تصویر ثابت

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 2
  • بازدید دیروز: 1
  • کل بازدیدها: 132731



.: اخـبـار فـنـاوری .:
اطلاع رسانی جامع و حرفه‌ای و البته صحیح اخبار فناوری (IT)با نگاهی دقیق‌ و همه‌جانبه + پاسخ دادن به درخواست های شما بازدید کننده ی عزیز
دوشنبه 91 اسفند 21 :: 9:23 عصر :: نویسنده : Admin
رایتل
رایتل

رایتل همزمان با فرارسیدن عید نوروز، طرح بی‌نهایت خود را راه‌اندازی کرده است، اپراتور سوم تلفن همراه به منظور ارائه خدمتی متمایز برای مشترکان پرمصرف خود طرحی را با عنوان "بی‌نهایت" ویژه مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی خود راه‌اندازی کرده است.

مشترکان سیم کارت های دائمی رایتل می‌توانند با پرداخت ماهیانه 50 هزار تومان به صورت نامحدود از خدمات داخل شبکه رایتل همچون مکالمه صوتی، مکالمه تصویری، پیامک، پیام چند رسانه‌ای و اینترنت پر سرعت همراه استفاده نمایند.

همچنین هر مشترک سیم کارت دائمی رایتل با ثبت نام در این طرح می‌تواند از 1,000 دقیقه مکالمه صوتی و 1,000 پیامک خارج از شبکه (تماس با سایر اپراتورهای تلفن همراه یا ثابت) در هر دوره (2 ماهه) استفاده کند.

این طرح در حال حاضر ویژه مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی رایتل است. ثبت نام طرح بی‌نهایت تنها از طریق وب سایت رسمی رایتل به آدرس www.rightel.ir انجام می‌شود.

رایتل در حال حاضر در شهرهای تهران، کرج، شیراز، مشهد، تبریز، اراک، اهواز، کرمانشاه، همدان، ارومیه، کرمان، قزوین، سنندج، سمنان، یزد و بوشهر در دسترس است و این شرکت در تلاش است تا هر چه سریع‌تر پوشش کامل نقاط کشور را میسر کند.

 




موضوع مطلب :


دوشنبه 91 اسفند 21 :: 9:20 عصر :: نویسنده : Admin

SAN سرور

SAN Server یا Storage Area Network، شبکه‌ای اختصاصی است که دسترسی هدفمند و مستقیم کاربران به بسته‌های اطلاعاتی را امکان‌پذیر یا غیرممکن می‌کند. SAN معمولاً، به عنوان یک دستگاه ذخیره‌سازی دیجیتال مانند آرایه‌هایی از دیسک‌ها یا نوارهای مغناطیسی با امکان تعیین سطح دسترسی استفاده می‌شود. متداول‌ترین کاربرد SAN، فراهم نمودن امکان دسترسی به اطلاعات در مواردی مانند میل‌سرورها، پایگاه‌های اطلاعاتی و همچنین فایل‌سرورها است که در آن‌ها نیازمند سرعت بالای تبادل اطلاعات هستیم. خاصیت ذاتی SAN‌، یعنی سرور بودن، باعث می‌شود که سیستم‌عامل کلاینت، با آن‌ مانند یک درایو محلی (Local) یا اتصال مستقیم (DAS) رفتار کند.

توضیح: شبکه اختصاصی SAN، که در بالا به آن اشاره شد، در تقسیم‌بندی‌های شبکه، زیرمجموعه‌ای از LAN یعنی Local Area Network محسوب می‌شود.

SAN، معمولاً شبکه اختصاصی خود را در اختیار دارد که امکان دسترسی دستگاه‌های دیگر به آن را نمی‌دهد. به عبارت دیگر، تنها کلاینت‌ها متصل به شبکه SAN قادر به استفاده از آن هستند و دسترسی به شبکه مذکور، به کمک روش‌های متداولی مانند به کارگیری IP سرور، اتصال راه‌دور (Remote) و... امکانپذیر نیست.

پس از سال 2000، با پیشرفت تکنولوژی و کاهش هزینه و پیچیدگی‌های راه‌اندازی SAN، محبوبیت آن افزایش یافته و به مرور زمان مورد استقبال شرکت‌های کوچک و متوسط قرار گرفت. با وجود این SAN در محیط غیرتجاری محبوبیت چندانی ندارد.

توضیح: علاوه بر مبحث فوق (Storage Area Network)، عبارت SAN تعریف دیگری هم دارد. SAN می‌تواند مخفف System Area Network نیز باشد که عبارت است از شبکه‌ای با قابلیت و عمل‌کرد بسیار بالا و وابسته به اتصال (Connection-Oriented) که برای دسترسی به کلاسترهای کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. پایگاه داده مشهور Microsoft SQL Server، از این نوع اتصال و شبکه برای تبادل و بازخوانی اطلاعات بهره‌ می‌برد. این تعریف از SAN، که توسط مایکروسافت و با انتشار ویندوز 2000 معرفی شده، نباید با Storage Area Network اشتباه گرفته شود!

پیش‌زمینه

همه چیز به اشتراک‌گذاری (Sharing) باز می‌گردد! Sharing به خاطر عدم نیاز به کابل یا جابه‌جایی فیزیکی، مدیریت نقل و انتقال فایل‌ها را آسانتر می‌کند. اگر کمی به عقب برگردیم، از نظر تاریخی، دیتا‌سنترها، با ساخت فضای ذخیره‌سازی دیجیتال اختصاصی، برای اپلیکیشن‌های مختلف، Sharing و پشتیبان‌گیری مبتنی بر شبکه را معرفی کردند. این فضا‌های ذخیره‌سازی اختصاصی، در ابتدا به صورت جزایری جدا و دور از دید یکدیگر مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان یک درایو مجازی در رایانه شناخته می‌شدند. SAN سرور، به عنوان یک راه‌کار جدیدتر، این جزایر مستقل را به هم متصل کرده و در یک شبکه پرسرعت به کار گرفت. با این راه‌کار، فضای ذخیره‌سازی، از طریق تمام اپلیکیشن‌ها دیده می‌شد.

SAN-Diagram

همان‌گونه که می‌دانید NAS، یک فضای ذخیره‌سازی مبتنی بر شبکه است که البته عمل‌کرد و پیچیدگی کمتری نسبت به SAN دارد. یکی از مهمترین وجوه تمایز SAN و NAS در مدیریت فایل‌های سیستمی است. اگر دو فایل‌ سیستمی محلی به صورت جداگانه بر روی یک NAS قرار گرفته باشند، می‌توانند بدون اطلاع از وضعیت هم، باعث آسیب دیدن یکدیگر می‌شوند. SAN برای حل کردن این مشکل از راه‌کاری موسوم به Clustered Computing استفاده می‌کند. همین مسأله باعث می‌شود که نتوان به SAN تنها به عنوان یک DAS مبتنی بر شبکه یا یک NAS نگاه‌ کرد. از طرف دیگر با وجود اینکه SAN و NAS با هم متفاوت هستند، استفاده از سرورهای هیبریدی SAN و NAS برای به کارگیری تکنولوژی‌های هر دو نیز متداول است.

توضیح: NAS سرورها، برخلاف SAN سرور، از پروتکل‌های انتقال فایل مانند NFS و تنها یک فایل‌‌سیستم خاص، برای تبادل اطلاعات استفاده می‌کنند. در NASها، ذخیره‌سازی به صورت راه‌دور انجام می‌شود و از این نظر تفاوت‌هایی میان عمل‌کرد SAN و NAS وجود دارد.

ساختار SAN سرور

شبکه SAN، مانند اغلب شبکه‌ها از پروتکل SCSI (بخوانید: اِسکازی) برای ارتباط بین سرور و دیسک‌ استفاده می‌کند. البته برای ارزان‌تر کردن SAN و استفاده از شبکه‌های مبتنی بر IP، پروتکل iSCSI نیز در SAN سرورها رواج یافته است. SAN سرورها از توپولوژی Fiber Channel Fabric، یک زیرساخت طراحی شده برای نقل و انتقال اطلاعات با سرعت بالا، استفاده می‌کنند. فابریک در شبکه SAN، چیزی شبیه به بسته‌ شبکه (Network Segment) محسوب می‌شود. شبکه‌های SAN، به سوئیچ‌ و روترهای خاصی مجهز هستند که با کار در این شبکه سازگار هستند.

SAN-Switch

این معماری و تجهیزات، عمل‌کرد توپولوژی SAN را به طور متمایزی متفاوت کرده و آن را نسبت به نمونه‌های به کار رفته در NAS، از سرعت بالاتر و قابلیت اطمینان بیشتری برخوردار کرده است. از طرف دیگر، یکی از مشکلات شبکه‌های SAN، تفاوت تجهیزات سخت‌افزاری سازنده‌های مختلف است که سازگاری دو شبکه با سخت‌افزار متفاوت را سخت‌تر می‌کند. امروزه اغلب تولیدکنندگان SAN سرورها، محصولات خود را سازگار با توپولوژی‌های مختلف ارائه می‌کنند تا تبادل داده در توپولوژی‌های مختلف بدون نیاز به یکسان‌سازی یا بروز مشکل انجام شود.

برای استفاده از SAN سرورها، از سیستم‌های مدیریت SAN متفاوتی استفاده می‌شود. بسیاری از شرکت‌های بر اساس تولیدات خود، سیستم‌های مدیریت اختصاصی تولید می‌کنند. برای مثال شرکت اپل، از Xsan، شرکت IBM از IBM SAN Volume Controller و شرکت اچ پی از OpenView Storage Area Manager بهره می‌برد.

XSAN

یکی از متداول‌ترین کاربردهای SANها در صنعت مدیا (Streaming) است. از آنجا ویرایش، اجرا و توسعه پردازش‌های تصویری به سرعت دسترسی بالا نیازمند است، SAN سرورها گزینه مناسبی برای این بخش محسوب می‌شوند.




موضوع مطلب :


بر اساس آمار مطالعات اخیر Accenture کمپانی هایی مانند گوگل و اپل مراقب باشند، دو سوم از کاربران تلفن همراه و تبلت به سیستم عامل برندی که از آن استفاده می کنند وفاداری ندارند!

در حقیقت 24 درصد از کاربران یک سیستم عامل را تنها به پشتوانه اینکه در بازار مطرح است انتخاب می کنند، 23 درصد برای تجربه کاربری بهتر به سیستم عامل جدید سوییچ می کنند و 23 درصد کاربران سیستم عامل فعلی خود را به بهانه کسب سرویس و خدمات بهتر از دست می دهند.

66 درصد کاربران به سیستم عامل تلفن همراه و تبلت خود توجه ندارند!

آمار سوالاتی از کاربران در خصوص سیستم عامل تلفن همراه و تبلت

بهر حال این آمار و ارقام برای کمپانی هایی مانند گوگل و اپل بسیار نگران کننده و در عین حال برای سایر رقبا همچون مایکروسافت می تواند خبر خوبی باشد، Kumu Puri یکی از مدیران اصلی  Accenture می گوید: تحقیقات نشان داده است کاربران علاقه مند به کارکردن با سیستم عامل های مختلف را دارند و به طور عمومی نگرش کار کردن با یک پلت فرم را ندارند.

البته این موضوع تا حدودی شگفت انگیز است، زمانی که شما یک دستگاه اپل را خریداری می کنید و اپلیکیشن ها، موسیقی ها و سایر موارد اینچنین را در کنار آن خریداری می کنید، دور شدن از اپل برایتان به معنای ترک تمام محتوای گرانقیمت شماست و این با اکو سیستم که بعنوان یکی از توانمندی های تولید کنندگان تلفن همراه وجود دارد مغایرت دارد. همین امر به طور فزاینده ای برای دستگاه آندرویدی گوگل و خرید های بعدی از گوگل پلی نیز وجود دارد.

دلایل تغییر خیلی موارد ساده ای هستند، تجربه اینکه در طرف دیگر‌( در واقع در سیستم عامل دیگر) چه اتفاقی می افتند! کاهش هزینه، کاهش زحمت، بالا بردن امنیت، راحتی ارتباط دستگاه با سیستم دسکتاپ خانگ و مواردی اینچنینی است که برای مثال آندروید در کاهش هزینه به نوعی نظر کاربر را به خود جلب می کند و یا کاهش زحمت استفاده البته برای کاربران خارج از ایران را اپل رقم می زند به نوعی ارتباط مناسب تر با دسکتاپ را مایکروسافت برای کاربر مهیا می کند.

66 درصد کاربران به سیستم عامل تلفن همراه و تبلت خود توجه ندارند!

چه مواردی برای شما در هنگام خرید یک دستگاه الکترونیکی مهم است

البته این آمار در خصوص کاربرانی که به عنوان کاربر قوی در این نظر سنجی شناخته شده اند، متفاوت تر است این کاربران که معمولا دو دستگاه تلفن همراه داشته اند هر دو را با یک سیستم عامل یکسان استفاده کرده اند.

منبع: Venturebeat




موضوع مطلب :


یکشنبه 91 اسفند 20 :: 5:26 عصر :: نویسنده : Admin

گویا ابتکار و خلاقیت به منظور جذب مشتری برای رایانه‌های لوحی ته کشیده است و چندان دور از ذهن نیست که کاربران باز هم به طرف رایانه‌های شخصی متمایل شوند.

بازار نسل جدید رایانه‌های شخصی رونق می‌گیرد



تحلیلگران مرکز Citibank اعلام کردند که «نوآوری‌های محدود» اپل در حوزه رایانه‌های لوحی طی سال جاری موجب خواهد شد تا این شرکت در مقابل نسل جدید رایانه‌های شخصی جدید و پیشرفته آسیب‌پذیر باشد و این عرصه رقابتی را به رقبا واگذار کند. 


در حالی که همه مراکز خبری و کار‌شناسان روز به‌روز اخبار مربوط به پیشرفت مالی اپل و نسل جدید محصولات آن را منتشر می‌کنند، تحلیل «گلِن یونگ» (Glen Yeung) از مرکز تحقیقاتی Citibank که اوایل هفته جاری منتشر شد متفاوت با تمامی این نگاه‌ها بوده است. 

او در این خصوص گفت: «ما بر این باوریم که اپل رایانه لوحی کوچک iPad Mini Retina و همچنین مدل باریک‌تر و سبک‌تر iPad 5 را در فصل سوم امسال روانه بازار می‌کند که هر دوی آنها همراه با پردازنده‌های جدید به دست کاربران می‌رسند. اما باید گفت که نوآوری‌های iPad در این زمینه به حدی نیست که بتواند جلوی از دست رفتن سهم این محصول در بازار جهانی را بگیرد.»


او همچنین توضیح داد: «ما در نیمه دوم سال جاری میلادی شاهد نوآوری‌های اندکی در حوزه رایانه‌های لوحی خواهیم بود و در مقابل نوآوری‌های رایانه‌های شخصی را مشاهده خواهیم کرد. افزایش تمرکز بازار بر محصولات لمسی، فوق‌باریک و نوت‌بوک‌های همه‌کاره همراه افزایش قیمت صورت خواهد گرفت که این روند رقابت در حوزه رایانه‌های لوحی 10 اینچی را بیشتر خواهد کرد.»


در حالی که رایانه لوحی iPad طی سه سال گذشته باعث کاهش محبوبیت رایانه‌های شخصی شد، هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود که بار دیگر فضا برای رشد رایانه‌های شخصی باز شود.

 


موضوع مطلب :


یکشنبه 91 اسفند 20 :: 5:23 عصر :: نویسنده : Admin

در اقدامی ناباورانه شرکت نوکیا حمایت‌های رسمی خود از شرکت اپل را اعلام کرد تا از این طریق به اپل برای مقابله بیشتر با سامسونگ کمک کند.

پشتیبانی نوکیا از اپل برای مقابله با شرکت سامسونگ



در اقدامی ناباورانه شرکت نوکیا حمایت‌های رسمی خود از شرکت اپل را اعلام کرد تا از این طریق به اپل برای مقابله بیشتر با سامسونگ کمک کند. 

 این شرکت فنلاندی از آغاز ائتلافی با اپل خبر داده است که به موجب آن بتوانند در زمینه‌های مختلف حتی دادگاه‌های قانونی از اپل حمایت کند. 

نوکیا در نخستین اقدام خود در این زمینه در دادگاه تجدید نظر واشنگتن حضور یافته و اعلام کرده است که این دادگاه به اشتباه پرونده اپل علیه سامسونگ را رد کرده است. 

البته باید توجه داشت شرکت نوکیا که این روزها به حمایت از اپل برخاسته است، سه سال قبل یک پرونده قانونی علیه تولیدکننده گوشی‌های هوشمند آیفون تشکیل داده بود.
اما این دو شرکت هم‌اکنون همکاری‌هایی با یکدیگر آغاز کرده‌اند تا به‌کمک هم بتوانند به جنگ بزرگان صنعت تلفن‌همراه بروند.




موضوع مطلب :


یکشنبه 91 اسفند 20 :: 5:21 عصر :: نویسنده : Admin

IBM SmartCloud،کاربران را بیشتر به رف ابرها می‌کشاند و البته می‌تواند رقیب مناسبی برای گوگل و مایکروسافت هم باشد.

IBM نرم‌افزار ویژه پردازش ابری برای سازمان‌ها ارایه کرد


دو شرکت گوگل و مایکروسافت با روش‌های خاص خود سعی می‌کنند کاربران را به دنیای پردازش ابری نزدیک‌تر کنند. 


پیشنهادات آن‌ها در دنیای سیستم‌های پردازش ابری در این صنعت منحصر به‌فرد است. اما این بازی به گونه‌ای تغییر می‌یابد که شرکت IBM محصولی را برای رقابت با شرکت‌های یاد شده با نام IBM SmartCloud Docs وارد بازار کرده است. 

شرکت Big Blue یا‌‌ همان IBM روش خود را در دنیای پردازش ابری اتخاذ کرده است و در این روش با تکیه بر سرویس‌های متنوع برای سازمان‌ها و شرکت‌ها سعی در تقویت حضور خود دارد. 

محصولات شرکت IBM مبتنی بر سیستم‌های پردازش ابری هیچ بخش قابل ملاحظه‌ای برای کاربران معمولی ندارند. 

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که IBM قصد دارد روش جدیدی برای ابزارهای Office در دنیای پردازش ابری ارایه دهد. 

نرم‌افزار مشارکتی آنلاین این شرکت هم‌اکنون رقیب جدیدی برای ابزارهای مشابهی که از سوی شرکت‌های گوگل و مایکروسافت عرضه شده‌اند محسوب می‌شود.
 
ابزار IBM SmartCloud بخشی از مجموعه نرم‌افزار تجاری SmartCloud Engage Advanced محسوب می‌شود که در قالب سرویس مشارکتی و شبکه‌ای به کار می‌رود. 

قیمت ابزار IBM SmartCloud ماهانه 3 دلار اعلام شده است و برای آن بخش به‌اشتراک‌گذاری اجتماعی فایل‌ها و گزینه‌های انتخابی فراوان برای فایل‌ها وجود دارد که این بخش‌ها را در Google Docs و Office 365 مشاهده نمی‌کنیم. 

علاوه بر این، IBM SmartCloud می‌تواند در دستگاه‌های الکترونیکی همراه مورد استفاده قرار گیرد و متناسب با سیستم‌های عامل iOS، اندروید و RIM ساخته شده است. 

همچنین گفته شده که تا مدتی دیگر سیستم‌عامل ویندوز فون نیز از این برنامه بهره‌مند می‌شود.




موضوع مطلب :


یکشنبه 91 اسفند 20 :: 5:21 عصر :: نویسنده : Admin

مبدع این زبان بر این باور است که زبان برنامه‌نویسی می‌تواند به عنوان ابزاری برای پیشرفت در کشورهای عربی به کار گرفته شود.

نخستین زبان برنامه‌نویسی با خط عربی ساخته شد



یک دانشمند رایانه‌ای در نیویورک آمریکا پس از مدت‌ها تلاش سرانجام موفق شد نخستین زبان برنامه‌نویسی مبتنی بر کدهای منبع با خط عربی را طراحی کند. 


 "رمسی ناصر"(Ramsey Nasser) که خود عرب است و در کشور آمریکا زندگی می‌کند این زبان برنامه‌نویسی را با نام "قلب" تولید کرده است.
او بر این باور است که زبان برنامه‌نویسی می‌تواند به عنوان ابزاری برای پیشرفت در کشورهای عربی به کار گرفته شود و از این رو،‌ به‌کارگیری این ابزار مبتنی بر زبان عربی کاربرد بیشتری خواهد داشت.

ناصر در مرکز Eyebeam Art + Technology در شهر نیویورک فعالیت می‌کند.
این مرکز غیرانتفاعی در حوزه زیبایی فناوری فعالیت می‌کند.
پروژه قبلی ناصر "استفاده از کدها به‌عنوان وسیله‌ای برای مشخص شدن تفکرات" بود و در این راستا او زبانی با نام Zajal معرفی کرد که برای کاهش اصطکاک میان دید خلاقانه هنرمند و عملکرد نرم‌افزارها به‌کار می‌رفت.

زبان برنامه‌نویسی "قلب" بر مبنای نرم‌افزار Scheme که نسخه مدرنی از برنامه LISP محسوب می‌شود، ساخته شده است.
برنامه LISP یکی از قدیمی‌ترین زبان‌ها در دنیای برنامه‌نویسی است که همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.




موضوع مطلب :


یکشنبه 91 اسفند 20 :: 5:20 عصر :: نویسنده : Admin

فناوری شرکت خریداری شده توسط مایکروسافت، به صورت رایگان بر روی پلتفرم Windows Azureعرضه خواهد شد.

خرید یک شرکت اتوماسیون توسط مایکروسافت



مایکروسافت یک شرکت ارایه دهنده خدمات اتوماسیون و مانیتورینگ مبتنی بر فضای پردازش ابری را خریداری کرد تا فناوری آن را به صورت رایگان روی پلتفورم Windows Azure ارایه دهد. 


این شرکت بزرگ نرم‌افزاری رسما اعلام کرد که مرکز MetricsHub را خریداری کرده است و در این راستا در نظر دارد فناوری Active Cloud Monitoring مرکز یاد شده را به صورت رایگان در اختیار کاربران پلتفورم Windows Azure بگذارد. 


این فناوری برای برنامه‌ریزی و مانیتورینگ سازمانی ساخته شده است و مایکروسافت خبر عرضه رایگان آن برای مشتریان خود را یک روز پس از ورود فناوری Trusted Advisor شرکت آمازون منتشر کرده است. 

مایکروسافت در این خصوص توضیح داد: «شرکت MetricsHub هم‌اکنون به کلیه کاربران پلتفورم Windows Azure نسخه اولیه فناوری خود را ارایه می‌دهد که این امر بدون هرگونه هزینه صورت می‌گیرد و کاربران می‌توانند از مرکز اینترنتی Windows Azure Store آن را دریافت کنند». 

در ادامه این توضیحات آمده است: «ما همچنین امکان استفاده رایگان از این سرویس را برای تمامی کاربرانی که مجبور به پرداخت هزینه هستند فراهم کرده‌ایم و فناوری MetricsHub امکان می‌دهد بتوانید ابزارهای از مبتنی بر فضای پردازش ابری به راحتی استفاده کنید».




موضوع مطلب :


یکشنبه 91 اسفند 20 :: 5:19 عصر :: نویسنده : Admin

این فرمت تصویری هم‌اکنون در 72 درصد پایگاه‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که گفته می‌شود محبوبیت آن همچنان رو به افزایش است.

کارشناسان در یک مطالعه جدید به این نتیجه رسیدند که بر خلاف تلاش‌های فراوان برای زنده نگاه داشتن فرمت تصویری GIF، از محبوبیت این فرمت نزد کاربران و پایگاه‌های اینترنتی کاسته شده است. 

 این مطالعه توسط مرکز W3Techs انجام و در پایان مشخص شد که هم‌‌اکنون 4/62 درصد از پایگاه‌های اینترنتی تصاویر خود را مبتنی بر فرمت PNG منتشر می‌کنند و در مقابل، 3/62 درصد تصاویر مبتنی بر فرمت GIF به نمایش درمی‌آیند.

دو فرمت GIF و PNG مخصوص فشرده‌سازی تصاویر طراحی شده‌اند و اساس آنها به‌گونه‌ای است که طی فرآیند یاد شده هیچ بخشی از اطلاعات را از بین نمی‌برند.
فرمت PNG نخستین بار در سال 1995 با هدف پاسخگویی به فرمت GIF وارد بازار شد و در عین حال توانست کیفیت و قابلیت‌های بیشتری نسبت به آن ارایه دهد.

با این وجود، فرمت JPEG که طی فرآیند ذخیره‌سازی تصاویر بخشی از اطلاعات مربوط به آن را از بین می‌برد همچنان توانسته است عنوان محبوب‌ترین فرمت تصویری جهان را از آن خود کند.

این فرمت تصویری هم‌اکنون در 72 درصد پایگاه‌های اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد که گفته می‌شود محبوبیت آن همچنان رو به افزایش است.




موضوع مطلب :


یکشنبه 91 اسفند 20 :: 5:18 عصر :: نویسنده : Admin
یکی از برنامه‌نویسان سیستم عامل آندروید که از عملکرد گوگل طراح این سیستم عامل ناراضی است، اتحادیه‌ای به نام اتحادیه برنامه‌نویسان آندروید تاسیس کرده و از دیگر برنامه‌نویسان این سیستم عامل خواسته تا علیه گوگل اعتراض کنند.
جنگ گوگل و برنامه‌نویسان آندروید



وی معتقد است که نحوه مدیریت گوگل بر بازار آنلاین آندروید درست نیست و اقدامات این شرکت بر ضد افرادی است که برای کاربران آندروید نرم‌افزار و برنامه می‌نویسند. 

این افراد با راه اندازی یک وبلاگ اینترنتی از اینکه گوگل با برنامه‌نویسان آندروید مانند کشاورزان جزء در سیاره دیجیتال اختصاصیش برخورد می‌کند به شدت انتقاد کرده و هشدار داده‌اند که در صورت تداوم این وضعیت علاقه‌ای به همکاری با گوگل ندارند و این شرکت باید سیاست‌های منفعت طلبانه‌اش را در برخورد با برنامه‌نویسان ثالث تغییر دهد. 

آنها تهدید کرده‌اند که اگر گوگل سهم لازم را از سود فروش برنامه‌های طراحی شده توسط آنان پرداخت نکند، ترجیح می‌دهند برای پلاتفورم‌ها و سیستم عامل‌های دیگر همراه برنامه‌ریزی کنند و عطای همکاری با گوگل را به لقایش ببخشند. 

در حال حاضر گوگل بعد از کسر 32 درصد مالیات سود جزیی را از محل فروش هر برنامه به نرم‌افزارنویسان ثالث پرداخت می‌کند که این مساله موجب اعتراض گسترده آنان شده است. 

کارشناسان معتقدند این اقدامات گوگل به نفع دیگر شرکت‌های طراح سیستم‌های عامل مانند اپل، مایکروسافت و پالم تمام خواهد شد.




موضوع مطلب :


1 2 3 4 5 >> >

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید