تصویر ثابت

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 15
  • بازدید دیروز: 47
  • کل بازدیدها: 133056



.: اخـبـار فـنـاوری .:
اطلاع رسانی جامع و حرفه‌ای و البته صحیح اخبار فناوری (IT)با نگاهی دقیق‌ و همه‌جانبه + پاسخ دادن به درخواست های شما بازدید کننده ی عزیز


 

چندی پیش شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد در راستای جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به شبکه اجتماعی خود محدودیت هایی که پیشتر روی حساب های نوجوانان اعمال می شد را بر چیده و حالا آنها هم می توانند شخصی ترین پست های خود را به طور عمومی منتشر کنند.

شبکه اجتماعی توییتر مدت ها است که چنین امکانی برای نوجوانان فراهم کرده و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان یکی از دلایل محبوبیت رو به فزونی آن در بین آنها همین است.
قبل از این کاربران 13 تا 17 سال تنها می توانستند پست ها را در معرض دید دوستان و نهایتاً دوستانِ دوستان خود بگذارند. همچنین گزینه «دنبال کردن» حساب های بزرگ نیز بر اساس تغییرات اخیر در اختیار آنها قرار گرفته.
فیسبوک در عوض برای کاهش اعتراض ها حالت پیش فرض حساب های نوجوانان را از «دوستانِ دوستان» به «تنها دوستان» تغییر داده، ولی همه ما می دانیم که این عاملی نیست که بتواند مانع نوجوانان کنجکاو شود.
این شبکه اجتماعی ادعا کرده در شکل جدید حتی حریم خصوصی نوجوانان بیشتر هم محافظت می شود چون برای حساب های متعلق به آنها هشدارهایی درباره خطرات انتشار عمومی پست ها در کنار صغجه نمایش داده می شود!

 می گویند طبق آمارها نوجوانان به خوبی به خطرات در دسترس قرار دادن اطلاعات شخصی خود واقفند و 60 درصد آنها صفحه پروفایل خود را در حالت «خصوصی» قرار داده اند تا فقط دوستان شان امکان دیدن محتوای آن را داشته باشند.
اما اگر واقع بینانه به این قضیه نگاه کنیم متوجه می شویم که شرکت های بزرگ وقتی نیاز به قبولاندن موضوعی در اذهان عمومی داشته باشند انواع آزمایش های پزشکی و علوم تجربی و آمارهای مختلف را شاهد می آورند که کار آنها خیری است در حق مردم و لا غیر.
اگر به 60-70 سال پیش بر گردیم می بینیم که شرکت های دخانیات برای فروش بیشتر، آمارهایی از فواید زیاد سیگار می آوردند و حتی در دوره ای پزشکانی آنها را تایید می کردند و حالا بعد از خسارت های جبران ناپذیر به جوامع بشری می گویند که نتایج درست نبوده.
ما در اینجا نمی خواهیم قضاوت کنیم شاید نهایت کاری که بکنیم قیاسی باشد بین موارد مشابه. به واقع چقدر یک نوجوان از پیامدهای اعمال خود در فضای سایبر می تواند اطلاع داشته باشد؛ او هنوز در حال آزمون و خطا برای رسیدن به ثبات است و نمی توان روی قضاوت و عملکرد با ثبات در آن سنین حساب کرد.
جدای از این، مسئله ای مهم تر وجود دارد که همواره تأکید ما در نگهبان بر آن بوده: «آموزش پیش از مواجهه». در شرایطی که حتی بزرگ تر ها هم درک و تصور درستی از حریم خصوصی خود ندارند و آموزش خاصی برای هیچ گروه سنی وجود ندارد چطور می توان به قضاوت نوجوان آموزش ندیده و در حال بلوغ اعتماد کرد؟



موضوع مطلب :



قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید