تصویر ثابت

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 24
  • بازدید دیروز: 12
  • کل بازدیدها: 132841



.: اخـبـار فـنـاوری .:
اطلاع رسانی جامع و حرفه‌ای و البته صحیح اخبار فناوری (IT)با نگاهی دقیق‌ و همه‌جانبه + پاسخ دادن به درخواست های شما بازدید کننده ی عزیز
جمعه 91 بهمن 27 :: 12:3 عصر :: نویسنده : Admin

آزمایشگاه کسپرسکی یک بدافزار اندروید را کشف کرده است که نه تنها گوشی های هوشمند بلکه هر کامپیوتر شخصی که به این گوشی ها متصل می شود را نیز آلوده می کند.

هر کامپیوتر شخصی که در مد USB به گوشی های هوشمند آلوده متصل می شود و در صورتی که گوشی های قدیمی Autorun ویندوز را نپذیرند، کامپیوتر شخصی نیز به بدافزار Backdoor.MSIL.Ssucl.a آلوده خواهد شد.

هدف اصلی این بدافزار آن است که هر صدایی را که توسط میکروفون کامپیوتر شخصی تشخیص می دهد ضبط نماید، در یک فایل ذخیره کند و سپس در یک فرمت رمزگذاری شده به یک سرور ارسال نماید.

هم چنین این بدافزار می تواند کنترل کامل گوشی هوشمند را در اختیار بگیرد و فعالیت های دیگری را بر روی آن اجرا نماید.

یکی از محققان آزمایشگاه کسپرسکی گفت: به طور کلی، ذخیره کردن autorun.inf و یک فایل PE در درایوهای فلش یکی از ساده نرین راه های توزیع بدافزار می باشد. در این زمان انجام این کار با استفاده از گوشی های هوشمند و سپس انتظار برای اتصال گوشی به یک کامپیوتر شخصی، قطعا یک بردار حمله جدید است.

شرکت گوگل دو برنامه کاربردی را که در رابطه با این حمله بوده است را از فروشگاه بازی گوگل حذف نموده است.




موضوع مطلب : هک


پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 10:48 عصر :: نویسنده : Admin

هواپیماهای کاغذی قدمتی به اندازه کودکی های همه ما دارند و هر یک می توانیم انواع مختلفی از آن را در اندازه های مختلف درست کرده و به هوا پرتاب کنیم. برخی هم به خودمان می بالیم که هواپیمای مان مسافت زیادی را می تواند بپیماید. اما اکنون شرکت TailorToys پا به میدان بازی هواپیماهای کاغذی گذارده تا دیگر هیچ یک از ما نتوانیم برنده باشیم.

کیت PowerUp 3.0 ویژه هواپیمای کاغذی قابل کنترل با اسمارت فون این شرکت اجازه می دهد که شما هواپیمای کاغذی تان را ساخته و با سوار کردن یک پروانه کوچک بر روی آن، به کنترل پرواز هواپیما از روی تلفن هوشمندتان بپردازید.

نسخه سوم این کیت شامل واحد پرواز و آنتن Smart است که به شما اجازه می دهد تا هواپیماهای کاغذی تان را برای 10 دقیقه به پرواز درآورید. هواپیمای شما می تواند توسط هر اسمارت فون مجهز به بلوتوث نسخه 4.0 به راحتی کنترل گردد. کیت PowerUp 3.0 را می توان بر روی تمام هواپیماهای طراحی شده از یک کاغذ A4 یا کاغذهای کپی 8.5 در 11 اینچ نصب کرد.

این کیت قرار است از آگوست 2013 وارد بازار شود.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 10:47 عصر :: نویسنده : Admin


 
اینترنت و شبکه نمایشگر ها

چند سالی است که شرکت های مختلف تلاش می کنند تلویزیون را متحول کنند. اما هنوز هیچ شرکتی نتوانسته نسل جدیدی از این جعبه جادویی وارد بازار کند که تحولی بزرگ در بازار تلویزیون ها به حساب آید.

گوگل مشغول برنامه ریزی و تحقیق روی آن است، شایعات زیادی هم در دست است که اپل مشغول ساخت تلویزیون اش است و حالا امشب نوبت اینتل رسید که رسما اعلام کند با جدیت می خواهد وارد این تجارت بشود.

ساعتی اریک هاگرز مدیرکل اینتل تایید کرد که شرکت اش وارد تجارت تلویزیون خواهد شد. یک سرویس تلویزیون اینترنتی که روی پهنای باند کاربران فعال خواهد بود.
این شرکت می گوید بیش از یک سال است که روی این موضوع کار می کند و بخشی جدید در اینتل تاسیس شده که افراد زیادی را از شرکت های مختلف استخدام کرده است. از اپل و نت فلیکس گرفته تا گوگل، بی بی سی و…

اینتل می خواهد یک پلتفرم تلویزیون اینترنتی جدید به وجود بیاورد که با سرویس های شرکت های دیگر متفاوت است.

این شرکت قصد دارد یک برند جدید به وجود بیاورد و البته قرار است سخت افزار این تلویزیون را هم خود اینتل به بازار ارایه کند که احتمالا یک باکس ویژه خواهد بود.

این باکس دارای یک دوربین هم هست که کار آن را هنوز به طور دقیق نمی دانیم. اما احتمالا بینندگان برنامه های تلویزیونی را تحت نظر می گیرد تا به آنها تبلیغات مناسب با سن و جنس شان نشان بدهد. برای مثال اگر تشخیص بدهد که یک نوجوان مشغول دیدن تلویزون است، تبلیغات متناسب با او را پخش خواهد کرد.

آقای هاگرز می گوید آنها با تمام شرکت های بزرگ و فعال در این صنعت همکاری می کنند و تلویزیون اینتل در همین سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.

فکر می کنید اینتل ایده متفاوت و جذابی در آستین دارد و می تواند کاربران زیادی را به سوی استفاده از محصول جدیدش ترغیب کند؟




موضوع مطلب :


 

 
عباس واحدی
2012-11-27 20:30:00

احتمالا برخی از شما کتاب آیین دوست یابی یا How to Win Friends And Influence People نوشته دیل کارنگی را مطالعه کرده اید. این کتاب که در سال 1936 منتشر شده، به زبانی ساده و جذاب، شیوه های صحیح برخوردهای اجتماعی و رفتارهای روزمره را آموزش می دهد.

در دنیای امروز و عصر دیجیتال، ارتباط با تعداد افراد بسیار بیشتر به سادگی امکان پذیر شده است، و شاید بتوان گفت از دیگر سو ترغیب آنها برای اعتماد به شما و قبول صحبت های تان به همان اندازه مشکل تر شده است.

برای مثال: اکنون که به دلیل وجود تکنولوژی های ارتباطی، تماس مستقیم چندانی با همکاران و دوستان تان ندارید، چگونه می توانید آنها را تحت تاثیر قرار داده و برای دنبال کردن مشتاقانه اهداف شرکت ترغیب کنید؟

مرکز آموزشی دیل کارنگی (Dale Carnegie Training) مکانی است که از 100 سال پیش، به تعلیم رهبران و مدیران اجرایی مشاغل می پردازد و از شاگردان این مرکز می توان به بزرگانی چون Warren Buffett و Lee Iacocca اشاره کرد. اما این شرکت به مناسبت صدمین سال تاسیس، نسخه جدیدی از کتاب دیل کارنگی را با نام How to Win Friends & Influence People in the Digital Age یا «آیین دوست یابی در عصر دیجیتال» منتشر کرده که تمرکز آن بر رهبری و مدیریت در زمان حال است.

یکی از گردانندگان موسسه دیل کارنگی در این کتاب می گوید: «ما اکنون در دنیای پر سرعت دیجیتال زندگی می کنیم، جایی که ارزش کامل روابط انسانی برای مهارت های تجاری و کسب و کار مورد معامله قرار می گیرند.» اما با تکیه بر ارتباطات و روابط دیجیتال بسیار سنگین دنیای امروز، شما معمولا برای تحت تاثیر قرار دادن و ترغیب افراد به شیوه ای موثر، راه دشواری را پیش رو دارید. طبق برنامه موسسه Dale Carnegie Training، بالاترین سطح تاثیر گذاری تنها از طریق اعتماد به دست می آید. حالا به چهار نکته اصلی این کتاب، برای جلب اعتماد دوستان و اطرافیان در دنیای دیجیتال جدید می پردازیم. چیزهایی که باید در ارتباطات دیجیتال تان در نظر داشته باشید.


1. پرهیز از مجادله: اگر می خواهید دیگران را به شکلی واقعی و عمیق تحت تاثیر قرار دهید، لازم است که بیاموزید چگونه آنها را ترغیب کرده و برانگیزید؛ نه اینکه آنها را با بحث، استدلال و جدل راضی کرده یا شکست دهید. دیگران چگونه باید به شما اعتماد کنند، در حالی که شما دائما آنها را تحریک کرده و خشمگین می سازید؟

کتاب می گوید: «مشاجره و بحث با دیگران، به ندرت شما را به نتیجه می رساند. این برخوردها معمولا در حالی پایان می یابد که هر فرد درباره درستی حرف و نظر خود مصمم تر و قاطع تر شده است. ممکن است حق با شما باشد و شما کاملا درست بگویید، اما مشاجره و بحث کردن به همان اندازه بی فایده و شاید زیان آور است که شما کاملا در اشتباه باشید.»

خب، پس چگونه با افرادی که نظری مخالف دیدگاه ما دارند، رفتار کرده و کنار بیاییم؟ مدیران لازم است بیاموزند که چگونه «مانع بروز یک مباحثه خشونت آمیز، به جای یک مذاکره مبادی آداب و صحیح شوند.»

«در پایان اینکه شما باید برای وابستگی و اتکای متقابل، بیشتر از استقلال و بی نیازی از دیگران ارزش قائل شوید و بدانید که در روابط طولانی مدت، یک مذاکره محترمانه بسیار موثرتر از یک جنگ سخت ظالمانه است.»

حتی هنگامی که اطمینان دارید فرد مقابل کاملا اشتباه می کند، شما باید از گفتن این موضوع به صورت مستقیم و با صدای بلند خودداری کنید.


2. خطاهای تان را به سرعت بپذیرید: بسیاری از ما هنگام انجام کار اشتباه، اوقات سختی را برای پذیرش آن پشت سر می گذاریم. به خصوص هنگامی که شما یک مدیر یا فردی با موقعیت بالا در شرکت باشید، این مورد بیشتر صدق می کند. اما اگر شما هنگام ارتکاب خطا یا اشتباه، آماده پذیرش آن باشید، ارتباطی موثر با تیم تان برقرار می کنید که نشان می دهد به آنها اهمیت می دهید و نگرانشان هستید. علاوه بر این، اخلاق و رفتار این چنینی شما بر دیگر افراد درون سازمان تان هم تاثیر خواهند گذاشت.

نویسنده کتاب می گوید: «اکنون اخبار منفی سریع تر از همیشه منتشر می شوند. اگر شما مرتکب اشتباهی شوید، بهتر است به جای اینکه انتشار خبرها را کنترل کنید، خطای تان را بپذیرید. پس همیشه سعی کنید سریعا و به شکل متقاعد کننده ای پاک شوید.»


3. به دیگران بها دهید: هنگامی می خواهید دیگران بدانند شما یک رهبر و مدیر بزرگ هستید، ممکن است این موضوع برای تان تبدیل به عادت شود که تمام اعتبار و آبروی کار را برای خودتان بخواهید. اما با این کار هیچ دوستی نخواهید یافت و هیچگاه کارکنان وفاداری نخواهید داشت.

«بدترین اشتباه یک مدیر چه می تواند باشد؟ اگر از اطرافیان تان این سوال را بپرسید، پاسخ می دهند اینکه هنگام درست پیش رفتن کار تمام اعتبار آن را برای خودش محسوب کند و هنگام انجام کارهای اشتباه، سرزنش ها را نصیب دیگران کند... تنها چند پیام ساده و کوتاه، کارکنان را به سرعت به سمت دیگر داستان می راند.»

اعطای این اعتبار و بها به تیم تان نشان می دهد که شما از آنها سپاسگذار بوده و فرد حق شناسی هستید. این موضوع آنها را دلگرم می کند تا سخت تر و بیشتر برای تان کار کنند. در نتیجه شما در طولانی مدت موفقیت های بسیار بزرگتری را هم به دست خواهید آورد.»


4. با شخصیت و جذاب باشید: شاید این ترسناک باشد که سرگذشت شخصی تان را با دیگران به اشتراک بگذارید. اما بهتر است برای کسب بیشترین میزان اطمینان و اعتماد، اجازه دهید که دیگران احساس کنند شما را خوب می شناسند، حتی اگر اغلب اوقات با آنها برخوردی ندارید.

به مردم اجازه دهید با شما ارتباط برقرار کرده و در تماس باشند.

«عصر دیجیتالی ما فرصت ها و امکانات فراوانی فراهم آورده تا درباره اینکه "چه کسی هستید" یا اینکه "شرکت تان سعی می کند چه باشد"، دیدگاهی صحیح و قابل اعتماد به مردم بدهید. و بدین گونه نقاط اشتراکی ایجاد می کنید که برای تان دورنمای یک دوستی نزدیکتر با دیگران را ترسیم می کنند.»

به طور کلی «وقتی سفر شما، سفر ما باشد، هر دوی مان مجبور می شویم تا ببینیم راه مان به کجا خواهد انجامید.»




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 10:44 عصر :: نویسنده : Admin

درست است که SIRI دستیار قدرتمندی است که از پس همه کارهای ابزار آی او اسی تان بر می آید و حسابی چالاک است (به شرطی که انگلیسی تان خوب باشد چون فعلا میانه ای با زبان فارسی ندارد)، اما آیا می تواند آب حوض کشیده، نون بگیرد یا در گاراژ را باز کند؟ درباره موارد دیگر هنوز که کاری از دست سیری بر نمی آید، اما از این پس با کمی دستکاری و تلاش می توانید باز کردن در گاراژ یا پارکینگ را به این دستیار صوتی باوفا سپرده و تنها دستور انجامش را صادر کنید.

اگر شما هم یک کامپیوتر Raspberry Pi دارید، تنها با یک هک کوچک و استفاده از یکی دو اپلیکیشن متن باز ویژه این کامپیوتر، می توانید آن را به در گاراژتان وصل کنید تا دستور باز و بستن را صادر کند. خب اکنون می توانید یک مهارت جدید را هم به دستیار شخصی آیفون 5 تان بیفزایید. امکان باز کردن در با تبعیت از دستور صوتی شما.

اگر به داستان علاقه مند شده اید، بد نیست سری به فروم رپسبری پای هم بزنید. در ویدیوی ادامه مطلب می توانید شیوه عملکرد و سخت افزار مورد استفاده در این هک را ببینید.

 




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 10:13 عصر :: نویسنده : Admin

شرکت گوگل چندی پیش یکی از محصولات حود به نام Google Glass را معرفی کرد. این محصول جدید گوگل عینکی است که مانند یک گوشی تلفن و نقشه راهنما GPS عمل می کند. درست در همین زمان اپل اختراع خود را با نام iGlass به ثبت رساند. این اختراع جدید اپل شبیه Google Glass است اما نه دقیقا همان عینک بلکه با زیبایی بی نظیر و امکانات بی نظیری که باید صبر را پیشه کنیم تا عینک جدید اپل به بازار بیاید و خودمان از نزدیک آنها را ملاحظه کنیم.

 

همواره منتظر نوآوری هستیم و چه شرکتی بهتر از اپل برای این که همیشه ما را متعجب کند !روزی اپل رویای صفحات لمسی برای گوشی تلفن همراه با معرفی آیفون 2g به واقعیت تبدیل کرد. حالا هم به نظر می رسد با این اختراع جدید، وسایلی را که فقط در فیلمهای فضایی و جنگ ستارگان می بینیم به واقعیت تبدیل کند.از لحاظ تئوری این وسیله جدید می تواند تمام کارهای یک موبایل هوشمند کامل را انجام دهد، همانند پخش فیلم، شماره گیری ,نقشه مکان یابی و … آن هم تنها با حرکات چشم !

 

iglass

همه در دنیای تکنولوژِی همواره به دنبال راحتی استفاده از گجت ها هستند و در این میان چه چیزی بهتر از گجت های پوشیدنی !! در کنفرانس بین المللی چند رسانه ای گوگل موسوم به I/O که برای شما دوستداران تکنولوژِی پوشش دادیم و همگان اتفاق نظر داشتند که شاید یکی از جذابترین بخش های این مراسم معرفی عینک گوگل بود . کمپانی های دیگر اما بیکار ننشسته اند ودر تازه ترین مورد Olympus عینک جدیدش را با نام MEG 4 ارائه نموده است. این عینک همانند عینک گوگل می تواند نیازهای مختلفی در زندگی روزمره را برای کاربران تکنولوژیکی برآورده سازد. مگ4 برای برقراری ارتباط با اسمارت فون ها از بلوتوت استفاده میکند و وزن این عینک به همراه ملحقاتی مانند باطری همه را متعجب کرده است : تنها 30 گرم

اما این پایان ماجرا نیست ! اپل هم دست به کار شده و میخواهد همچون همیشه محصولی خاص و البته کاربردی را روانه دنیای گجت های هوشمند کند ، همه میدانیم که اپل برای جلوگیری از کپی برداری کمپانی ها , اقدام به ثبت حق اختراع های خویش میکند و حال اپل این رویه را در مورد عینک خویش پی گرفته است .
نام محصول آینده اپل چه خواهد بود ؟  شاید iGlass را به عنوان عینک Apple و البته با معماری و طراحی ای ظریف و البته متفاوت از اپل شاهد باشیم.
عینک اپل چطور کار خواهد کرد ؟ شیشه ای که در اپل iglass از آن استفاده گردیده مستقیما تصاویر زا ار منابع خارجی گرفته و به مردمک چشم انسان می رساند تا این اطلاعات بلافاصله توسط مغز شخص پردازش شوند،آیا عینک اپل بهتر از عینک گوگل خواهد بود ؟
عینک اپل از دو مانیتور بهره می برد هر کدام برای هر شیشه ، اما گوگل این گونه نیست ولی در عوض غول دنیای جستجوی دیجیتال میدان و زاویه دید بیشتری را با این عینک ارائه می کند ، گوگل روی کیفیت تصاویر بسیار تمرکز نموده است. مواردی که در رابطه با عینک اپل مطرح می شوند هنوز به تائید رسمی این کمپانی نرسیده و بر طبق شواهد درز کرده و البته موارد مشاهده شده در گواهی اختراع ها ی این کمپانی برای شما عزیزان گردآوری شده اند.

عینک جدید

متخصصان ایرانی همواره باعث افتخارند و گوگل هم در این میان مستثنی نیست ! آقای بابک پرویز به عنوان یک متخصص در فناوری نانو در پروژه عینک گوگل مشغل به فعالیت است . او روی طرح استفاده از لنزهای تماسی تحقیقات گسترده ای داشته اند و از پیشروان این ایده به شمار میروند.چه بسا که در آبنده ای نه چندان دور حتی استفاده از لنز های تماسی به جای این عینک های مخصوص را شاهد باشیم. پیشرفت در دنیای تکنولوژی با وچود کمپانی هایی بسیار قدرتمند چون اپل ، گوگل، مایکروسافت بسیار سریع هست.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 10:11 عصر :: نویسنده : Admin

کارخانه آئودی ”Audi” در حال ساخت ماشینی است که به صورت خودکار رانندگی می کند و شما میتوانید توسط آیفون آن را کنترل کرده و حرکات آن را در آیفون و یا آیپد خود مشاهده کنید ،اگر شما برای باور این موضوع نیاز به مدرک فیزیکی دارید ، جستجوی شما با خودرو های “AudiConnect” این کمپانی که دارای ویژگی رانندگی خودکار و پارک کردن خودکار هستند به پایان می رسد. این دو خودرو که با کمک سنسور های حساسی تولید شده اند ، می توانند به راحتی و بدون دخالت انسان رانندگی کنند و همچنین خودرو را پارک نمایند. و تمامی اینها در iphone شما نمایش داده میشود… و نکته جالب این است که سنسور های استفاده شده در این خودرو تجهیزات تولیدی خود این شرکت هستند ، به این معنی که خودروهای پروژه پارک اتوماتیک و رانندگی اتوماتیک ، به سنسور های بسیار بزرگی که در خودروی راننده خودکار گوگل یافت می شود نیازی ندارند.

ماشین iphone

“Audi” برای نشان دادن تکنولوژی خودکارش ، خودروی پارک کننده خودکارش را به نمایشگاه CES 2013 آورد و ما شاهد این بودیم که از پارکینگ یکی از هتل های اطراف بدون سرنشین خارج شد ، در سر یک پیچ دور زد و به داخل پارکینگ بازگشت. و تمامی حرکات بر روی آیفون متصل به این خودرو نمایش داده میشد.

قابلیت پارک خودکار این خودرو ، توسط برنامه iOS کمپانی “Audi” فعال می شود. یکی از مهندسان کمپانی “Audi” خانم “Annie Lien” این روند را به ما نشان داد. او ابتدا با یک اشاره برنامه این خودرو را در آیفون اجرا کرد ، این خودرو یه محض آنکه دستور را دریافت کرد ، از پارکینگ خارج شد و به راه از پیش تعیین شده اش که توسط سنسور هایی که این کمپانی بیرون از پارکینگ نصب کرده بود ادامه داد.

ماشین جدید audi با کنترل از طریق آیفون

یک برنامه جدا روی آیفون به ما وضعیت خودرو را در حین اینکه خوردو در سر پیچ دور زد و به محل اصلی اش بازگشت نشان می داد. وقتی که خودرو در حال دور زدن بود ، ما میتوانستیم فرمانش را که خود به خود میچرخید ببینیم و حرکت های کوچکی را که برای صاف شدن خودرو انجام می شد ببینیم. وقتی که این خودرو به مقصد پایانی خودش ، یعنی دقیقا روبه روی ما رسید ، ما شاهد این بودیم که ترمز کرد و دنده عقب حرکت کرد و مکان پارک خالی اش را پیدا کرد و میان دو خودرو پارک شده دیگر قرار گرفت.

تکنولوژی جدید آیفون

با وجود اینکه “Audi” می گوید سخت افزار استفاده شده برای ساخت خودرو پارک کننده خودکار برای استفاده در خودرو های جدید این کمپانی آماده است ، نرم افزار آیفون و آیپد آن هنوز در مراحل اولیه توسعه خودش به سر می برد و این کمپانی می گوید که خودرو های پارک کننده و راننده خودکار این شرکت تا سال 2020 به بازار ارائه می شوند. این یعنی این که شما دیگر نیازی ندارید که به دنبال جای پارکینگ بگردید. و با آیفون خود به خودرو فرمان میدهید.






موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 10:8 عصر :: نویسنده : Admin

به طور کلی مودم‌های قابل حمل به دلیل حجم کوچک و اندازه کوچک آنتن چندان در محیط‌های در بسته مناسب آنتن نمی‌دهند.

 

 

 

اینترنت همراه همواره آرزوی بسیاری از کاربران بوده و در کشور ما پس از آنکه اپراتورها نخستین ارتباطات اینترنتی را روی موبایل به مشترکان عرضه کردند، این آرزو به واقعیت پیوست هرچند که سرعت ابتدایی ارائه شده عملا بسیاری را ناامید کرد و مشکلات اتصال ناشی از تکنولوژی GPRS نیز خیلی زود دوباره همگان را عقب نشاند، اما با ارائه وایمکس یا اینترنت بی‌سیم و به خصوص دستگاه‌های وایمکس جیبی تا اندازه قابل توجهی موضوع اینترنت در حال حرکت بار دیگر به لیست نیازهای کاربران وارد شد.

وایمکس آن‌طور که همه می‌دانند در دنیا به معنی اینترنت بی‌سیم در حال حرکت است، اما در ایران سازمان تنظیم مقررات مجوز این نوع اینترنت را دو تکه کرده است. تکه وایرلس یا بی‌سیم آن را به دو شرکت مبین نت و ایرانسل داده ولی مجوز اینترنت در حال حرکت یا کل موضوع، صرفا به اپراتور سوم یا رایتل واگذار شده است.

 

از آنجا که هنوز سیم‌کارت‌های رایتل به تعداد قابل توجه در دسترس عموم قرار نگرفته و سرویس آنها مورد تست وارزیابی قرار نگرفته نمی‌توان فعلا تخمینی از وضعیت و کیفیت آن سرویس ارائه داد اما حداقل در مورد وایمکس که محصولات آن در دسترس قرار دارند، می‌توان تحلیل و آزمایش‌هایی انجام داد.

 

ما برای شروع کار با وایمکس جیبی ایرانسل شروع کردیم. یک دستگاه کوچک ده دوازده سانتی که هم اتصال به شبکه وایمکس را فراهم می‌کند و هم به صورت وای فای امکان اتصال هفت دستگاه را همزمان به اینترنت دارد.

 

آنتن‌دهی

ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 10:6 عصر :: نویسنده : Admin

«ایرانسل امیدوار است سفر خوشی داشته باشید و آرزوی اقامتی امن در امارات متحده عربی برای شما دارد.» این متن پیامی بود که روز چهارشنبه 20 اردیبهشت برابر با 9 می‌2012 در ساعت 11:32 از سوی اپراتور تلفن همراه، «ام‌تی‌ان ایرانسل» به گوشی تعدادی از خبرنگاران اعزامی به جزیره ابوموسی فرستاده شد.

ایرانسل

 

این پیام خوش‌آمد غیرمنتظرانه درست زمانی دریافت شد که خبرنگاران از هواپیمای پرواز بندرعباس-ابوموسی پیاده شدند و بر آسفالت داغ فرودگاه کوچک این جزیره در قلب آب‌های خلیج‌فارس گام گذاشتند.

البته شبکه «ایرانسل» در ابوموسی آنتن نمی‌دهد و فقط گه‌گاهی نشان‌های کوچک آنتن تلفن همراهش بالا می‌آمد و کمی بعد هم پنهان می‌شد. اما در همین مدت اندک پیام خوش‌آمدگویی «ایرانسل» با مضمون ورود به امارات را به گوشی خبرنگاران رساند.

پیام خوش‌آمد به کشور «امارات متحده عربی» در حالی از سوی شبکه «ایرانسل» به گوشی‌های تلفن همراه ارسال شد که این کشور در سواحل جنوبی خلیج‌فارس و در فاصله 60 کیلومتری از جزیره ابوموسی ادعاهایی مبنی بر مالکیت بر این جزیره را دارد و چندی پیش نسبت به سفر استانی محمود احمدی‌نژاد به این جزیره واکنش‌های بسیار تندی نشان داد.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 بهمن 26 :: 9:57 عصر :: نویسنده : Admin

 

دلفین ها

دلفین ها صداهایی تولید می کنند که انسان قادر به شنیدن بخش عمده ای از آنها نیست.

 

به گزارش دیلی تلگراف، این پستانداران دریایی می توانند تفاوت های بسیار کوچک را در امواج صدا تشخیص دهند و صداهایی با فرکانس های بسیار پایین (کمتر از 20 کیلوهرتز) و همچنین صداهای با فرکانس بالا بیش از 150 کیلوهرتز را که بسیار فراتر از گستره شنوایی انسان است، تولید کنند و بشنوند.

علاوه بر این دلفینها صداهای خاصی را برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر ایجاد می کنند و می توانند محیط اطراف خود را با صدا اسکن کنند.همچنین دلفین ها می توانند در دریای تاریک شکار کنند.

تحقیقات اکوستیک در مورد دلفین ها تا به امروز عمدتا بر روی ضبط صدا و اندازه گیری مهارت شنوایی آنها متمرکز بوده است.

تاکنون آزمایش های بازنواخت صوتی اندکی انجام شده است چرا که یافتن دستگاهی که بتواند گستره وسیعی از فرکانس های صوتی بسیار پایین تا بسیار بالا را مانند آنچه که دلفین ها از آن بهره مندند، بررسی کند، وجود نداشته است.

اکنون دانشمندان ژاپنی نمونه اولیه یک دستگاه سخنگوی دلفین ساخته اند که می تواند تمام صداهایی را که دلفین ها ایجاد می کنند ، منعکس کند.

برای ساخت این دستگاه محققان از اجزای پیزوالکتریک استفاده کردند که انرژی الکتریکی را به انرژی فیزیکی و برعکس، تبدیل می کند. این اجزا می توانند صداهای فرکانس بالا و پایین را پخش کنند.

‘یوکا میشیما ‘ از دانشگاه توکیو و مجری این تحقیقات گفت: با استفاده از دستگاه سخنگوی دلفین می توان با این موجودات ارتباط برقرار کرد.

این سخنگوی دلفین که چند هفته پیش ساخته شده ، هنوز آزمایش نشده است.

‘هایدی هارلی’ از دانشگاه نیوکالج فلوریدا که در این مطالعه حضور ندارد، گفت: دانش ما درباره این که چگونه دلفین ها صدای خود را طبقه بندی می کنند، بسیار اندک است باید مطالعات ادراکی بیشتری برای دانستن این امر انجام دهیم و این دستگاه جدید می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

* دانشمندان با تحقیقات انجام شده دریافتند که ارتباط با دلفین ها باعث درمان بیماری های روحی و روانی ( افسردگی ) می شود *




موضوع مطلب :


< 1 2 3 4 5 >> >

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید