تصویر ثابت

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 20
  • بازدید دیروز: 7
  • کل بازدیدها: 132786



.: اخـبـار فـنـاوری .:
اطلاع رسانی جامع و حرفه‌ای و البته صحیح اخبار فناوری (IT)با نگاهی دقیق‌ و همه‌جانبه + پاسخ دادن به درخواست های شما بازدید کننده ی عزیز

مایکروسافت برای نبرد با اندروید، سیستم‌عامل‌های ویندوز فون و ویندوز RT را مجانی می‌کند

مایکروسافت برای نبرد با اندروید قصد دارد تا سیستم‌عامل‌های ویندوز فون و ویندوز RT را بصورت مجانی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد تا شاید نظر مساعد آن‌ها نسبت به ساخت ابزارهای مبتنی بر این دو پلتفرم، جلب شود. ظاهرا این تصمیم توسط تری میرسون گرفته شده است و به زودی عملیاتی می‌شود.

یکی از مواردی که تولیدکنندگان ابزارهای موبایل همواره از آن به عنوان نقطه ضعف بزرگ پلتفرم‌های مایکروسافت یاد می‌کنند، لزوم پرداخت هزینه برای گواهی استفاده از آن‌ها است. این در حالی است که سیستم‌عامل جا افتاده‌تر اندروید بصورت مجانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

مایکروسافت در حال حاضر در تلاش است تا به درخواست‌های مشتریان خود جامعه عمل بپوشاند و به عنوان مثال در نسخه بعدی ویندوز با نام رمز Threshold مجددا دکمه استارت با همان ظاهر قدیمی را به ویندوز باز خواهند گرداند.

 

لطفا به ادامه مطلب بروید >>>



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


چهارشنبه 92 آذر 20 :: 12:21 عصر :: نویسنده : Admin

وقتی همه جیب تان را روی میز خالی می کنید و تحویل فروشنده می دهید تا یک تلفن پرچمدار بخرید، حتماً انتظار زیادی از آن دارید و اصلاً دوست ندارید نقصی در آن ببینید. اما متأسفانه در عمل چیزی که به دست شما می رسد اگر نه عیب های بزرگ، ولی قطعاً بی عیب هم نخواهد بود.

همین موضوع باعث شده که وب سایت Fixya به طرح این سوال درباره 4 پرچمدار بزرگ (Samsung Galaxy S4, HTC One, Apple iPhone 5S و Motrola Moto X) از 4 غول فناوری بپردازد و از صاحبانشان بخواهد مشکلات عمده تلفن های هوشمند خود را بگویند.

اگر قصد خرید یکی از این تلفن ها را دارید به ادامه مطلب بروید تا نظر کاربران را در مورد ایرادات آن ها بدانید.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :



 

چندی پیش شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد در راستای جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به شبکه اجتماعی خود محدودیت هایی که پیشتر روی حساب های نوجوانان اعمال می شد را بر چیده و حالا آنها هم می توانند شخصی ترین پست های خود را به طور عمومی منتشر کنند.

شبکه اجتماعی توییتر مدت ها است که چنین امکانی برای نوجوانان فراهم کرده و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان یکی از دلایل محبوبیت رو به فزونی آن در بین آنها همین است.
قبل از این کاربران 13 تا 17 سال تنها می توانستند پست ها را در معرض دید دوستان و نهایتاً دوستانِ دوستان خود بگذارند. همچنین گزینه «دنبال کردن» حساب های بزرگ نیز بر اساس تغییرات اخیر در اختیار آنها قرار گرفته.
فیسبوک در عوض برای کاهش اعتراض ها حالت پیش فرض حساب های نوجوانان را از «دوستانِ دوستان» به «تنها دوستان» تغییر داده، ولی همه ما می دانیم که این عاملی نیست که بتواند مانع نوجوانان کنجکاو شود.
این شبکه اجتماعی ادعا کرده در شکل جدید حتی حریم خصوصی نوجوانان بیشتر هم محافظت می شود چون برای حساب های متعلق به آنها هشدارهایی درباره خطرات انتشار عمومی پست ها در کنار صغجه نمایش داده می شود!


ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


احتمالا بافر را می شناسید. سرویسی محبوب و حرفه ای که می توان از آن برای اشتراک گذاری زمان بندی شده محتوا در شبکه های اجتماعی (توئیتر، فیسبوک، لینکداین، پیج های گوگل پلاس و اپ.نت) استفاده کرد. از این رو با توجه اینکه این سایت دسترسی به شبکه های اجتماعی اصلی کاربران را برای اشتراک اطلاعات توسط خودشان از آنها طلب می کند، نیازمند امنیت بیشتری است.

اگر خبر داشته باشید اوایل آبان ماه گذشته بافر هک شد. بدین ترتیب، این سرویس جهت جلوگیری از ارسال توئیت ها و پست های اسپم، برای مدت کوتاهی امکان به روز رسانی سرویس های مشتریان را متوقف کرد. اما حالا با توجه به اهمیت مساله، این سرویس اقدام به ارائه امکان ورود دو مرحله ای برای تمام کاربران رایگان و پولی کرده.

برای  فعالسازی ورود دو مرحله ای بافر به ادامه مطلب بروید


ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


گزارشاتی از مایکروسافت نشان می دهد که آنها به دنبال راه های جدیدی برای افزایش امنیت ترافیک اینترنتی شان هستند که مانع دسترسی سازمان امنیت ملی آمریکا به اطلاعاتشان شود. بر اساس گزارشی که در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده، مدیران اجرایی این شرکت، در هفته جاری بحث های بسیاری در خصوص افزایش سطح امنیت تا حد ممکن داشته اند و اجرای تصمیمات به زودی به ثمر می نشیند.

دلیل این کار مایکروسافت به اطلاعات منتشر شده توسط اسنودن در هفته های پیش برمی گردد که نشان داده NSA مشغول جمع آوری اطلاعات کاربران از شرکت های بزرگ دنیا (مانند گوگل و یاهو) بوده است. ظاهراً سازمان امنیت ملی آمریکا اهمیتی به اجازه این شرکت های بزرگ نمیداده و به طور مستقیم نیز برای استخراج و نگهداری اطلاعات کاربران اقدام می کرده. البته احتمالاً هنوز هم مشغول انجام این کار است. هر چند که گوگل از چند هفته پیش کار بر روی روش های جدید رمزنگاری اش را شروع کرده است.

مورد مهمتر اما برای مایکروسافت، بیرون آمدن دو سند جدید است که نشان می دهد علاوه بر شرکت های مزبور، به سرویس های هات میل و لایو مسنجر ویندوز نیز اشاره شده که تحت نظر بوده اند. ضمن اینکه در یک ایمیلِ فاش شده، مشخص شده که NSA سرویس Microsoft Passport را نیز مورد هدف خود قرار داده است.

مقامات رسمی مایکروسافت تایید کرده اند که آنها توسط اپلیکیشینی به نام MUSCULAR مورد هدف قرار گرفته اند که احتمالاً به جاسوسی های ثابت شد? مشابه که در هفته های قبل در گوگل و یاهو اتفاق افتاده مرتبط است.

هنوز مشخص نیست که سیستم های رمزنگاری جدید مایکروسافت در چه حد و اندازه هایی هستند و تا کجا می توانند جلوی حملات و نفوذهای آتی را بگیرند. برد اسمیت -از مشاورین مایکروسافت- در این زمینه گفته که: «تمرکز ما بر رشد مهندسی سیستم هامان است که بتواند امنیت مان را در آینده تقویت کند. اما در کنار افزایش قدرت امنیتی ما بر روی روش های جلوگیری از نفوذ توسط سیستم های جاسوسی دولتی نیز کار می کنیم.»

باید دید تغییر سیاست های شرکت ها در تعیین سطح امنیت ارتباطات و نگهداری اطلاعات کاربرانشان کارساز خواهد بود و در این صورت چقدر زمان برای سازمان های جاسوسی مانند NSA لازم است تا این اقدامات نیز بی فایده شوند.




موضوع مطلب :


سیمانتک که از شناخته شده ترین شرکت های امنیتی است، در گزارشی اعلام کرده که کرمی به نام Linux.Darlloz کشف کرده که می تواند در کارکرد ابزارهای مبتنی بر لینوکس اختلال ایجاد کند.


ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :



یاهو اعلام کرده که شرکت SkyPhrase را به تصاحب خود در آورده. شرکتی که تخصص آن در زمینه تکنولوژی زبان طبیعی است و توسط پروفسور نیک کاسیماتیس و دو تن از دانشجویانش تاسیس شده تا به برقراری ارتباط انسان ها با کامپیوترها، به شکلی کاملا طبیعی، کمک کند.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد، بیش از 90 درصد مسافران هوایی معتقدند فناوری در طول مسافرت به آن‌ها کمک می‌کند. اما با این وجود استفاده از گوشی‌های هوشمند برای دریافت خدمات مسافرتی هنوز به میزان کم اتفاق می‌افتد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بررسی مرکز SITA نشان داد که در حال حاضر حدود سه‌چهارم مسافران هوایی گوشی هوشمند خود را در طول سفر حمل می‌کنند. اما با این وجود تنها تعداد کمی از آن‌ها از خدمات ویژه مسافرتی روی گوشی‌های هوشمند بهره می‌برند.
 
این مطالعه روی شش فرودگاه بزرگ و اصلی در سراسر جهان انجام شد و کارشناسان طی آن متوجه شدند که بیشتر مسافران آخرین فناوری‌ها و دستگاه‌های موبایلی پیشرفته را در اختیار دارند و کمترین بهره را در طول مسافرت‌های هوایی از این دستگاه‌ها می‌برند.
 
طبق نتایج این مطالعه کارشناسان اعلام کردند که هم‌اکنون حدود 40 درصد مردم در سراسر جهان گوشی هوشمند دارند و در مقابل 76 درصد مسافران هوایی صاحب گوشی هوشمند هستند.
 
اگرچه گوشی هوشمند ابزاری معمول برای غالب مسافران هوایی محسوب می‌شود، اما بررسی‌ها نشان داده است که تنها 5 درصد آن‌ها خدمات مسافرت‌های هوایی از جمله تایید بلیت هواپیما و رزرو بلیت را به کمک گوشی هوشمند خود انجام می دهند.




موضوع مطلب :


LiveScience نوشت : صحبت کردن مسافران هواپیما با تلفن‌های همراه‌شان، بازی کردن‌شان با ابزارهای بازی کامپیوتری یا گوش دادن به پخش‌کننده‌های mp3 در حین بلند شدن یا فرود آمدن احتمالا باعث سقوط هواپیما نمی‌شود، بلکه فقط آنها را در معرض رویارویی با مهمانداران قرار می‌دهد.

خطوط هوایی معمولا جانب احتیاط را نگه می‌دارند- با این وجود پژوهشگران و شرکت‌‌های هواپیمایی تقریبا هیچ شاهدی از اینکه تلفن‎های همراه یا سایر وسائل الکترونیکی با سیستم‌های هواپیما تداخل کنند، نیافته‌اند.
 
"سازمان هواپیمایی فدرال" آمریکا (FAA) در سال 1992 از RTCA، یک سازمان مستقل استانداردهای صنعت هوایی، خواست تا موضوع استفاده از وسائل الکترونیکی را در هواپیماها بررسی کند.
 
بررسی RTCA نشان داد که هیچ تداخلی به علت این وسائل را نشان نداد و نهایتا توصیه کرد که استفاده از لپ‌‌تاپ‌، وسائل بازی کامپیوتری و پخش‌کننده‌های موسیقی در هواپیماها مجاز اعلام شود. با این وجود این سازمان پیشنهاد کرد استفاده از این وسائل در حین مراحل بحرانی صعود کردن یا فرود آمدن به خاطر احتیاط ممنوع شود.
 
شرکت بوئینگ نیز چندین مورد از گزارش خدمه هواپیما درباره اینکه لپ‌تاپ‌ها یا وسائل بازی کامپیوتری باعث قطع شدن اتوپایلوت یا خلبان خودکار، چرخش ناخواسته هواپیما یا اختلال در صفحات نمایش وسائل هدایت هواپیما شده است، را مورد تحقیق قرار داد.این شرکت سازنده هواپیما هیچگاه نتوانست در آزمون‌ها در آزمایشگاه ناهنجاری‌های گزارش شده را بازسازی کند.
 
تلفن‌های همراه و وسائل با اتصال بی‌سیم مانند لپ‌تاپ‌ها نگرانی متفاوتی را برمی‌‎انگیزند. این وسائل امواج فعالی را در طیف الکترومغناطیسی- طیفی از امواج مورد استفاده در وسائلی مانند تلفن‌های همراه، رادیوها و شبکه‌‌های وای فای- را از خود ساطع می‌کنند. اما کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) آمریکا این طیف را به قطعات متفاوتی برای استفاده‌های متفاوت تقسیم کرده است، و بنابراین تلفن همراه نباید با باندهای اختصاص داده شده برای ارتباطات هواپیما یا سیستم‌های ناوبری GPS تداخل کند.
 
تداخل با شبکه‎های زمینی
 
در واقع ممنوع شدن استفاده از وسائل با ارتباط بی‎سیم در پروازها بیش از آنکه با خطر سیستم‌‎های هواپیما مربوط باشد، به تداخل احتمالی با شبکه‌های زمینی مربوط است بود.
 
FCC استفاده از اغلب تلفن‎های همراه و وسائل با اتصال بی‌‎سیم را در هنگام پرواز ممنوع کرد، و دلیل آن را تداخل با شبکه‌‎های زمینی اعلام کرد. اما برخی از خطوط هوایی به مسافران اجازه می‎دهند که از تلفن‎های همراه‎شان در "حالت هواپیما" (airplane mode) - وضعیتی که در آن بخش گسیل امواج تلفن خاموش شده است- استفاده کنند.
 
FCC برای مدت کوتاهی لغو ممنوعیت استفاده از وسائل با اتصال بی‎سیم را در نظر داشت، اما در نهایت در سال 2007 تصمیم گرفت مقررات فعلی را تغییر ندهد، زیرا شواهد کافی درباره عدم تداخل کار این دستگاه‌ها با شبکه‌های زمینی در دست نبود. البته در جهت مقابل، شواهدی هم در دست نبود که این وسائل با این شبکه‌ها "تداخل دارند"، اما این سازمان تصمیم گرفت جانب احتیاط را نگهدارد.
 
گزارش RTCA به سفارش FAA در سال 2006 نیز این عدم وجود شواهد را ذکر کرده بود، وتوصیه کرده بود مقررات جاری درباره وسائل الکترونیک حفظ شود.
 
اما یک بررسی که در دانشگاه کارنگی ملون در پیتسبورگ در سال 2006 انجام شد نشان داد که با وجود همه این مقررات، مسافران هواپیماها را از استفاده گاهگاهی از تلفن‎های همراه‌‌شان باز نمی‌‎دارد. بر اساس یافته‌‎های این بررسی در هر پرواز تجاری حدود یک تا چهار مکالمه تلفنی با تلفن‎های همراه انجام می‎شود.
 
جالب اینکه FAA پس از حادثه‎ای در ابتدای سال 2009 حتی مجبور شد که خدمه هواپیماها توصیه کند که تلفن‌های همراه‎شان را در حین صعود کردن یا فرودآمدن خاموش کنند. در این مورد صدای زنگ تلفن افسر اول هواپیما بالقوه باعث حواسپرتی در حین صعود کردن هواپیما شده بود- اما آنچنانکه این خدمه متذکر شدند "راهنمای عملیات عمومی"‌شان روشن نگاه داشتن تلفن‎ها را بوسیله آنها ممنوع نکرده بود.
 

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


شرکت هوآوی اعلام کرد که راهکار جدید و نوآورانه آن موسوم به Turbo Button برای افزایش سرعت شبکه‌های مخابراتی LTE به گونه‌ای تعریف شده است که تنها با فشردن یک دکمه روی یک ابزار موبایلی امکان‌پذیر است و هیچ دشواری ندارد.
 
هوآوی در بیانیه خود توضیح داد که Turbo Button به مشترکان موبایلی امکان می‌دهد تا در طول یک دوره زمانی سرعت انتقال اطلاعات خود را از یک مگابایت در ثانیه به 70 مگابایت در ثانیه افزایش دهند که این کار تنها با بارگذاری یک ابزار موبایلی ساده و فشردن یک کلید روی آن صورت می‌پذیرد.
 
لازم به ذکر است،‌ اوپراتور موبایلی XL Axiata اندونزی در "کنفرانس همکاری‌های اقتصادی آسیا – پسیفیک 2013"(APEC) پیش‌نمایش این فناوری کاربردی را در معرض دید عموم قرار داد. این کنفرانس که در کشور اندونزی برگزار شده بود، از راهکار Networker هوآوی برای شبکه مخابراتی LTE بهره برد.
 
راهکار Networker به عنوان یک پلتفورم باز و قابل برنامه‌ریزی تعریف برای اوپراتورهای موبایلی طراحی شده است که قابلیت‌ها و کاربردهای قابل تغییر شبکه‌ای را در اختیار آن‌ها می‌گذارد. 
 
شرکت هوآوی هنوز به درستی توضیح نداده است که چه فرآیندی باعث می‌شود تا سرعت مشترکان موبایلی 70 برابر افزایش یابد.



موضوع مطلب :


< 1 2 3 4 5 >> >

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید