تصویر ثابت

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 18
  • بازدید دیروز: 12
  • کل بازدیدها: 132835



.: اخـبـار فـنـاوری .:
اطلاع رسانی جامع و حرفه‌ای و البته صحیح اخبار فناوری (IT)با نگاهی دقیق‌ و همه‌جانبه + پاسخ دادن به درخواست های شما بازدید کننده ی عزیز

nokia-music-plusشرکت نوکیا اعلام کرده است که سرویس جدید Music+ را که یک سرویس اشتراکی است را برای اسمارت فون های لومیا راه اندازی می کند. این سرویس یک سرویس پخش و اشتراک موسیقی است که کاربران باید برای هر ماه 3?99 دلار بپردازند.

به گفته نوکیا این سرویس مولیون ها موسیقی را برای کاربران به ارمغان می آورد همچنین اعلام کرده است که نیازی به ثبت نام و ورد به سیستم را ندارد و کاربران می توانند از آن به طور مستقیم استفاده کنند. برای اطلاعات بیش تر می توانید به Nokia Blog سر بزنید.

geeky-gadget

 




موضوع مطلب :


 

هیچ‌کس منکر ابتکارات و نوآوری‌های استیو جابز در طول حیات او نیست.

 ابتکاراتی که وی در زمان تولید آیفون، آی‌پد، معرفی گجت‌های مختلف که باعث ایجاد انقلابی در زمینه ارتباطات بین کاربران شدند و یا حتی افزایش شگفت‌انگیز ارزش سهام شرکت اپل، همگی جز کارهایی بودند که او طی زمانی که فعالیت‌های خود آن‌ها را انجام داد.

حالا، در نظرسنجی‌ای که توسط Lemelson-MIT از جوانان آمریکایی که بین 16 تا 25 سال سن دارند انجام شده، نتیجه عجیب و در عین حال جالبی به دست آمده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌های جوان پس از توماس ادیسون، استیو جابز را به‌عنوان بزرگ‌ترین مبتکر جهان می‌شناسند.

این نظرسنجی که 1010 نفر از افراد مختلف جوان آمریکایی در آن شرکت داشتند نشان می‌دهد 52 درصد از آن‌ها، ادیسون را به‌عنوان برترین مبتکر جهان می‌شناسند و جابز با 24 درصد، الکساندر بل با 10 درصد و ماری کوری با 5 درصد در رده‌های دوم الی چهارم قرار گرفته‌اند.

نکته جالب دیگر در این لیست، حضور مارک زاکربرگ، مدیر فیس‌بوک در رده پنجم آن است.

توضیحات کامل این نظرسنجی در سایت Lemelson-MIT  قابل مشاهده است




موضوع مطلب :


بیل گیتس قبل از مرگ استیو جابز، نامه ای به وی نوشته بود که استیو آن را تا لحظه مرگش در کنار تخت خود نگه داشت.

 گیتس در مصاحبه اخیر خود با تلگراف، وجود دشمنی در رابطه اش با جابز را رد کرده و اذعان می کند که روابط کاملا حسنه‌ای میانشان برقرار بوده است. در ادامه اظهارات بیل گیتس و توضیحات وی در مورد روابطش با استیو جابز را مشاهده می کنید.

استیو جابز و بیل گیتس همیشه رقبای باهوش و سرسختی در دنیای فناوری بوده اند. اما در زندگی‌نامه ای که اخیرا از مرحوم جابز! منتشر شده، بیشتر از رابطه‌ی پر تنش این دو صحبت می شود. گیتس می‌گوید که در واپسین روزهای زندگی جابز، دو بار به ملاقاتش رفته و نامه‌ای برای او فرستاده بود. او همچنین می‌گوید که هیچ حس دشمنی بین آن دو وجود نداشته و همواره یک رقابت سالم کاری و قابل احترام همیشه بین آن‌ها حاکم بوده است.

بیل گیتس اعلام کرده که در نامه اش به جابزاز او خواسته است که به ابداعاتش افتخار کند. بیل گیتس همچنین گفته که با استیو در مورد فرزندانش صحبت کرده است و قصد نوشتن نامه ای صلح جویانه نداشته است. چراکه هیچ وقت با استیو جنگ نداشته و فقط رقابتی سالم و سازنده داشته است.

گیتس همچنین می‌گو‌ید که بعد از فوت جابز، همسر او در یک تماس تلفنی به گیتس می‌گوید که بیوگرافی جابز یک تصویر غیر واقعی از رابطه جابز و گیتس را به تصویر کشیده است. همسر جابز به گیتس گفت:جابز نامه ای را که در واپسین لحظات زندگی اش از تو دریافت کرده بود، در کنار تخت خواب خود تا لحظه‌ی مرگش نگاه داشت.

بیل گیتس که جز یکی از ثروتمندترین افراد جهان است، تصریح کرد: کامپیوترهای شخصی که من بر روی آنها کار می کردم کاربر بیشتری نسبت به محصولات اپل داشت ولی اپل توانست در 5 سال اخیر گستره محصولات را به حدی وسعت ببخشید که نظر بخش زیادی از کاربران را به خود جلب کند.

گیتس در صحبت‌هایش بارها بر وجود رقابت سالمشان تاکید کرد.

ما نیز امیدواریم از این پس شاهد رقابت هایی از این قبیل باشیم که منجر به پیشرفت های بزرگ علمی شود.




موضوع مطلب :


جمعه 91 بهمن 27 :: 3:10 عصر :: نویسنده : Admin

Steve-jobs-movie1

حتما کم و بیش درباره فیلم زندگی نامه استیو جابز که ستاره آن Ashton Kucther است شنیده اید.در حال حاضر سکانس کوتاهی از این فیلم منتشر شده است که در واقع اولین سکانس این فیلم است. خانه آی تی این سکانس از فیلم استیو جابز را برای شما آماده کرده است که در زیر می توانید آن را مشاهده کنید.


http://www.aparat.com/v/Lg2mO

 

دانلود نسخه فارسی شده کتاب استیو جابز

زندگینامه استیو جابز (پرفروش ترین کتاب سال 2011) به زبان فارسی و به صورت اختصاصی در اختیار شما است.این کتاب همکاران ما (سایت نارنجی)ترجمه کرده اند

 

همین الان نسخه خودتان را دانلود کنید، از خواندنش لذت ببرید و در کنار آن با حمایت داوطلبانه از مترجم، به ارایه آثاری از این دست در آینده کمک کنید.

پرداخت، اختیاری است. اما شما با اهدای مبلغی اندک، کمکی بزرگ برای ادامه این راه می کنید.

برای پرداخت آنلاین از تمام کارت های عضو شتاب می توانید استفاده کنید.

با توجه به اختلال پیش آمده در سیستم مخابرات و ارتباط ناموفق با شبکه بانکی در صورت تمایل برای Donate می توانید از کارت به کارت استفاده نمایید. شماره کارت:

6219861210387139

بانک سامان به نام آقای ناصر دادگستر

لینک دانلود : http://www.narenji.ir/steve




موضوع مطلب :


جمعه 91 بهمن 27 :: 2:58 عصر :: نویسنده : Admin

مدیر مگاآپلود گفته به هر کس که بتواند سایت جدیدش را هک کند، 13500 یورو جایزه می‌دهد.

کیم دات کام جایزه می‌دهد!



کیم دات کام، مدیر سایت تعطیل شده مگاآپلود و یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های وب، تمام قامت از امنیت سایت جدیدش دفاع می‌کند.

 وی اعلام کرده به هر کس که بتواند سایت mega.co.nz را هک کند، 13500 یورو جایزه می‌دهد.

اخیراً برخی کارشناسان حوزه امنیت اطلاعات، از سیستم رمزنگاری سایت جدید آقای کیم دات کام انتقاد کرده بودند.

منتقدان می‌گویند بر خلاف ادعای مدیران mega.co.nz، این وب سایت از امنیت کافی برخوردار نیست.

کیم دات کام در وبلاگ خود اعلام کرده که این سایت را به زودی به انواع قابلیت‌های امنیتی از جمله
فعال‌سازی قابلیت تغییر کلمه عبور تجهیز خواهد کرد و در آن شیوه‌هایی برای بالا بردن سطح امنیت حساب‌ها و اطلاعات ذخیره شده به کار خواهد گرفت.

گفتنی است سایت جدید کیم دات کام حدود دو هفته پیش راه‌اندازی شده و در حال حاضر نزدیک به 50 میلیون فایل بر آن نگهداری می‌شود.

بنا بر گزارش‌ها، با گذشت فقط یک روز از زمان راه‌اندازی mega.co.nz، یک میلیون کاربر در آن عضو شدند.

این سایت 50 گیگابایت فضای رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد و کسانی که مایلند فضای بیشتری در اختیار بگیرند، با پرداخت مبالغی مشخص می‌توانند تا 4 ترابایت فضا به دست آورند.




موضوع مطلب :


جمعه 91 بهمن 27 :: 2:55 عصر :: نویسنده : Admin

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: شرکت‌های خصوصی مشکلی در ایجاد این تغییرات نداشتند و هم‌اکنون آماده اجرای دستورالعمل جدید ADSL هستند.



به گفته معاون رگولاتوری اجرایی شدن دستورالعمل جدید ADSL پس از 22 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و از این پس سرویس ADSL شامل یک هزینه نگهداری ماهانه می‌شود و مشترک بسته به ترافیک استفاده شده هزینه می‌پردازد.

در دستورالعمل جدیدی که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای ارائه سرویس‌های ADSL تصویب کرده سرویس شامل یک هزینه ماهانه به عنوان هزینه نگهداری است و پس از آن مشترک به هر میزان که ترافیک استفاده کند، هزینه می‌پردازد.

همچنین در این دستورالعمل برای نخستین بار به عنوان راه‌حلی برای جلوگیری از دامپینگ در بازار، حداقل تعرفه تعیین شده که حداقل تعرفه 60 درصد کف تعرفه لحاظ شده است.

هم اکنون اغلب سرویس‌دهی شرکت‌ها بر اساس سرویس ADSL چند ماهه با حجم ترافیک محدود است (برای مثال 3 ماهه با 5 گیگابایت ترافیک) که با اجرای این دستور‌العمل طرح‌های سابق ADSL به طرح جدید تغییر می‌کند.

به گفته معاون رگولاتوری از آنجا که در دستورالعمل جدید برای نخستین بار صورتحساب مشترکان ADSL بر مبنای حجم ترافیک استفاده شده محاسبه می‌شود، اجرای این دستورالعمل نیاز فراهم کردن مقدمات و ایجاد تغییراتی در سیستم صورت‌ حساب‌گیری شرکت‌های خدمات دهنده داشت.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: شرکت‌های خصوصی مشکلی در ایجاد این تغییرات نداشتند و هم‌اکنون آماده اجرای دستورالعمل جدید ADSL هستند.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات نیز مقدمات اجرای دستورالعمل جدید را فراهم کرده اما در چند استان سیستم هنوز آماده نشده و نمی‌توانند سرویس را حجمی محاسبه کنند.

رضوانی با بیان اینکه منتظر آماده شدن تمامی شرکت‌ها برای اعلام یکباره زمان اجرای دستورالعمل جدید ADSL هستیم، گفت: اجرای دستورالعمل جدید ADSL پس از 22 بهمن‌ماه آغاز می‌شود. اگر تا آن زمان نیز این چند شرکت‌ مخابرات استانی نتوانستند سیستم صورت‌حساب‌گیری خود را آماده کنند، اجرای طرح آغاز خواهد شد و در خصوص آن شرکت‌ها نیز اعلام عمومی می‌کنیم که آنها اگرچه اینترنت نامحدود می‌دهند اما قادر به محاسبه ترافیک مصرف شده از سوی کاربران نیستند.




موضوع مطلب :


جمعه 91 بهمن 27 :: 2:53 عصر :: نویسنده : Admin

مدیرعامل یاهو اعلام کرد که در سیستم باز کردن پست الکترونیکی این شرکت روی گوشی‌های هوشمند مشکلی پیش آمده است.

مدیرعامل یاهو: پست الکترونیکی ما مشکل دارد



"ماریسا مایر"(Marissa Mayer) مدیرعامل یاهو اعلام کرد که در سیستم باز کردن پست الکترونیکی این شرکت روی گوشی‌های هوشمند مشکلی پیش آمده است و یاهو تلاش شبانه‌روزی می‌کند تا هرچه سریع‌تر این مشکل را برطرف کند. 


او روز گذشته طی "کنفرانس فناوری و اینترنت" که در سانفرانسیسکو برگزار شده بود توضیح داد: «پست الکترونیکی ما درست کار نمی‌کند. در حوزه پست الکترونیکی ما نکات فراوانی وجود دارد که باید آنها را ارتقا دهیم.»

یکی از مشکلاتی که یاهو در حوزه پست الکترونیکی با آن مواجه شده این است که به چه صورت بتواند سرویس پست الکترونیکی روی رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند را با یکدیگر همسو کند.

به عنوان مثال، شما روی رایانه شخصی خود می‌توانید وارد پست الکترونیکی خود شوید و یک نامه به‌خصوص را پس از باز کردن به عنوان نامه باز نشده علامت‌گذاری کنید.
اما این قابلیت در گوشی‌های هوشمند به درستی انجام نمی‌شود. 

مدیرعامل یاهو همچنین گفت: «ما زمان زیادی را در این زمینه هدر دادیم. اکنون دنبال نوآوری در این زمینه هستیم.»

یاهو هنوز برای این مشکل پاسخی مطرح نکرده است و مدیرعامل آن فقط قول داده که به زودی این مشکلات را برطرف می‌کند.
لازم به ذکر است به جز مشکل یاد شده یاهو مشکلات عدیده دیگری پیش‌رو دارد که برای رفع آنها تلاش می‌کند.




موضوع مطلب :


جمعه 91 بهمن 27 :: 2:52 عصر :: نویسنده : Admin

به نظر نمی‌رسد این بدافزار باعث آلوده شدن سیستم‌های بسیاری شده باشد و با توجه به سادگی آن، احتمالاً می‌توان این بدافزار را یک حرکت غیرحرفه‌ای دانست.

اطلاعاتی درباره بدافزار جدیدی مشابه Wiper



روز یکشنبه 26 آذر ماه مرکز ماهر با انتشار اطلاعیه ای بر روی سایت خود، خبر از کشف یک بدافزار جدید داد که عملکردی مشابه بدافزار Wiper دارد.

طبق اعلام مرکز ماهر، این بدافزار بطور هدفمند، در زمان‌های مختلف اقدام به پاک کردن اطلاعات دیسک‌های سخت می‌کند.

این بدافزار با وجود سادگی طراحی و عملکرد، کارآمد بوده و بدون جلب توجه نرم‌افزارهای ضدویروس امکان از بین بردن محتویات درایوها و فایل‌های کاربر را دارد.


به گزارش ایتنا از شرکت مهندسی شبکه گستر، به نظر نمی‌رسد این بدافزار باعث آلوده شدن سیستم‌های بسیاری شده باشد و با توجه به سادگی آن، احتمالاً می‌توان این بدافزار را یک حرکت غیرحرفه‌ای دانست.
از طرف دیگر، نباید فریب سادگی آن را خورد و نسبت به آن بی‌تفاوت بود.
شاید قضاوت درباره این بدافزار هنوز زود باشد. در حال حاضر، فقط از لحاظ اینکه این بدافزار بدون تهیه هرگونه رونوشت از اطلاعات مورد هدف خود، اقدام به حذف کامل و یکباره اطلاعات می‌نماید، می‌تواند باعث ایجاد دردسر و اتلاف وقت و نیروی انسانی جهت جایگزینی اطلاعات از دست رفته شود.

یقیناً این بدافزار را نمی‌توان یک حمله سایبری، همتراز بدافزارهایی همچون Stuxnet ،Flame و Duqu دانست. ولی در کنار سادگی طراحی و عملکرد آن، باید اهدافی را که این بدافزار بطور اختصاصی دنبال می‌کند، ردیابی کرده و مورد توجه قرار داد.
شاید قربانیانی را که این بدافزار هدف قرار داده است، آن را به یک بدافزار جتجالی و خبرساز تبدیل کند!

در حال حاضر، اطلاعات و سرنخی درباره نحوه انتشار این بدافزار منتشر نشده است.
مرکز ماهر تنها شناسایی آن را اعلام کرده است و اشاره‌ای به محل(های) کشف این بدافزار نکرده است.
این احتمال می‌تواند وجود داشته باشد که اجزای دیگری از این بدافزار، وظیفه انتشار آن را برعهده دارند.
شاید هم نحوه انتشار این بدافزار مانند عملکرد آن، ساده بوده و تنها از طریق فریب و وسوسه کاربران، خود را منتشر می‌کند.

اکنون دو محصول ضدویروس McAfee و Bitdefender که با خدمات پشتیبانی شرکت مهندسی شبکه گستر ارائه می‌شوند، قادر به شناسایی فایل‌های مرتبط با این بدافزار می‌باشند.
ضدویروس Bitdefender اجزای مختلف این بدافزار را با نام Trojan.Agent.AXPN شناسایی می‌کند.
ضدویروس McAfee نیز فایل‌های مختلف این بدافزار را با نام‌های BatchWiper!dr و BatchWiper تشخیص می‌دهد.

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، می‌توانید با گروه پشتیبانی شرکت مهندسی شبکه گستر (تلفن 85 - 81 24 20 88) تماس حاصل نمائید.

 


موضوع مطلب :


جمعه 91 بهمن 27 :: 2:51 عصر :: نویسنده : Admin

نحوه تاثیرگذاری این کرم اینگونه است: تمرکز بر حافظه داخلی رایانه‌ها و گسترش در سیستم عامل ویندوز.

کرم Conficker دوباره زنده شد



شرکت Hama از تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی جانبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد، دستگاه اسکنر فیلم‌های 35 میلیمتری آن که در طول تعطیلات کریسمس در نمایشگاه الکترونیکی آلمان به فروش رسیده است، به همراه نرم‌افزار ویژه‌ای عرضه شده که به کرم اینترنتی Conficker آلوده است. 


این شرکت اوایل ماه جاری میلادی خبر انتشار کرم مخرب Conficker را اعلام کرد که البته این خبر تنها به واسطه برخی خبرنگاران رویت شد و کاربران چندان در جریان آن قرار نگرفتند. 

مرکز امنیتی Heise Security توضیح داد که این اسکنر که علاوه بر نمایشگاه یاد شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای Tchibo به قیمت 50 پوند(79 دلار) عرضه شده است، همراه با بدافزار خطرناک Conficker به دست کاربران رسیده است که می‌تواند مشکلات فراوانی را به همراه داشته باشد. 

لازم به ذکر است چهار سال قبل برای نخستین بار کرم اینترنتی Conficker.b شناسایی شد که نرم‌افزارهای ضدویروسی در طول این مدت نسخه‌های مختلف آن را تشخیص دادند. 

اما با توجه به اینکه این کرم خطرناک برای مدتی غیرفعال شده بود، کارشناسان امنیتی هم‌اکنون به تمامی کاربران هشدار داده‌اند که کرم یاد شده مجددا فعال شده است. 

این کرم اینترنتی برای انتشار بر حافظه‌ داخلی رایانه‌ها تمرکز می‌کند و از طریق فناوری اجرای خودکار در سیستم‌عامل ویندوز گسترش میابد.




موضوع مطلب : کرم Conficker . کرم جدید


جمعه 91 بهمن 27 :: 2:51 عصر :: نویسنده : Admin

این بدافزار کارکر راه نفوذ مخفی داشته و به عنوان یک فایل JSP اجرا می‌گردد.

بدافزاری که سرورهای HTTP جاوا را هدف می‌گیرد کشف شد



محققان امنیتی شرکت Trend Micro یک بدافزار از نوع راه نفوذ مخفی (backdoor) را کشف کرده‌اند که سرورهای HTTP مبتنی بر جاوا را آلوده کرده و به مهاجمان اجازه می‌دهد که دستورات خرابکار را بر روی سیستم‌ها اجرا نمایند.


به گزارش  مرکز ماهر، این تهدید که با عنوان BKDR_JAVAWAR.JG شناخته می‌شود، به‌صورت یک صفحه جاوا سرور (JSP) است.
JSP یک نوع صفحه وب است که می‌تواند فقط از طریق یک سرور وب خاص با یک Java servlet مانند Apache Tomcat به کار گرفته شود.

زمانی که این صفحه مورد استفاده قرار می‌گیرد، مهاجم می‎‌تواند از راه دور به آن دسترسی پیدا کرده و با استفاده از یک کنسول وب، از توابع آن برای مرور کردن، بارگذاری، ویرایش، حذف، دانلود یا کپی کردن فایل‌ها از سیستم آلوده، استفاده نماید.
این کار مشابه عملکرد راه‌های نفوذ مخفی مبتنی بر PHP است که عمدتا با نام PHP Web shell شناخته می‌شوند.

به گفته محققان Trend Micro، علاوه بر دسترسی به اطلاعات حساس، یک مهاجم کنترل سیستم آلوده را از طریق راه نفوذ مخفی به دست آورده و می‌تواند دستورات خرابکار بیشتری را بر روی سرور آسیب‌پذیر اجرا نماید.

راه نفوذ مخفی JSP می‌تواند توسط سایر بدافزارهایی که بر روی سیستم میزبان سرور HTTP مبتنی بر جاوا وجود دارند نصب گردد یا اینکه در هنگام مرور وب‌سایت‎‌های خرابکار، دانلود شود.

بنا بر یادداشت‌های فنی Trend Micro، این بدافزار سیستم‌های ویندوز 2000، ویندوز سرور 2003، ویندوز XP، ویندوز ویستا و ویندوز 7 را هدف قرار می‌دهد.

به گفته محققان Trend Micro، یک سناریوی محتمل دیگر برای حمله، زمانی است که مهاجم وب سایت‌های نیرو گرفته از Apache Tomcat را چک کرده و سعی می‌کند به Tomcat Web Application Manager دسترسی پیدا نماید.
با استفاده از یک ابزار شکستن کلمه عبور، مجرمان سایبری قادر هستند لاگین کرده و حقوق مدیریتی را برای به کار گیری فایل‌های WAR به دست آورند.

برای محافظت از این سرورها در برابر این تهدید، مدیران سیستم باید از کلمات عبور قوی استفاده کنند که به راحتی با استفاده از ابزارهای معمول شکسته نشود.
همچنین باید تمامی به روز رسانی‎‌های امنیتی موجود را برای سیستم‌ها و نرم‌افزارهای خود اعمال نمایند و از مشاهده وب‌‎سایت‌های ناشناخنه و غیرقابل اعتماد خودداری کنند.




موضوع مطلب :


< 1 2 3 4 5 >> >

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید