است.

نوت‌بوک را نمی‌توان مثل 4 دسته‌ی فوق با مشخصاتی خاص متمایز کرد. در واقع هر چیزی که در 4 دسته‌ی فوق قرار نگیرد، یک نوت‌بوک به حساب می‌آید!

محدوده‌ی قیمت هم همین‌طور است، نوت‌بوک‌هایی داریم که قیمتی در حد 4000 دلار به بالا دارند! اندازه‌ی صفحه نمایش بین 12 تا 18 اینچ است و قطر 15 اینچ یک مقدار معمول و متوسط می‌باشد. می‌توانید نوت‌بوکی تهیه کنید که کارت گرافیک قدرتمندی برای اجرای بازی‌های 3 بعدی داشته باشد، پردازنده‌های قدرتمند برای نوت‌بوک‌ها هم تولید می‌شود. البته این موضوع در مورد تمام مدل‌ها صادق نیست.

نوت‌بوک‌ها معمولاً مجهز به درایو نوری DVD هستند و فضای ذخیره‌سازی زیادی دارند. در شکل زیر یکی از نوت‌بوک‌های قدرتمند Alienware را مشاهده می‌کنید:




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 6:28 عصر :: نویسنده : Admin

ما اغلب مطالب مان در مورد نرم افزار ها و اخبار آنها هست ، ولی این بار میخواهیم در مورد بازی های ویدیویی برای شما مطب بگزاریم. دموی بازی یعنی دقیقا همان چیزی که شما در بازی کامل بعدا میبیند و یعنی قسمتی کوتاه از آن چیزی که در بازی وجود دارد. اگرچه این دمو ها طولانی نیستند ولی در آنها میتوانید جزئیات کاملی از بازی را دریافت کنید.

 

هدف از ساخت این بازی های دمو کسب رضایت گیمر ها هست و گیمر ها میتوانند با خیال راحت تر بازی خودشان را بخرند و با بازی کردن این دمو ها با خبر میشوند که کیفیت این بازی چطور هست.

حتی اگر شما نمیخواهد این بازی ها را بخرید ، دموی بازی ها میتواند برای شما بسیار سرگرم کنده باشه و به رایگان و بدون دادن هیچ مبلغی این دموی بازی ها را بازی کنید. حالا ما اینجا به شما 3 سایت خوب را برای دریافت این دمو های بازی معرفی میکنیم.

1? Steam Store – PC Game Demos

Steam ، جدا از یک نرم افزار ، دروازه ای بزرگ برای بازی ها هست. این سایت یک فروشگاه بزرگ و باور نکردنی در مورد بازی ها دارد. در این فروشگاه شما میتوانید بازی ها را پیش خرید کنید و از تخفیف ویژه آن برخوردار شوید.

در فروشگاه Steam ، مانند خیلی از فروشگاه های دیگر میتوانید نمونه ای از محصولات آن را ببینید و آنها را فقط به عنوان نمونه استفاده کنید. مثله دمو های بازی های PC

من به شخصه فکر میکنم فروشگاه Steam یکی از بهترین فروشگاه های دموی بازی ها برای توده ی مردم هست. نه به خاطر بزرگ بودن و گسترده بودن سایت ، بلکه برای طراحی ظاهر سایت و راحت بودن آن. در کل فروشگاه های دیگر در مقایسه با Steam به نظر کمی گنگ می آیند و کمی پیدا کردن اجناس در آنها سخت و مشکل است.

توجه داشته باشید که برای دریافت دموی بازی ها از این سایت ، ابتدا باید نرم افزار Steam را تهیه کنید و بعد به وسیله آن میتوانید دمو بازی ها را دریافت کنید. نرم افزار Steam یک نرم افزار کوچک هست که بعد از نصب آن میتوانید بازی های دانلود شده خود را کنترل و مدیریت کنید.

2? GamersHell.com – Demo Versions

GamersHell یک فروشگاه بزرگ و مکانی برای بازی های دمو هست. این سایت یکی از سایت های بزرگ آنلاین ، درباره ی بازی ها هست.  شما در این سایت میتوانید  نقد و برسی ها ، تریلر ها و کد های تقلب  بازی ها را مشاهده کنید و به رایگان از آن ها استفاده کنید.

در این سایت دمو های قابل بازی زیادی وجود دارد ، قسمت دمو های این سایت بسیار بزرگ هست و مانند یک پوشه می ماند که می توانید در آن به جستجو بپردازید. شما میتوانید در این قسمت عناوین را بر اساس نام و تاریخ ترتیب دهید. وقتی شما روی این عناوین کلیک کنید به یک صفحه میروید که در آنجا توضیحات کوتاهی به همراه عکس از بازی به شما نشان میدهد.

شاید بزرگترین مزیت استفاده از GamersHell به غیر از امکانات جالب آن ، قرار گرفتن فایل های دمو در خود سرور سایت هست که به شما اجازه میدهد بازی ها را با ریزوم و سرعت بالا دانلود کنید. البته این سایت بازی ها را در دها سایت اشتراک گذاری مثله راپیدشر هم آپلود میکند و برای دانلود در اختیار شما قرار میدهد. شما در این سایت با گذاشتن کمی وقت میتوانید اطلاعاتی از بازی مورد نظر خود به دست آورید و آن را آسان دانلود کنید.

3? FileFront.com – Demos

این سایت بیشتر شبیه سایت قبلی هست که به شما معرفی کردیم. FileFront سومین سایت منبع بازی های دمو هست. ولی متاسفانه شما نمیتوانید عناوین بازی ها را مثله سایت قبلی بر اساس تاریخ یا نام ترتیب بندی کنید. البته یک قسمت برای جستجو بین فایل ها وجود دارد که میتوانید از آن استفاده کنید.

 

شما به جزء دریافت بازی های دمو میتوانید در این سایت از پچ ها و تریلر های بازی ها استفاده کنید. همچنین اخبار مربوط به بازی ها و دیگر موضوع ها در این سایت قرار دارد که همه میتوانند از آن ها بهره ببرند.

 

 

 

 

آیا شما منابع دیگری و بهتری برای دانلود دمو های بازی میشناسید؟ میتوانید آنها را در بخش نظرات به ما معرفی کنید.

منبع:




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 6:27 عصر :: نویسنده : Admin

blackberry-z101

تاکنون تصاویر زیادی از گوشی هوشمند BlackBerry Z10 در اینترنت منتشر شده است. اکنون امروز تصویر دیگری از این گوشی هوشمند به همراه برخی مشخصات آن به بیرون درز کرده است.

شایعه شده است که این گوشی هوشمند دارای صفحه نمایش 4?2 اینچی اچ دی با وضوح 768 × 1280 پیکسل می باشد. BlackBerry Z10 با رم 2 گیگابایتی و حافظه ئاخلی 16 گیگابایت عرضه خواهد شد و همچنین باتری آن  1800 میلی آمپر بر ساعت نیز می باشد.

BlackBerry 10 در 30ژانویه به طور رسمی معرفی خواهد شد. اگر مشخصاتی که تاکنون منتشر شده اند بسیار کم بوده و راست و دروغ آن ها معلوم نیست مشخصات کامل این گوشی در روز مشخص شده یعنی 30 ژانویه منتشر خواهد شد و پس از

آن مشخصات و جزئیات کامل آن را برای شما  منتشر خواهیم کرد.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 6:19 عصر :: نویسنده : Admin

1

به مانند بازار مرورگرهای دسکتاپی ، مرورگرهای موبایلی مختلفی هم وجود دارند که هر کدام سعی دارند تا با ارائه قابلیت های جدید با یکدیگر به رقابت بپردازند . البته در دنیای مرورگرهای موبایلی باید گفت که شرکت اپرا با مرورگرهای خودش یعنی اپرا مینی و یا اپرا موبایل که طیف وسیعی از دستگاه های همراه از گوشی گرفته تا تبلت ها ، سهم زیادی از بازار را در اختیار دارد . اما مرورگرهای دیگری هم هستند . مثل کروم شرکت گوگل که تنها روی نسخه های جدیدتر آندروید نصب می شود و یا فایرفاکس شرکت موزیلا .

اما از همه این مرورگرها که بگذریم به مرورگر قدرتمند و سریع دیگری به نام Dolphin Browser می رسیم . قبلا در گویا آی تی مطلبی را در مورد این مورد قرار داده ایم که از پایان مطلب می توانید به آن دسترسی داشته باشید . حالا می خواهیم ببینیم که در جدیدترین نسخه این مرورگر چه قابلیت هایی اضافه شده اند و یا دست کم بهبود یافته اند . با گویا آی تی همراه باشید …….

نکته : مرورگر دلفین برای سیستم عامل های آی او اس اپل و آندروید شرکت گوگل در دسترس می باشد . البته در این مطلب نسخه آندرویدی این برنامه مورد بررسی قرار گرفته است .

1- قابلیت One-tap Sharing

این قابلیت به شما کمک می کند تا به سرعت بتوانید صفحات وب مورد نظرتان را با چندین سرویس مختلف از جمله فیسبوک و توییتر به اشتراک بگذارید . همچنین اگر می خواهید صفحه وبی را ذخیره کنید ، می توانید از سرویس های پشتیبانی شده ی دیگری مثل Box و Evernote استفاده کنید . برای انجام این کار کافیست از منوی More گزینه Share page را انتخاب کنید .

2

حالا از منویی که در گوشه بالا و سمت چپ قرار دارد می توانید سرویس های پشتیبانی شده در این نسخه را انتخاب کنید و مطلب خود را به اشتراک گذاشته و یا ذخیره کنید . گزینه دیگری نیز به نام Send to device نیز وجود دارد که در ادامه به آن اشاره ای خواهیم داشت .

3

2- استفاده از فناوری پردازش ابری و قابلیت های جدید

این روزها اگر می خواهید بیرون از منزل بروید ، مهم نیست که لپ تاپ تان همراه تان باشد یا نه . با استفاده از فناوری پردازش ابری

یکی از امکانات بسیار مناسبی که در این نسخه از مرورگر دلفین قرار گرفته است ، انتقال صفحات وب بین مرورگر دسکتاپی شما و مرورگر دلفین نصب شده روی گوشی یا تبلت تان است . به عنوان مثال در حال وبگردی با استفاده از گوشی تان هستید که به یک مطلب جالب برخورد می کنید . به دلیل کوچک بودن سایز صفحه اکثر گوشی های موبایل ، ترجیح می دهید که آن مطلب را در کامپیوتر خود ببینید .

اگر از دلفین استفاده می کنید ، کارتان بسیار راحت است . البته قبل از آن باید به حساب کاربری خود در دلفین لاگین کنید . ساخت حساب کاربری نیز کار ساده است . حتی می توانید از طریق حساب کاربری گوگل یا فیسبوک نیز برای خود یک اکانت دلفین ایجاد کنید .

پس از اینکه از طریق گوشی خود به اکانت دلفین خود لاگین کردید ، باید یک افزونه بسیار کم حجم نیز به نام Dolphin Connect برای یکی از مرورگرهای دسکتاپی خود مثل کروم ، فایرفاکس و یا سافاری دانلود کنید تا با استفاده از آن بتوانید صفحات وب را بین مرورگر دسکتاپی و دلفین به اشتراک بگذارید . لینک دانلود هر سه افزونه در پایان مطلب قرار داده شده است .

حالا باید به حساب کاربری خود از طریق این افزونه نیز لاگین کنید . توجه داشته باشید که باید هر دو حساب کاربری که به آن لاگین می کنید همسان باشند . مثلا اگر از طریق گوشی خود با استفاده از اکانت گوگل لاگین کرده اید ، در افزونه نیز باید از اکانت گوگل استفاده کنید .

4

همه چیز آماده است . حالا تنها و تنها کافیست که از منوی More گزینه ی Share page را انتخاب کنید . در صفحه باز شده نیز گزینه Send to device را تپ کنید . اکنون از بین دستگاه های ظاهر شده ، کامپیوتر مورد نظرتان را انتخاب کنید . مشاهده خواهید کرد که بلافاصله صفحه مورد نظر شما در کامپیوترتان باز می شود .

البته معکوس این کار نیز ممکن است . می توانید صفحاتی را از مرورگر دسکتاپی خود روی گوشی یا تبلت ارسال کنید . تنها کافیست روی صفحه وب مورد نظر راست کلیک کرده و از گزینه Dolphin Connet ، دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید . به همین راحتی ! البته از طریق مرورگر دسکتاپی خود می توانید به قسمت های مورد نظرتان در نقشه گوگل نیز لینک بدهید و آن را در دستگاه خود مشاهده کنید .

البته این تمام قابلیت های سیستم ابری مرورگر دلفین نیست . از این قابلیت می توان برای همسان سازی تب های باز ، تاریخچه مرورگر و کلمات عبور نیز استفاده کرد . برای همسان سازی تب های باز روی مرورگر دسکتاپی با دلفین ، باید صفحه دلفین را به سمت راست بکشید تا سایدبار سمت چپ ظاهر شود . اکنون در گوشه بالا و سمت چپ روی آیکون مشخص شده در تصویر زیر کلیک کنید .

5

حالا به سرعت همه تب های باز روی مرورگر دسکتاپی تان با دلفین همسان سازی خواهد شد و می توانید از طریق همین سایدبار آنها را مشاهده کنید .

3- اشتراک گذاری صفحات با دیگر دستگاه های نزدیک به خودتان

شاید عنوان این بخش کمی گیج کننده باشد . اما این قابلیت را برای شما تشریح خواهیم کرد . قابلیت مذکور در مرورگر دلفین با نام WiFi Broadcast شناخته می شود . فرض کنید که با دوستان خود در منزل تان هستید و هر کدام نیز از طریق تبلت یا گوشی به وای فای منزل تان متصل شده اید و در حال وبگردی هستید . حالا شما با مطلب جالبی را مشاهده می کنید می خواهید آن را به صورت مستقیم با دوستان تان به اشتراک بگذارید . اگر همگی از مرورگر دلفین استفاده کنید کارتان بسیار راحت است . چون می توانید آن صفحه وب را روی شبکه وای فای تان به اشتراک بگذارید و دوستان تان آن را مشاهده خواهند کرد . دقیقا مانند اینکه یک فایل را از طریق یک شبکه خانگی به اشتراک بگذارید و همه کامپیوترهای موجود در آن شبکه نیز به آن دسترسی داشته باشند .

برای انجام این کار در دستگاه های آندرویدی کافیست که صفحه دلفین را به سمت چپ بکشید تا سایدبار سمت راست نمایش داده شود . اکنون گزینه Wi-Fi Broadcast را تپ کنید .

6

حالا کافیست که دکمه Share this page را بزنید تا این صفحه از طریق شبکه وای فای و به صورت مستقیم بین دوستان تان به اشتراک گذاشته شود .

7

هنگامی که برای اولین بار یک مطلب را از طریق قابلیت Wi-Fi Broadcast به اشتراک می گذارید ، صفحه اشتراک گذاری مانند تصویر بالا خالیست و به مرور زمان پر می شود . برای پاک کردن صفحات به اشتراک گذاشته شده در این لیست می توانید چند لحظه انگشت خود را روی گزینه مورد نظر فشار دهید تا لیست منوها ظاهر شود . اکنون گزینه Delete را انتخاب کنید .

8

4- کنترل صوتی

این هم یکی دیگر از قابلیت های جالب دلفین است که با نام Dolphin Sonar شناخته می شود . با استفاده از صدای خودتان می توانید دستوراتی را به دلفین بدهید . مثلا با گفته کلمه Back ، به صفحه قبلی خواهید رفت . یا با گفتن Close all همه تب ها بسته خواهند شد . اما چگونه باید از این دستورات استفاده کرد ؟

در گوشه پایین و سمت چپ صفحه ، آیتمی را مشاهده خواهید کرد که در تصویر زیر نیز مشخص شده است . آن را تپ کنید تا صفحه جدید ظاهر شود .

9

حالا دستورات خود را به صورت واضح تلفظ کنید . مشاهده خواهید کرد که دستورات پس از چند ثانیه اجرا می شوند . همچنین اگر کلمات دیگری را تلفظ کنید ، آن کلمات با استفاده موتور جستجوی گوگل جستجو خواهند شد . البته باید توجه داشته باشید که این قابلیت دلفین سونار از سرویس Google Voice استفاده می کنید . بنابراین برای استفاده از آن باید به اینترنت دسترسی داشته باشید .

10

5- ایجاد و استفاده از جسچرهای اختصاصی

11

این قابلیت می تواند به شما در انجام سریع تر وبگردی کمک شایانی کند . مثلا می خواهید به وبسایت گویا آی تی بروید . ابتدا باید وارد وبسایت گویا آی تی شوید . حالا چند ثانیه انگشت خود را روی آدرس بار نگه دارید تا گزینه ها ظاهر شوند . حالا گزینه Create Gesture for this page را انتخاب کنید . صفحه ای باز خواهد شد . دکمه Clean را تپ کنید و سپس روی صفحه یک جسچر اختصاصی ترسیم کنید . مثلا برای گویا آی تی می توانید از جسچر gy استفاده کنید . برای انجام این کار حروف gy را روی صفحه ترسیم کنید و دکمه Done را تپ کنید . توجه کنید که برخی جسچرها مثل G و y به ترتیب برای گوگل و یوتیوب رزرو شده اند .  پس برای جلوگیری از تداخل جسچرها از حروف ها رزرو نشده یا ترکیب حروف ها استفاده کنید .

برای استفاده از جسچرها نیز باید آیتم Dolphin از نوار منو تپ کنید تا صفحه مربوطه ظاهر شود . اکنون آیکون ” دست ” را تپ کنید و سپس جسچر مورد نظر خود را ترسیم کنید .

در صورتی که مایل به استفاده از نسخه 9?2?0 مرورگر دلفین برای سیستم عامل آندورید هستید ، می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید .

صفحه دریافت مرورگر Dolphin Browser ( از کافه بازار – بدون تحریم )

صفحه دریافت افزونه Dolphin Connect ( مرورگر گوگل کروم )

دریافت مستقیم افزونه Dolphin Connect ( مرورگر فایرفاکس )

دریافت مستقیم افزونه Dolphin Connect ( مرورگر سافاری )

لیست دستورات صوتی مرورگر دلفین

دلفین ، مرورگری پیشرفته و رایگان برای آندروید




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 6:18 عصر :: نویسنده : Admin

android_battery
حتما تا به حال زیاد برایتان پیش آمده که بعضی موقع ها علی الخصوص شب ها فراموش کنید گوشی تان را به شارژ بگذارید و یک دفعه ببینید دی دی دینگ آلارم خاموشی می دهد؟ یا شاید هم فکر می کنید باتری تان با این که نو است و مشکلی هم ندارد با توجه به استفاده تان تند و تند باتری تمام می کند؟
البته این به نحوه کار یا مواد سازنده گوشی بسنده نمی شود و این چیزی جز معایب ذاتی خود اندروید نیست که باتری را عین چه می خورد و می رود پی کارش! به طور ویژه، مدیریت اپ ضعیف بکگراند آن به همراه نصب سریع و ناخواسته اپ هاست که زمانی که این دو دست به دست هم می دهند وضع بهتر از این ها نباید باشد!
در هر حال با نصب این سه اپ منحصر به فرد و پیروی از یک متد ساده نرم افزاری، می تواند بر عمر و مقدار دوام باتری شما تاثیر بسزایی بگذارد.
برای شروع، برای گرفتن بهترین نتیجه از یک متوقف کننده اپ باید استفاده کنید تا برنامه هایی که ایجاد مشکل می کنند را ابتدا شناسایی کرده و سپس از بین ببرید. حال می توانید با ایجاد یک پروفایل اپ، تا جایی که می شود اپ های کمتری را نصب و استفاده کنید.

*توجه: متد هایی که در این پست معرفی می شوند دلیل بر استاندارد و رسمی بودن آن نمی شوند و تنها جزء راه حل هایی قرار می گیرند که معمولا افراد از آن استفاده می کنند.*

عمر باتری ضعیف اندروید و اموزش بهبود آن

2013-01-06-16.47.14F

یک اپ ضعیف دو کار انجام می دهد. اول، آن به طور مخفیانه در بکگراند اجرا می شود. دوم، به اطلاعات وایرلس گوشیتان دسترسی خواهد داشت.
اولین گزینه، از خاموش شدن کامل گوشی محافظت می کند و باعث نگاه داشتن کمی شارژ در آن می شود.
دومین گزینه، مقدار انرژی بیهوده ای که به سمت نقاط بدون اطلاعات می  شود را محدود می کند.
با وجود این، همچنان یک مشکل بابرجاست، چرا که اندروید قدرت کمی در مهار کردن فعالیت اپ ها دارد. پس آن ها هر زمان که بخواهند فعال شده و از منابع استفاده می کنند و همه این ها سبب از بین رفتن مقدار زیادی از باتری می شود.
اندروید اولیه (استوک) تنها باعث قطع شدن موقتی اپ ها و قطع کردن استفاده آن ها از منابع می شوند که این میل ما را می انگیزد که هیچگاه اپ ها را پاک (Unistall) نکرده و به تعداد بالایی از آن ها اجازه دهیم در بکگراند اجرا شوند و از اتصالات اینترنت (علی الخصوص وای فای که حجم بالایی از باتری را مصرف می کند) بهره گیرند.
هر گاه که برنامه ای حجم کم/زیادی از اطلاعات را دریافت/ارسال می کند مقدار از انرژی باتری صرف اعمال تغییرات و این عمل می شود. البته روش های قراردادی گاهی اوقات به ما در این رابطه کمک می کنند اما گاهی هم کم می آورند!
به هر حال اگر این مسئله (اینترنت) اگر برای 1-2 اپ مفید باشد مشکلی اساسی برای گوشیتان در بر ندارد، اما گاهی هم 20-30 برنامه به یک باره به باتری تان حمله می کنند و همه چیز را از بین می برند. خوب حال شما باید همه اپ ها و اتصالات را به خوبی در نظر داشته باشید. حتما می پرسید چگونه؟ در پائین متوجه می شویم

افزایش عمر باتری و کنترل اعمال برنامه ها
خوشبختانه با وجود این همه مشکل برای باتری، گوشی و معضلات آن ها، برنامه هایی هستند که می توانند به طور چشمگیری می توانند بر عمر و قدرت باتری گوشیتان تاثیر مضاعف (حداقل) بگذارند. این اپ ها به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند؛
1- Start-up analysis (آنالیز کننده گوشی، زمان روشن شدن)
2- App Killers(از بین برندگان موقتی برنامه ها)
3- Kernel sleepers (کنترل گوشی از طریق تنظیمات Kernel)

اولین دسته گوشی تان را آنالیز کرده و پی می برد که چه برنامه هایی از همان ابتدا به گوشی تان هجوم می آورندو بکگراند شما را اشغال می کنند. یکی از بهترین برنامه های کاربردی که      (حتی اگر گوشیتان روت هم نباشد) به شما در انجام این کار کمک می کند، Autorun Manager است که از متد خاصی برای شناسایی برنامه های اینچنینی استفاده می کند.
پروسه نصب آسان است. آن را نصب کرده و اجرا کنید. اولین صفحه فهرستی از برنامه های نصب شده با امکان (حدس) شروع در ابتدای کار نمایش می دهد. حال روی یکی از برنامه های اجرا شده در بکگراند کلیک کنید و دنبال کلمات “startsup” یا “boot” بگردید. گاهی این ممکن است برنامه ای باشد که علاقه مند است بر بکگراند اجرا شده و از اتصالات دیتا (اینترنت) شما استفاده کند. اکنون اگر یک اپ هدف شروع کار در ابتدای روشن شدن را در پی داشته باشد، و نه از خود اپ و نه از این برنامه بتواند غیرفعال شود، پیشنهاد می کنیم این برنامه را حتما پاک کنید (تازه اگر امکانش باشد!).
اما این مهم است بدانید که هر برنامه ای که در ابتدای کار فعالیت کند لزوما بد نیست. برای مثال JustReader علاقه به سینک (همگام سازی) اطلاعات را در بکگراند دارد و این باعث می شود سرعت لود در بوت بالا برود با وجود اینکه اتفاق جالبی برای گوشی و محصوصا باتری آن در پی ندارد.
دومین دسته از برنامه ها، که به عنوان “app killers” معروفند تمامی برنامه هایی که در بکگراند در حال اجراند را می زدایند. وقتی که طراحی دست نخورده (استوک) اندروید برنامه ها را به روش همین برنامه ها از بین می برد، به ظاهر بله به صورت موقتی آن ها حجمی از کَش سایت اشغال نمی کنند اما بدی اش ایسنت که دسترسی از اینترنت را قطع نمی کند!
متاسفانه برنامه های زیادی به ازدیاد در بکگراند اجرا می شوند که باعث فعال ساختن کرنل و دسترسی به اطلاعات دیتا (اینترنت) می شود که به راحتی مقدار زیادی از باتری را می خورد. بعد از تحقیقات بسیار، به نظر بنده برای قطع و از بین بردن موقتی اینگونه برنامه ها می توانید اپ Smart RAM Booster را نصب و استفاده کنید؛ پس از نصب ابتدا به تنظیمات بروید، سپس بر روی “Auto Boost Setting”  کلیک کنید. حال کادر را برای “Boost automatically” جستجو کرده و آن را انتخاب کنید. با این قابلیت به راحتی می توانید برنامه هایی که در بکگراند اجرا می شوند را از بین ببرید (موقتی) که مسلما کمک زیادی به گوشی و باتری اش خواهد کرد.

اکنون به سومین دسته از برنامه ها می رسیم که به گوشی شما امکان سازندگی بهتر در خواب (یک اصطلاح به معنی نگاه داشتن قدرت بیشتر در حالت استندبای) را می دهد. یکی از بهترین برنامه ها در این زمینه به پیشنهاد ما Deep Sleep Power Saver است که قابلیت کرنل گوشی تان را برای مدت بیشتر در حالت خواب سنگین فرو می برد که باعث کاهش شدید مصرف انرژی می شود.
من این برنامه را نسبت به بقیه ترجیح می دهم چرا که در حد مرگ آسان است! تنها کافی است آن را نصب کرده و اجازه دهید کارش را بکند. در واقع این برنامه که معنی پارسی آن نگاه داری انرژی بیشتر در حالت خواب سنگین است، و اگر روی پروفایل Slumberer  (خواب معمولی) قرارش دهید، امکان بستن برنامه های در حال اجرا در صفحه را دارد.

file000556195060

روش های بهتر: تا می توانید برنامه های کمتری نصب کنید

در بعضی تجربه ها مثل تجربه Whitson Gordon، روت کردن پیشنهاد شده تا کنترل همه چیز را بدون کوچک ترین مشکل در دست بگیرید. اما ما اینجا در گویا آی تی روت را به هیچ وجه پیشنهاد نخواهیم کرد چرا که اولا گوشی از حالت استاندارد و به قولی باکرگی خود خارج می شود، دوما امکان سوخت کارت گارانتی و … وجود دارد و به قول Rajaa Chowdhury، گرفتن 4 ساعت باتری بیشتر به ریسک شکستن گوشی و نداشتن گارانتی نمی ارزد! پس به جای اینکه بخواهید خود را در مخمصه ای دیگر بیندازید سعی کنید از حداقل امکانات استفاده کنید و سیاست مدار خوبی در استفاده کمتر از برنامه ها باشید. به نحوی که برنامه های نصب شده کمتر به معنای برنامه های در حال اجرای کمتر و در نتیجه استفاده کمتر از کرنل و باز هم در نتیجه کم اشتها تر کردن اشتهای اجتناب نشدنی 3G یا مدار های LTE است.

نتیجه گیری

این بود سه برنامه کاملا ساده و کم حجم که شاید همان 4 روز فعالیت باتری را برایتان به ارمغان آورده و به نوعی نزدیکی شما به اسمارت فونتان را کمی متفاوت کند.
دیگر چیزی نمی توانم بگویم فقط در همین حد که با این سه برنامه بسیاری از مشکل دستگاه اندرویدی ام حل شده و به شما کاربران گرامی گویا آی تی نیز استفاده از این توصیه ها را پیشنهاد می کنم.
موفق باشید




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 6:14 عصر :: نویسنده : Admin

 

موزیلا فایر فاکس (به انگلیسی: Mozilla Firefox)‏ (به فارسی: روباه آتشین موزیلا) (مخفف شده آن به صورت رسمی Fx، اما به صورت غیر رسمی FF) مرورگر وب آزاد و بازمتن برگرفته از موزیلا اپلیکیشن سویت است که توسط بنیاد موزیلا اداره می‌شود. بر اساس آمار در ماه ژوئن 2012 ، این مرورگر 34.4? از کاربران اینترنت و در ماه ژانویه? 2010 ، 25% کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده‌است. این مرورگر بیشتر بین کاربران توزیع‌های لینوکس محبوبیت دارد، رفته‌رفته با پدیدار شدن مشکلات امنیتی در پراستفاده‌ترین مرورگرهای وب مانند اینترنت اکسپلورر، کاربران دیگر سیستم‌عامل‌های رایانه‌ای از قبیل ویندوز و مکینتاش نیز استفاده از این مرورگر را آغاز کرده‌اند، تا جایی که مستقل از یک سیستم‌عامل مشخص، بیش‌استفاده‌شده‌ترین مرورگر جهان می‌باشد.

Mozilla Firefox مرورگر تحت وبی است برای مرور و جستجو در بین صفحات اینترنتی با سرعت و امنیت بسیار بالا که محصول کمپانی قدیمی Mozilla است و در زمینه ارائه ابزار های اینترنتی بسیار محبوب و معروف است. مرورگر فایرفاکس موزیلا محبوب را به خاطر کیفیت و کارایی بالایش فراتر از سایر مرورگرهای مطرح دنیا مانند Internet Explorer و Opera قرار دادند زیرا امکانات این مرورگر از قبیل، امنیت، سرعت، کیفیت نظر هر کاربری را نیز به خودش جلب میکند. در حال حاضر در نرم افزار موزیلا 16 بیشترین کاربر را برای مرور در دنیای مجازی دارد و در طی سالیان توانسته بخوبی از رغیبان خود جلو بزند و رتبه اول را کسب کند. در طی مدت های گذشته شاهد بودیم که برنامه موزیلا در مدت های طولانی نسخه فینال را توزیع میکرد اما امروزه با تاخیر سیاست های بنیان گذار آن یعنی موزیلا، نسخه های فینال بزودی عرضه میشوند و مشکلات سریعتر برطرف میشوند.

ویژگی‌ها

این برنامه ویژگی های بسیاری دارد . با گسترش وب و اهمیت بحث تبلیغات طراحان به فکر ایجاد صفحاتی افتادند که بدون خواست کاربر گشوده شوند. با استفاده از امکان pop-up blocker موزیلا، این صفحات امکان ایجاد مزاحمت را ندارند. این گزینه برای مرورگر قابل تنظیم است.

یکی از ویژگی‌های موزیلا امکان گشودن چند صفحه در یک پنجره (tabbed browsing) است. این قابلیت به دلیل استقبال کاربران و همچنین کاربرد وسیع در مدت کوتاهی بین تمام مرورگرها شایع شد اما می‌توان موزیلا را از پایه گذاران آن نام برد. هرچند در نسخه‌های اولیه? این برنامه قابلیت tabbed browsing برای تعداد بالای صفحات امکان مدیریت آنها را سلب می‌کرد ولی در نسخه‌های اخیر به راحتی می‌توان با کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) مکان تب‌ها را مدیریت کرد.

قابلیت RSS قوی این مرورگر، امکان پاک کردن آسان اطلاعات شخصی (tools->clear->private data)، امکان کشیدن و رها کردن متن به باکس جستجو، حمایت از SVG و CSS2 و CSS3 و JavaScript، حمایت از صفحات طراحی شده با فناوری نوین ای‌جکس (AJAX)، حمایت از قابلیت‌های ویژه? CMS‌های رایج، همکاری گسترده با شرکت‌های بزرگ مانند eBay و موتورهای جستجوی یاهو و گوگل و ده‌ها قابلیت سازگارانه? دیگر موزیلا را از جمع مرورگرهای آماتور جدا کرده و باوجود سادگی و محیط دوست داشتنی، آن را به یکی از Browser‌های پیشرفته بدل می‌کند. افزونه های مورد نیاز نصب شده و در حالت عادی غیرفعال است - اضافه شدن افزونه one-time - اضافه شدن نوار جستجوی توییتر Twitter - اولویت بندی جدید برای تقاضا در باز شدن زبانه های جدید - بهبود در اجرای مرورگر با سرعت فوف العاده - بهبود در عملکرد و در هنگام استفاده از عناصر آهنگ ها ویدیو ها - پشتیبانی CORS در دامنه های WebGL - پشتیبانی از منوهای HTML5 - پشتیبانی برای insertAdjacentHTML - بهبود و پشتیبانی برای نوشتن در زبان CSS و بسیاری زبان های دیگر - پشتبانی پیشرفته WebSocket - افزایش امنیت - افزایش سرعت بارگذاری Java - افزوده شدن صفحه New Tabs - و ...

متن برگرفته شده از ویکی پدیا

میزان استفاده از مرورگرهای اینترنت میان کاربران  - به جز اینترنت اکسپلورر
فایر فاکس - سافاری - نت اسکیپ - اپرا - گوگل کروم - مابقی

دانلود فایر فاکس 19 با حجم تقریبی 19 مگابایت




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 6:10 عصر :: نویسنده : Admin

Privacy

این بخش شامل دو قسمت به نام های History (مربوط به ردپاها، سایت های وارد شده و تاریخچه جستجوها) و Location Bar می باشد.

در بخش History یک قسمت با نام Firefox will قابل مشاهده است. در این قسمت شما امکان انتخاب 3 گزینه را در مورد تاریخچه جستجو هایتان در فایرفاکس خواهید داشت.

Remember history : اگر این گزینه را از لیست انتخاب کنید، فایرفاکس سایت ها و صفحاتی را که از آن ها بازدید کرده اید و خواهید کرد به خاطر می سپارد و در لیست History یا تاریخچه جستجوها اضافه می کند.

در صورتی که گزینه Remember history را انتخاب کنید، می توانید دو لینک را در پنجره برنامه ببنید.

Clear your recent history : با کلیک بر روی این لینک یک پنجره برای شما باز می شود که به شما امکان پاک کردن تاریخچه جستجوی خود را تا یک زمان مشخص پاک کنید (مثلا پاک کردن از 2 روز یا 2 ساعت گذشته).

remove individual cookies : با کلیک بر روی این لینک یک پنجره باز خواهد شد که به شما امکان پاک کردن کوکی های مرورگر را به طور دلخواه خواهد داد.

Never remember history : اگر این گزینه را از بخش Firefox will انتخاب کنید، فایرفاکس جستجوهای شما را به خاطر نمی سپرد.

Use custom settings for history : اگر این گزینه را انتخاب کنید می توانید به طور سفارشی و دلخواه تنظیمات تان را برای تاریخچه جستجوها اعمال کنید. پس از انتخاب این گزینه، گزینه هایی در پایین نمایان خواهند شد.

Automatically start Firefox in a private browsing sessing : اگر این گزینه را انتخاب کنید، مرورگر برای جستجوی شخصی خواهد بود؛ یعنی هیچگونه پسورد و آدرس سایت و صفحه ای را در خود ذخیره نمی کند. همچنین پس از انتخاب این گزینه، مقدارها 5 بخش و گزینه دیگر به طور خودکار تغییر می کند.

Remember my browsig history for at least : اگر تیک گزینه اول را بردارید این گزینه فعال می شود. با انتخاب این گزینه می تواند تعیین کنید که تاریخچه جستجوهای شما تا چند روز در برنامه ذخیره شود. مثلا اگر شما این گزینه را انتخاب و مقدار آن را بر روی 30 قرار دهید، سایت ها و صفحاتی که از آن ها بازدید کرده اید تا 50 روز توسط مرورگر به خاطر سپرده می شود و شما امکان استفاده از آن ها را دارید.

Remember download history : اگر تیک گزینه اول را بردارید این گزینه فعال می شود. اگر این گزینه را انتخاب کنید، مشخصات فایل های دانلود شده در پنجره دانلودها، ذخیره و به یاد سپرده می شود.

Remember search and form history : اگر تیک گزینه اول را بردارید این گزینه فعال می شود. اگر این گزینه را انتخاب کنید، تاریخچه جستجوها و فرم ها به خاطر سپرده می شود.

Accept cookies from sites : اگر این گزینه تیک خورده باشد، امکان ذخیره کوکی سایت ها در فایرفاکس فعال می شود و در غیر این صورت غیرفعال خواهد بود. همچنین با کلیک بر روی دکمه Exceptions در جلوی این گزینه پنجره ای باز می شود که در آن می توانید سایت هایی که می خواهید یا نمی خواهید از آن ها کوکی ذخیره کنید، را وارد کنید.

Accept third-party cookies : با انتخاب این گزینه، کوکی های شخصی به خاطر سپرده می شوند.

Keep until : این بخش مربوط به گزینه بالایش یعنی Accept third-party cookies می باشد که برای فعال شدن آن باید اولین گزینه یعنی Automatically start Firefox in a private browsing sessing را غیر فعال کنید. در این قسمت می توانید مشخص کنید که کوکی های شخصی تا چه مدت در مرورگر نگهداری شوند.

Clear history when Firefox closes : اگر تیک گزینه اول را بردارید این گزینه فعال می شود. با انتخاب این گزینه تاریخچه تمامی جستجوها و لینک ثبت در نرم افزار پاک می شود. اگر این گزینه تیک خورده باشد، یک دکمه با نام Settings جلوی آن فعال می شود که می توانید با استفاده از بخش هایی که باید پس از بسته شدن نرم افزار پاک شوند، را انتخاب کنید.

بخش دیگر سر برگ Privacy مربوط به Location Bar است. این بخش دارای یک بخش به نام When using the location bar, suggest و یک گزینه انتخابی در جلوی آن می باشد. اگر توجه داشته باشید هنگام نوشتن آدرس سایت در بخش آدرس، سایت هایی که قبلا از آن ها بازدید کرده اید و همچنین سایت هایی که به Bookmark خود اضافه کرده اید نمایش داده می شوند. در این قسمت می توانید انتخاب کنید که در هنگام نوشتن آدرس، چه مقدار هایی به شما نشان داده شود.

History and Bookmarks : من این گزینه را برای انتخاب توصیه می کنم. با انتخاب این گزینه شما می توانید در هنگام وارد کردن آدرس، از آدرس سایت های و صفحاتی که قبلا استفاده کرده اید و سایت هایی که به Bookmark خودتان اضافه کرده اید، استفاده کنید.

History : با انتخاب این گزینه، فقط می توانید از می توانید از صفحات و سایت هایی که قبلا آن ها را مشاهده کرده اید استفاده کنید.

Bookmarks : با انتخاب این گزینه می توانید از سایت هایی که به Bookmark اضافه کرده اید هنگام نوشتن آدرس استفاده کنید.

Nothing : اگر این گزینه را انتخاب کنید در هنگام نوشتن آدرس، هیچ لینکی به شما نشان داده نخواهد شد.

Security

اکنون به توضیح در مورد تنظیمات و گزینه های امنیتی مرورگر Firefox می رویم. شاید بتوان از گزینه ها و تنظیمات این بخش به عنوان یکی از مهمترین بخش ها به دلیل اینکه به امنیت مرورگر ربط دارد، نام برد.

این بخش شامل 3 قسمت می باشد. قسمت اول تنظیمات عمومی امنیتی، قسمت دوم مربوط به پسوردها (Passwords) و قسمت سوم مربوط به هشدارها (Warning Messages) می باشد.

اکنون به توضیح درباره گزینه های بخش اول می پردازیم.

Warn me when sites try to install add-ons : با انتخاب این گزینه، اگر سایتی بخواهد بر روی مرورگر شما افزونه ای نصب کند، به شما هشدار داده خواهد شد. همچنین می توانید بر روی دکمه Exceptions جلوی همین گزینه کلیک کنید تا پنجره را مشاهده کنید. در این پنجره می توانید سایت هایی که اجازه نصب افزونه را به آن ها می دهید انتخاب کنید (مثل بخش افزونه های سایت Mozilla یا سایت GetPersonas.com).

Block reported attack sites : اگر این گزینه را انتخاب کنید، جلوی ورود به سایت های خطرناک و همچنین سایت هایی که توسط Google بلوک شده و در لیست سیاه هستند، گرفته می شود. در زیر می توانید هشدار یک سایت بلوک شده را ببینید.

Block reported web forgeries : با انتخاب این گزینه هنگام باز کردن سایت های مشکوک جعلی، به شما هشدار داده خواهد شد. در تصویر زیر می توانید نمونه از هشدار سایت های جعلی و مشکوک را ببینید.

پخش Passwors مربوط به رمزهای عبور و گزینه های آن می باشد.

Remember password for sites : با انتخاب این گزینه پسوردهایی که در سایت ها وارد می کنید، در مرورگر ذخیره و به یاد سپرده می شوند. در جلوی این گزینه می توانید بر روی دکمه Exceptions کلیک کنید تا پنجره ای برای شما باز شود. در این پنجره می توانید سایت هایی که نمی خواهید پسورد وارد شده در ان ها ذخیره شود را به برنامه اضافه کنید.

Use a master password : با انتخاب این گزینه دکمه Change Master Password فعال می شود و پنجره ای برای شما باز شود که می توانید یک پسورد کلی برای وارد کردن در سایت هایی که پسورد لازم دارند انتخاب کنید. همچنین در این پنجره می توانید درصد کیفیت و امنیت پسورد وارد شده خود را ببینید.

همچنین با کلیک بر روی دکمه Saved Passwords پنجره ای باز می شود که می توانید در آن اطلاعاتی از قبیل آدرس سایت هایی که پسورد در آن ها ذخیره شده و همچنین Username ها و Password های ذخیره شده را ببینید.

بخش دیگر سر برگ Security مربوط به پیغام های هشدار یا Warning Messages است که با کلیک بر روی دکمه Settings می توانید تنظیم کنید که چه هشدارهایی و در چه زمینه به شما نمایش داده شود.

در زیر می توانید توضیحات مربوط به گزینه های پنجره Security Warnings را مشاهده کنید.

I am about to view an encrypted page : اگر این گزینه را انتخاب کنید و در شرف دیدن یک صفحه رمز گذاری یا (مخفی) شده باشید، یک هشدار به شما نمایش داده می شود.

I am about to view a page that use low-encryption : اگر این گزینه را در حالت انتخاب قرار دهید و بخواهید از صفحه ای با کیفیت پایین رمز گذاری بازدید کنید، هشدار دریافت خواهید کرد.

I leave an encrypted page for one that isn’t encrypted : اگر این گزینه را انتخاب کنید و در حال ترک صفحه ای باشید که برای کس دیگر رمز گذاری شده نیست، هشدار دریافت خواهید کرد.

I submit information that’s not encrypted : اگر این گزینه را در حالت انتخاب قرار دهید و در حال وارد کردن اطلاعاتی باشید که پنهان و مخفی نمی شود، با هشدار مواجه خواهید
شد.

I’m about to view an encrypted page that contains some unencrypted information : اگر این گزینه را انتخاب و در حال دیدن صفحه باشید که حاوی بعضی از اطلاعات مخفی و پنهانی باشد، هشدار دریافت می کنید.

Advanced

این بخش شامل گزینه ها و تنظیمات و پیشرفته Firefox هستند که در 4 سربرگ با نام های General، Network، Update و Encryption خلاصه می شوند.

من به ترتیب به توضیح درباره بخش های هر سربرگ می پردازم.

اولین سربرگی که آن را توضیح خواهم داد General است که دارای 3 بخش Accessibility (امکان دسترسی)، Browsing (جستجو و مرور کردن) و System Defaults (پیشفرض های سیستم) می باشد.

Always use the cursor keys to negative within pages : اگر این گزینه در حالت انتخاب باشد می توانید از کلید های نشانه گر برای جابجایی به صفحات استفاده کنید.

Search for text when I start typing : اگر شما این گزینه را انتخاب کنید، با شروع تایپ کردن، متن شما جستجو خواهد شد.

Warn me when web sites try to redirect or reload the page : اگر این گزینه را تیک بزنید، وقتی وب سایتی بخواهد شما را به صفحه دیگری منتقل کند و یا بخواهد صفحه را Reload یا دوباره بارگذاری کند، به شما اطلاع داده خواهد شد.

Use autoscrolling : اگر این گزینه فعال باشد، شما می توانید با کلیک بر روی دکمه وسط ماوس، روی صفحه اسکرول کنید و به بالا و پایین بروید.

Use smooth scrolling : اگر این گزینه را فعال کنید، جابجایی و اسکرول درون صفحات به شکل روانتر و نرم تر صورت می گیرد.

Check my spelling as I type : اگر این گزینه انتخاب شده باشد، در صورتی که متنی را بنویسید به طور خودکار املای آن توسط مرورگر چک می شود.

Always check to see if Firefox is the default browser on startup : اگر این گزینه انتخاب شده باشد، در هر بار باز کردن مرورگر، پیشفرض بودن آن چک می شود و اگر مرورگر پیشفرض ویندوز نبود، به شما پیغام خواهد داد. همچنین می توانید با کلیک بر روی دکمه Check Now در روبروی این گزینه از این موضوع مطلع شوید که Firefox مرورگر پیشفرض شما است یا نه.

Submit crash reports : اگر این گزینه را فعال کنید، در صورتی که Firefox به طور ناگهانی یا به هر دلیلی دچار مشکل و بسته شدن شود، اطلاعات این حادثه به سایت مرورگر ارسال می شود.

اکنون به توضیح و شرح تنظیمات سربرگ Network از بخش Advanced می پردازیم. سربرگ Network دارای 2 بخش با نام های Connection (اتصال) و Offline Storage (ذخیره سازی آفلاین) می باشد.

در بخش Connection می توانید یک دکمه به نام Settings را مشاهده کنید که با کلیک بر روی آن پنجره ای باز می شود. از طریق این پنجره می توانید تنظیمات و گزینه های مربوط به اتصال فایرفاکس به اینترنت را تنظیم و پیکر بندی کنید.

در پنجره باز شده اگر گزینه Use system proxy settings را انتخاب کنید با استفاده از تنظیمات پیشفرض ویندوز به اینترنت متصل خواهید شد (این گزینه پیشنهاد می شود)

اگر میخواهید با یک پروکسی دیگر متصل شوید باید گزینه Manual proxy configuration را انتخاب کنید. سپس باید آدرس پروکسی را (IP) در بخش HTTP Proxy و پورت را در بخش Port وارد کنید. پس از آن با کلیک بر روی OK می توانید با استفاده از پروکسی جدید به اینترنت وصل شوید. برای برگشتن به حالت اولیه گزینه سوم یعنی همان Use system proxy settings را انتخاب کنید.

بخش Offline Storage یا ذخیره سازی آفلاین یکی از بخش های موثر در سرعت لود کردن صفحات است. فایرفاکس همیشه فضایی را برای ذخیره اجزای و تصاویر سایت هایی که بیشتر بازدید می شوند قرار می دهد تا آن ها را با سرعت بیشتر به شما نشان دهد. هر چه این حافظه بیشتر باشد مطمئنا اجزای بیشتر ذخیره و سرعت باز شدن صفحات بالا می رود. شما می توانید با استفاده از بخش Use up to این مقدار را به مقدار دلخواه خود تغییر دهید.

همچنین با کلیک بر روی دکمه Clear Now تمامی اجزا و بخش هایی که ذخیره شده اند را می توانید پاک کنید.

Tell me when a website asks to store data for offline use : اگر این گزینه را انتخاب کنید، در صورتی که به وبسایتی بروید که ان وب سایت بخواهد مقداری از اطلاعات و اجزا را به صورت آفلاین ذخیره کند، این موضوع به اطلاع داده می شود.

همچنین در لیست پایین گزینه Tell me when … می توانید لیستی را ببینید که وب سایت هایی که از اجزای آفلاین برای لود شدن استفاده می کنند، در آن قرار دارند.

سربرگ دیگر بخش Advanced مربوط به بروز رسانی مرورگر Firefox آست. در این سربرگ تنظیمات و گزینه های مربوط به بروز رسانی و Update مرورگر وجود دارد.

در بخش Automatically check for updates to می توانید 3 گزینه با نام های Firefox، Add-ons و Search Engines را ببینید. گزینه اول مربوط به آپدیت و بروز رسانی خودکار خود مرورگر، گزینه دوم مربوط به آپدیت خودکار افزونه ها و گزینه سوم مربوط به آپدیت خودکار موتور های جستجو است. در صورتی که هر یک از گزینه ها انتخاب شده باشد، در صورت وجود آپدیت جدید، به صورت خودکار بروز خواهند شد.

بخش دیگر سربرگ Update مربوط به آپدیت خود Firefox است. در قسمت When updates to Firefox are found می توانید 2 گزینه 3 گزینه را ببینید.

Ask me what I want to do : همچنین وقتی که آپدیت جدیدی برای فایرفاکس موجود باشد از شما پرسیده خواهد شد که آیا مایل به بروز رسانی هستید یا نه.

Automatically download and install the update : در صورتی که این گزینه را انتخاب کنید، در صورتی که آپدیتی برای مرورگر موجود باشد، به صورت خودکار دانلود و نصب خواهد شد.

Warn me if this will disable any of my add-ons : این گزینه با انتخاب گزینه اول فعال می شود. اگر این گزینه را انتخاب کنید، در صورتی که نصب آپدیتی جدیدی از مرورگر موجب غیرفعال شدن هر یک از افزونه های فعلی شود، به شما اطلاع داده خواهد شد.

با کلیک بر روی دکمه Show Update History پنجره ای باز می شود که در آن می توانید تاریخچه آپدیت های قبلی را ببینید.

اکنون به آخرین قسمت آموزش تنظیمات فایرفاکس می رسیم. آخرین سربرگ در پنجره Options و بخش تنظیمات پیشرفته، Encryption نام دارد. در این بخش گزینه های مربوط به رمز نگاری صفحات قرار دارند.

در بخش اول یعنی Protocols می توانید پروتکل های رمز نگاری را که شامل دو مورد SSL 3.0 و TSL 1.0 می باشند، را انتخاب کنید (انتخاب هر دو گزینه پیشنهاد می شود).

بخش دیگر این سربرگ مربوط به Certificates یا گواهی های امنیتی می باشد. در این بخش دو گزینه وجود دارد.

Select one automatically : اگر این گزینه را انتخاب کنید و سایتی از شما درخواست گواهی شخصی شما را بکند، یکی از گواهی ها به طور خودکار استفاده می شود.

Ask me every time : اگر این گزینه را انتخاب کنید و سایت از شما درخواست گواهی شخصی شما را بکند، از شما پرسیده خواهد شد که آیا این امکان را می دهید یا خیر.

همچنین در بخش Certificates می توانید 4 دکمه دیگر را هم ببینید. که کاربرد آن ها به شرح زیر است.

View Certificates : با کلیک بر روی این دکمه پنجره ای باز می شود که به شما گواهی های موجود را نشان خواهد داد.

Revocation Lists : با کلیک بر روی این دکمه لیست گواهی های ابطال شده به شما نشان داده می شود.

Validation : با کلیک بر روی این دکمه می توانید تنظیمات مربوط به اعتبار گواهی ها را مشاهده کنید.

Security Devices : با کلیک بر روی این دکمه پنجره مدیریت دستگاه ها و واحدهای امنیتی مرورگر اجرا خواهد شد.

کلام آخر

در این مطلب به بررسی کلی و واضح تنظیمات و گزینه های مرورگر محبوب Mozilla Firefox پرداخته شد. با یادگیری و کاربردهای این گزینه ها مطمئنا استفاده از این مرورگر محبوب شیرین تر و لذت بخش تر خواهد شد. در این مطلب سعی شد که همه بخش ها به صورت کاربردی توضیح داده شود تا کاربران با استفاده از ان ها نیاز خود را برطرف کنند.

شما هم نظر خود درباره این مطلب و همچنین مرورگر فایرفاکس و امکانات آن بیان کنید.

صفحه دانلود مرورگر فایرفاکس (زبان اصلی)
صفحه دانلود مرورگر فایرفاکس (زبان فارسی)




موضوع مطلب :


< 1 2 3 4 5 >> >

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید