تصویر ثابت

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 7
  • بازدید دیروز: 35
  • کل بازدیدها: 132859



.: اخـبـار فـنـاوری .:
اطلاع رسانی جامع و حرفه‌ای و البته صحیح اخبار فناوری (IT)با نگاهی دقیق‌ و همه‌جانبه + پاسخ دادن به درخواست های شما بازدید کننده ی عزیز
پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 6:9 عصر :: نویسنده : Admin
آموزش تنظیمات مرورگر فایر فاکس  mozilla firefoxمرورگر Firefox محصول شرکت Mozilla است که به صورت متن باز یا همان Open Source ارائه شده است. می توان از این مرورگر به عنوان یکی از محبوب ترین مرورگرهای جهان نام برد. این مرورگر در ابتدا در بین کاربران لینوکس استفاده زیادی داشت؛ ولی پس از مدتی با پدیدار شدن مشکلات امنیتی در اینترنت اکسپلورر، کاربران ویندوز هم از این مرورگر استفاده کردند تا اینکه به یکی از معروف ترین مرورگرها تبدیل شد.

اولین نسخه اصلی فایرفاکس در 9 نوامبر 2004 منتشر شد (البته قبل از آن، این مرورگر با نام های دیگری هم منتشر شده بود). زبان های اصلی برنامه نویسی این مرورگر طبق معمول C++، جاوا اسکریپت، CSS، XBL و XUL می باشند. همچنین این مرورگر از 75 زبان دنیا از جمله زبان شیرین فارسی و از سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس و … پشتیبانی می کند. (منبع توضیحات : ویکیپدیای فارسی)

دلیل اصلی انتخاب این مروگر توسط کاربران به دلیل سرعت بالای جستجو، امنیت بالا و افزونه های بسیار زیادی است که برایش ساخته شده است.

اکنون به بحث اصلی می پردازیم. مطمئنا فایرفاکس هم مانند همه مرورگرهای دیگر دارای تنظیماتی برای مدیریت بهتر می باشد. شاید بعضی کاربران مفهوم و کاربرد بعضی از گزینه ها و تنظیمات را متوجه نشوند و به همین دلیل نتوانند از قابلیت های مرورگر استفاده کنند. در این مطلب به طور کامل به توضیح درباره تنظیمات و گزینه های اصلی این مرورگر خواهم پرداخت و شما را با آن آشنا می کنم.

توجه : تصاویر و نکته ها مربوط به نسخه 3?6?8 فایرفاکس است. بیشتر تنظیمات بر روی نسخه های آزمایشی 4 نیز قابل استفاده اند.

برای دسترسی به تنظیمات و گزینه ها می توانید از منوی Tools گزینه Options را انتخاب کنید تا با پنجره ای مانند تصویر زیر روبرو شوید.

همانطور می بینید پنجره Options دارای 7 بخش می باشد.

General : بخش تنظیمات و گزینه های عمومی مرورگر
Tabs : بخش مدیریت و گزینه های مربوط به Tab ها
Content : گزینه ها و تنظیمات مربوط به محتوا و نوشته ها
Applications : گزینه ها و تنظیمات مربوط به برنامه ها
Privacy : گزینه های مربوط به آثار جستجوها و بخش های مخفی
Security : گزینه ها و تنظیمات امنیتی
Advanced : تنظیمات پیشرفته مرورگر

در ادامه به توضیح گزینه ها و تنظیمات موجود در هر یک از بخش ها (یا سر برگ ها) می پردازیم.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 5:48 عصر :: نویسنده : Admin

 


سخت افزار - آیا حاضر خواهید بود برای گوگلس یا همان عینک گوگل 1500 دلار پرداخت کنید؟ یا ممکن است از عینک های مشابه از سوی رقبا استفاده کنید؟

کمپانی GlassUp با این ایده که زودتر می توان به مفهوم عینکهای آنلاین دست پیدا کرد عینک مخصوص خود را در نمایشگاه CeBIT2013 عرضه کرد.
این عینک متصل به گوشی هوشمند، اطلاعات آنلاین را هنگام راه رفتن در اختیار شما می گذارد، اطلاعاتی مانند ایمیل های جدید، توئیت های جدید و ...
عینک آندرویدی با گوشی تلفن سازگاری می یابد و از طریق نمایشگر بی سیم از طریق بلوتوث به سیستم عامل آندروید متصل می شود.
حتی قابلیت اتصال به گوشی ویندوزی را هم دارد. 150 ساعت عمر اولیه به شما اطمینان می دهد تا تمام روز را با این عینک سپری کرده و آخرین ایمیل ها و توئیت ها را ببینید.
مدل بعدی گلس آپ به بلوتوث چهار مجهز خواهد بود و قطعا قدرت بیشتری خواهد داشت.
همه تدابیر سخت افزاری در قسمت راست عینک چیده شده و با یک لنز مخصوص مانند پرده سینما روی شیشه عینک با رزولوشن 320 در 240 پیکسل نشان داده می شود.
عینک قابلیت تاچ داشته و سنسور کنترلی آن در دسته عینک جاسازی شده است.
همچنین گلس آپ دارای شتاب سنج، قطب نمای دیجیتالی ، حسگر نور محیط و ارتفاع سنج نیز هست.
مدب نمایش داده شده در نمایشگاه CeBIT تجاری نشده است و برای اتصال باید از یو اس بی استفاده کرد تا سیگنال و انرژی را منتقل کند.
سپتامبر 2013 به قیمت 399 دلار راهی بازار می شود و بعنوان رقیب گوگلس بدلیل ارزان بودن ممکن است با اقبال عمومی مواجه شود.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 5:46 عصر :: نویسنده : Admin

 

 

نرم افزار - این نرم افزار به شما اجازه شبیه سازی و اجرای برنامه های تحت آندروید روی پی سی ویندوز را می دهد.

برای کاربرانی که دستگاه مخصوص آندروید ندارند و در عین حال علاقمند به استفاده از این سیستم عامل هستند برنامه یو ویو معرفی می شود که از بهترین شبیه سازها در محیط ویندوز به شمار می رود.
در واقع این برنامه ماشین مجازی اندرویدی است که برنامه های آنرا روی ویندوز به اجرا می گذارد.
اپ های آندرویدی با پسوند .apk قابل دانلود و نصب با این برنامه هستند.
هزاران اپلیکیشن مخصوص را می توانید از روی اینترنت و بازارهای گوگل پلی دانلود کرده و استفاده کنید.
آندروید 2.3 را پشتیبانی می کند.روی ویندوزهای 7 و 8 و ویستا و ایکس پی نصب می شود.
بازی های تحت اندروید را به صورت چند بازیکنه به اجرا در می آورد.
تنظیم صدا داشته و کنترل پنل نیز دارد.
حجم برنامه 149 مگابایت است و می توانید از اینجا و اینجا دانلود کنید.




موضوع مطلب :


 

نرم افزار - راهبران کاخ سفید برای جلب توجه کمپانی های مخابراتی خواهان قفل بودن موبایل، در تلاشند تا شکستن قفل روی این ابزار را قانونی کنند.

بدنبال دادخواست 114 هزار کاربر از کاخ سفید برای باز بودن موبایل و تبلت ، دیوید ادلمن مشاور ارشد اوباما در امور اینترنت و فناوری های نوین، اعلام شد که کاخ سفید سعی خواهد کرد با نظر کاربران این موضوع را رسما طرح و در مورد ان تصمیم گیری کند.
به گفته وی کاخ سفید موافق است که مردمی که بابت تلفن خریداری شده پول می دهند، دیگر نیازی به قفل شدن تلفن شان روی کمپانی خاص مخابراتی نباشد.چرا که وقتی مردم پول را پرداخت می کنند دیگر دلیلی برای قفل ماندن تلفن شان وجود ندارد.
کمپانی های مخابراتی عرضه کننده موبایل، تا به حال موبایل فروخته شده را فقط روی شبکه خودشان باز می کنند و کاربر نمی تواند سیم کارت متعلق به کمپانی رقیب یا دیگران را روی آن نصب کند. مسئله قفل کردن یا همان لاک کردن روی یک شبکه خاص به تبلت نیز بر می گردد و بدلیل گستردگی روزافزون تبلت، بیم آن می رود که کمپانی های مخابراتی اعمال قدرت بیشتری روی این مسئله کنند و از آن طرف خشم مردمی که پول می دهند اما موبایلشان قفل است نیز بیشتر خواهد شد.
ادلمن همچنین تاکید کرد کاخ سفید با شرکتهای مخابراتی ، سازندگان فناوری و موبایل و نیز با کارشناسان امور کپی رایت در حال رایزنی در این باره است.
ادلمن اظهار نظر بیشتری در این مورد نکرد اما ظاهرا فشار کاخ سفید به کمپانی ها برای از بین بردن قانون قفل کردن موبایل و تبلت روی یک شبکه خاص بزودی باعث شود تا تصمیمات عوض شود، هر چند کمیسیون تجارت فدرال رسما در این باره صحبتی نکرده است.
اینک همه چیز در دستان کمیسیون تجارت فدرال است که با نظر خود می تواند به این داستان ابعاد جدیدی بخشد.
روز دوشنبه جولیوس گناچوفسکی مدیر کمیسیون تجارت فدرال در اظهاراتی شکستن قفل تلفن در بیرون از بازه زمانی قرارداد کاربر با کمپانی مخابراتی را مشکل دانست که این نکته بر پیچیدگی موضوع خواهد افزود. وی گفت کنگره باید یک بار برای همیشه برای این مشکل راه حل قانونی پیدا کند تا خیال همه راحت شود.
 




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 5:46 عصر :: نویسنده : Admin

 

 

نرم افزار - برای بالا بردن امنیت در یو اس بی فلش خود از این برنامه می توانید استفاده کنید.

علیه هر نوع تهدید و بعنوان ضد ویروس از فایل های شما محافظت نیز می کند.
ساختار ان طوری است که جلوی دسترسی غیر قانونی را گرفته و هر نوع فایل مشکوک را بلوکه می کند.

فرق آن با ضد ویروس ها این است که باید آنها را به روز رسانی کنید اما این برنامه طوری ساخته شده که نیاز به آپدیت ندارد.
به صورت آفلاین نیز از فایل های شما محافظت می کند.
با همه نوع ویندوز از جمله ویندوز 8 و 7 نیز کار می کند.
حجم آن 5 مگابایت بوده و می توانید آنرا از اینجا ،  اینجا و اینجا دانلود کنید.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 5:44 عصر :: نویسنده : Admin

لپ تاپ

 

لپ تاپ های مجهز به سیستم عامل ویندوز سه وضعیت شارژ باتری دارند که عبارتند از: حداقل، احتیاط و بحرانی! وقتی باتری به وضع حداقل شارژ می رسد ویندوز با هشدارهایی شما را از این وضع مطلع می سازد. جام جم می نویسد: در حالتی که باتری به وضع احتیاط می رسد ذخیره کردن اطلاعات و آماده کردن سیستم عامل برای خاموشی بهترین پیشنهاد است! در نهایت نیز وقتی شرایط باتری به حالت بحرانی می رسد سیستم عامل به صورت خودکار به حالت hibernate به فعالیت خود پایان می دهد و لپ تاپ خاموش می شود. حالت بحرانی باتری به طورپیش فرض در زمانی اتفاق می افتد که باتری لپ تاپ شما دارای 10 تا 15 درصد شارژ باقیمانده است.

این میزان شارژ ممکن است برای انجام کارهای شما در شرایطی که به لپ تاپ نیاز فوری دارید کافی باشد، اما ویندوز به صورت خودکار با قطع عملیات به منظور جلوگیری از بروز مشکل برای اطلاعات شما بر اثر خاموش شدن ناگهانی، از این میزان شارژ صرف نظر کرده و موجبات خاموشی لپ تاپ را فراهم می کند.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 5:43 عصر :: نویسنده : Admin

شرکت گوگل در اقدامی تحسین‌برانگیز، سالروز تولد خواجه نصیرالدین طوسی، دانشمند پرآوازه ایرانی را پاس داشت.

در 812مین سالگرد تولد این فیلسوف، ریاضی‌دان، دانشمند، فقیه، متکلم، ستاره‌شناس، پزشک و فیزیکدان صاحب‌نام، صفحه اصلی گوگل در کشورهای عربی تغییر کرده است.

در این لوگوی مناسبتی، خواجه نصیر در حال انجام تحقیقات علمی و در کنار برخی ابزارها و دستگاه‌های مربوط به علم نجوم و ریاضیات به تصویر کشیده شده است.

لوگوی گوگل

خواجه نصیرالدین طوسی ملقب به محقق طوسی، استاد بشر و عقل حادی عشر، در 18 فوریه سال 1201 در طوس به دنیا آمد.

هر چند وی یک شخصیت ایرانی است ولی به نظر می‌رسد گوگل صفحه اصلی خود در ایران را تغییر نداده است.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 5:39 عصر :: نویسنده : Admin

بانک ها طی سال های اخیر با تبلیغات گسترده از راه اندازی و گسترش خدمات تلفنبانک شان خبر می دهند و اعلام می کنند جهت ارائه خدمات بانکی اعم از اطلاع از مانده حساب ، گردش حساب و پرداخت قبوض خدماتی و کاهش مدت انتظار در شعب بانک و سفرهای درون شهری اقدام به راه اندازی سیستم تلفنبانک نموداند اما هیچ اشاره ای به خطرات استفاده از این سیستم نمی کنند.
توجیه بانک ها هم این است که از آنجایی که همه بانک ها این سیستم را راه اندازی کرده اند و برخی سازمان های دولتی هم ساختاری شبیه به آن را راه اندازی کرده اند حتما امن است!!

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 5:39 عصر :: نویسنده : Admin

اگر قصد خرید اینترنتی از یک فروشگاه الکترونیکی را دارید باید با چشمانی باز این کار را انجام دهید. ما نمی خواهیم خرید اینترنتی را یک کار عجیب و سخت جلوه دهیم اما وقتی شما به صورت فیزیکی هم خرید می کنید مطمئنا از یک مکان معتبر خرید خود را انجام می دهید. خرید اینترنتی شاید ساده ترین و لذت بخش ترین کاری باشد که شما در اینترنت می توانید انجام دهید به شرطی که به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید.


ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 اسفند 17 :: 5:34 عصر :: نویسنده : Admin


 

بیل گیتس، مؤسس و مدیر عامل اسبق مایکروسافت، رئیس هیئت مدیره کنونی این شرکت، و رئیس مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس، دیشب در سایت مشهور reddit حضور یافت و در قالب مراسم "هر چه می خواهید از من بپرسید" (Ask me anything) به سؤالات کاربران پاسخ گفت.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا گوشه هایی جالب از این پرسش و پاسخ را با هم مرور کنیم.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


< << 6 7 8 9 10 >> >

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید