تصویر ثابت

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 31
  • بازدید دیروز: 12
  • کل بازدیدها: 132848



.: اخـبـار فـنـاوری .:
اطلاع رسانی جامع و حرفه‌ای و البته صحیح اخبار فناوری (IT)با نگاهی دقیق‌ و همه‌جانبه + پاسخ دادن به درخواست های شما بازدید کننده ی عزیز
جمعه 91 اسفند 18 :: 11:9 صبح :: نویسنده : Admin

timthumb.php

مرورگر اینترنت اکسپلورر شرکت مایکروسافت که مدت ها به عنوان پرکاربرترین مرورگر دنیا شناخته می شد ، ظاهرا دیگر این مقام را در اختیار ندارد . البته این محبوبیت حاصل قدرت اینترنت اکسپلورر و قابلیت های مفید آن نبود ؛ بلکه به خاطر پیشفرض بودن این مرورگر در سیستم عامل ویندوز بود .

طبق آمارهای وبسایت معتبر StatCounter.Com که برای ماه فوریه منتشر شده است ، مرورگر گوگل کروم با 37?09 % در صدر جدول قرار دارد . پس از آن نیز مرورگر اینترنت اکسپلورر با 29?82 % و فایرفاکس با 21?34 % قرار گرفته اند .

Internet-Explorer-Isn-t-the-World-s-Number-One-Browser-StatCounter-2

 




موضوع مطلب :


جمعه 91 اسفند 18 :: 11:6 صبح :: نویسنده : Admin

پشتیبان گیری از بوکمارک ها در فایرفاکس مانند سایر مرورگرها کار بسیار راحتی است . در این جا ما سه روش را به شما پیشنهاد میکنیم که به سلیقه ی خودتان میتوانید از هر روش استفاده کنید .



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


جمعه 91 اسفند 18 :: 10:28 صبح :: نویسنده : Admin

شرکت گوگل یک کتابخانه مجازی اطلاعاتی متن‌باز موسوم به Zopfli راه‌اندازی می‌کند که قادر است سرعت بارگذاری‌های اینترنتی را به میزان قابل ملاحظه افزایش دهد.

گوگل سرعت بارگذاری‌های اینترنتی را افزایش می‌دهد



شرکت گوگل یک کتابخانه مجازی اطلاعاتی متن‌باز موسوم به Zopfli راه‌اندازی می‌کند که قادر است سرعت بارگذاری‌های اینترنتی را به میزان قابل ملاحظه افزایش دهد. 


 این الگوریتم فشرده‌ساز با نام Zopfli Compression Algorithm ارایه شده است و نام آن از یک نان سوئیسی گرفته شده است. این فرآیند در اصل الگوریتم فشرده‌ساز Deflate ارتقا داده است تا برمبنای آن خروجی کم‌حجم‌تری را نسبت به تکنیک قبلی ارایه دهد. 

"لود وندیون"(Lode Vandevenne) یکی از مهندسان نرم‌افزار که با گروه Compression Team همکاری می‌کند هفته گذشته در وبلاگ رسمی این شرکت برای فعالیت‌های متن‌باز توضیح داد: «حجم‌های فشرده‌تر و کوچک‌تر به کاربران امکان می‌دهد کارایی بیشتری داشته باشند، با سرعت بالاتر اطلاعات را انتقال دهند و سرعت پایین مرورگرهای اینترنتی را جبران کنند. این الگوریتم می‌تواند در دستگاه‌های موبایلی بسیار کاربرد داشته باشد و میزان مصرف باتری در این دستگاه‌ها را به حداقل برساند». 

این الگوریتم همچنین می‌تواند امکان ارسال و دریافت اطلاعات باحجم‌های بسیار بالا را نیز فراهم کند که البته این فرآیند همراه با سرعت بسیار پایین فشر‌ده‌سازی صورت می‌گیرد.




موضوع مطلب :


جمعه 91 اسفند 18 :: 10:27 صبح :: نویسنده : Admin

برنامه‌های ناقض کپی رایت به یک مشکل رو به رشد تبدیل شده است.

درخواست رسمی هالیوود از گوگل



فشار بر شرکت گوگل برای حذف اپلیکیشن‌های آندرویدی ناقض حق مولف افزایش یافته است. 


به نقل از روزنامه المصری الیوم، پنج شرکت بزرگ هالیوودی از گوگل خواسته‌اند آن دسته از برنامه‌های ناقض حق مولف (کپی رایت) را که به حقوق این استودیوها دست‌درازی می‌کند، از فروشگاه گوگل پلی حذف کند.

این درخواست به طور رسمی به گوگل ارائه شده است.

انجمن فیلم آمریکا با اشاره به این که این برنامه‌های قانون‌شکن به یک «مشکل رو به رشد» تبدیل شده، گفت استفاده از این اپلیکیشن‌ها بعضاً کاربران را با مشکلاتی همچون برنامه‌های مخرب و ویروس‌های رایانه‌ای دچار می‌سازد.

مارک میلر، نایب رئیس انجمن حمایت از محتواهای اینترنتی گفت اپلیکیشن‌های مورد استفاده در تلفن‌های هوشمند که به محتواهای ناقض مالکیت معنوی لینک مستقیم می‌دهد، به یک مشکل رو به رشد تبدیل شده و باید فکری به حال آن کرد.

وی افزود این اپلیکیشن‌ها علاوه بر این که دسترسی غیرقانونی به محتواهای کپی‌شده را فراهم می‌آورد، کاربران را در معرض خطر ویروس‌های رایانه‌ای قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، چندی پیش یک شرکت فعال در حوزه کنترل و نظارت بر استفاده از نشانه‌های تجاری، با بررسی حدود 100 اپلیکیشن آندرویدی مرتبط با مسابقه اسکار، دریافت که 90 درصد این برنامه‌ها از محتواهای رسانه‌ای فاقدمجوز استفاده می‌کند. 

 


موضوع مطلب :


جمعه 91 اسفند 18 :: 10:26 صبح :: نویسنده : Admin

گوگل درصدد دریافت بازخورد کاربران خود است.

این کادر جدید در گوگل چه می‌کند؟ + عکس



اخیراً در صفحه ارائه نتایج جست‌وجو در گوگل، کادر جدیدی ظاهر می‌شود که در آن یک سوال و چند پاسخ آماده درج شده است. 


این کادر برای عده اندکی از کاربران گوگل به نمایش در می‌آید و هدف از آن، ارزیابی نتایج جست‌وجوها بر اساس میزان رضایت کاربر است.

در این کادر این پرسش مطرح می‌شود که: از این جواب‌های جست‌وجو تا چه حد رضایت دارید؟

در پاسخ پنج گزینه مطرح می‌شود که عبارتند از: «بسیار راضی هستم»، «تا حدودی راضی هستم»، «نه راضی هستم و نه ناراضی»، «تا حدودی ناراضی هستم» و «بسیار ناراضی هستم.»

در کنار هر جواب هم یک آیکون چهره وجود دارد که تا حدودی مفهوم متن را بیان می‌کند. 





به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد از نظر کاربران واقعی و نه روبات‌ها، برای بهبود عملکرد جست‌وجوگر خود استفاده کند.

از سوی دیگر این شرکت مطرح آمریکایی همواره می‌کوشد با جواب‌های ناخواسته، اسپم و تبلیغاتی مقابله کرده و همیشه بهترین و مرتبط‌ترین نتایج را لیست کند.

همین سیاست‌های ارزشمند باعث شده این سایت به بهترین موتور جست‌وجوی اینترنتی تبدیل شود و با اختلافی بسیار، جایگاهی برتر از همه رقبا به دست آورد.




موضوع مطلب :


جمعه 91 اسفند 18 :: 10:25 صبح :: نویسنده : Admin

سیستم عامل‌های قدیمی‌تر دارای حفره‌های امنیتی بیشتری هستند که در نتیجه احتمال آسیب‌پذیری سیستم را افزایش می‌دهند. آنتی ویروس نیز برای مقابله با این تهدیدات باید عملکرد بالاتری داشته باشد.



گل‌مر بحری *


پیش از اینکه آنتی‌ویروس خود را متهم به کند بودن نمایید و کاهش سرعت را به پای آنتی‌ویروس بنویسید، به این نکات توجه نمایید!!!

سخت افزار ضعیف
طبیعتاً اگر بر روی یک سیستم با سخت‌افزار ضعیف که عملکرد پرسرعتی ندارد، آنتی ویروس نصب کنیم، نمی‌توان انتظار عدم تغییر عملکرد بر روی سیستم را داشته باشیم.
همچنین به طور مثال سیستم عامل ویندوز 7 به تنهایی نیازمند دو گیگابایت رم است و هر آنتی ویروسی نیز برای نصب شدن نیازمند یک گیگابایت فضای رم هست.
در نتیجه نمی‌توان از سیستمی با دو گیگ رم و ویندوز 7 انتظار داشت پس از نصب آنتی ویروس همچنان عملکرد پر سرعتی داشته باشد.

به‌روز بودن نرم‌افزارها
ممکن است آنتی ویروس 2010 فرد به‌روزرسانی شده باشد، اما طبیعتا این نسخه، از ورژن سال 2012 ضعیفتر عمل خواهد کرد، چرا که موتور جست‌وجوگر و الگوریتم‌های شناسایی مخاطرات، هر سال تقویت شده و سرعت و عملکرد بهبود می‌یابد.
از سوی دیگر سیستم عامل‌های قدیمی‌تر دارای حفره‌های امنیتی بیشتری هستند که در نتیجه احتمال آسیب‌پذیری سیستم را افزایش می‌دهند. آنتی ویروس نیز برای مقابله با این تهدیدات باید عملکرد بالاتری داشته باشد.

مرتب نگه داشتن هارد دیسک
حداقل بیست درصد از فضای هارد برای عملکرد خوب سیستم باید خالی باشد و توصیه می‌شود فایل‌های غیرضروری در هارد اکسترنال نگهداری شده تا از اسکن کردن چندباره آنها توسط آنتی ویروس اجتناب شود.
راه دوم برای تمیز نگه داشتن هارد پاک کردن برنامه‌های غیرضروری است.
تعدد برنامه‌های غیرضروری سبب می‌شود این برنامه‌ها به دلیل این که در استارتاپ ویندوز فضایی را اشغال می‌کنند، هر بار، با روشن کردن کامپیوتر آغاز به کار کرده و در پشت زمینه سیستم همواره فعال باشند.

نکته دیگر این که نصب و پاک کردن تعداد زیادی برنامه سبب می‌شود در بخش رجیستری تعداد زیادی «Registry Key» ایجاد شده که اینها نیز در کندکردن سیستم موثر است. چرا که یکی از وظایف آنتی ویروس‌ها بررسی مرتب فایل‌های رجیستری است. به همین دلیل هم در بسیاری مواقع مساله کند بودن سیستم پس از تعویض ویندوز برطرف می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم کاربران در کنار استفاده از آنتی ویروس از نرم‌افزارهای مدیریت و نگهداری سیستم عامل هم استفاده کنند تا نیاز به دفعات متعدد نصب نباشد.

یکپارچه سازی هارد (defragment)
هنگامی که یک نرم‌افزار را نصب کرده یا فایلی را کپی می‌کنیم، ممکن است با توجه به ظرفیت خالی، این نرم‌افزار چند تکه شده و در چند جای مختلف هارد نصب شود. در نتیجه آنتی ویروس نیز ناچار است برای بررسی یک فایل به چند جای هارد مراجعه کند.
با استفاده از دستور یکپارچه‌سازی، فایل‌ها و نرم‌افزارها در کنار هم در هارد قرار گرفته و سرعت عملکرد آنتی ویروس بهبود می‌یابد.
-----------------------------------------------
* مدیر عامل شرکت پارس آتنا دژ

 


موضوع مطلب :


جمعه 91 اسفند 18 :: 10:23 صبح :: نویسنده : Admin

گرچه این روزها حتی برای دسترسی به اینترنت با پهنای باند دو مگابیت هم می‌توان قرارداد بست اما در عمل به نظر می‌رسد در موارد متعدد سرعت واقعی اینترنت با آنچه در قراردادها ذکر شده همخوانی چندانی ندارد.



اگرچه این روزها حتی برای دسترسی به اینترنت با پهنای باند دو مگابیت هم می‌توان قرارداد بست اما در عمل به نظر می‌رسد در موارد متعدد سرعت واقعی اینترنت با آنچه در قراردادها ذکر شده همخوانی چندانی ندارد. 


 بهمن‌ماه امسال در میان شرکت‌های ارائه‌کننده اینترنت در بخش پهنای باند دو مگابیت از ساعت یک تا هشت شرکت عصر انتقال داده‌ها (عصر تلکام) بالاترین سرعت را برای کاربران خود فراهم کرده و پس از آن آسیاتک و آریانا گستر اسپادانا در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.
همچنین در این ساعات شرکت‌های شاتل، نداگستر صبا، پارس آنلاین و شبکه ارتباط شبدیز دیگر شرکت‌هایی هستند که در رتبه‌های بعدی سرعت قرار گرفته‌اند.
اما طی ساعات هشت تا 16 به ترتیب داده پردازی فن‌آوا، شاتل و پیشگامان ارتباطات بالاترین سرعت‌ها را داشته‌اند و ارتباطات فن‌آوا، نداگستر و پارس آنلاین در رده‌های بعد از آنها قرار گرفته‌اند.
دربازه زمانی 16 تا 24 نیز داده پردازی فن‌آوا آریاناگستر اسپادانا و شاتل در رتبه‌های اول تا سوم قرار گرفته و پس از آنها پیشگامان توسعه ارتباطات، پارس آنلاین، نداگستر صبا، شبکه ارتباط شبدیز و عصر انتقال داده‌ها (عصر تلکام) در رده‌های بعدی قرار دارند.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


جمعه 91 اسفند 18 :: 10:22 صبح :: نویسنده : Admin

نوسانات نرخ ارزی، قطعی اینترنت و دیگر مشکلات در سال 91 باعث شدند که اینترنت کشور در این سال دستخوش نابسامانی‌هایی شود.

اینترنت مخابرات فعلا گران نمی‌شود



مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در ارتباط با افزایش قیمت اینترنت در سال آتی این گونه عنوان کرد که فعلا برنامه‌ای برای افزایش تعرفه اینترنت نداریم. 


داوود زارعیان، تعداد فعلی مشترکان اینترنت مخابرات را بالغ بر یک میلیون و 300 هزار کاربر دانست و یادآور شد: به همین تعداد هم در میان شرکت‌های PAP کاربر اینترنت وجود دارد. 


وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در موارد متعددی کاربران اینترنت مخابرات از کیفیت پایین‌تر این شرکت نسبت به شرکت‌های PAP یا ندا گلایه دارند، توضیح داد: کیفیت ما پایین‌تر نیست اما تا چندی پیش به دلیل مصوباتی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان تنظیم مقررات ابلاغ شده بود، محدودیت‌ها را رعایت می‌کردیم اما شرکت‌های PAP همکار ما این کار را نمی‌کردند و حتی در تبلیغات آنها می‌دیدیم که تا اینترنت چهار مگ نیز تبلیغ می‌شود و شاید همین موضوع موجب شده که برخی فکر کنند ممکن است ما سرعت پایین‌تری داشته باشیم. 

وی در عین حال یادآور شد: مدتی است شرکت مخابرات تغییرات اساسی در ساختار ارائه خدمات ADSL ایجاد کرده و با ایجاد مراکز خدمات‌دهی و سرویس‌های هوشمند سرویس‌ مناسبی به کاربران خود ارائه می‌کند و درنهایت تفاوت چندانی میان این شرکت و شرکت‌های PAP وجود ندارد. 

زارعیان در ادامه در پاسخ به این سوال ایسنا که به طور مثال شما فکر می‌کنید کاربری که از شما اینترنت 512 می‌گیرد در نهایت با چه سرعتی به دنیای مجازی دسترسی دارد، گفت: سرعت براساس مصوبه واگذاری ADSL در تمام شرکت‌ها مشابه یکدیگر است. 

مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران در پاسخ به این مطلب که حتی بنا بر اعلام مرکز متما شرکت‌ها از نظر سرعت کیفیت مختلفی دارند یادآور شد: بحث سرعت تا حدی به بحث زیرساخت‌ها برمی‌گردد که در مجموع زیرساخت‌های ما ضعیف است اما با این حال ما هرچه پهنای باند تحویل بگیریم آن را تحویل می‌دهیم. 

وی در پاسخ به این سوال که با این وجود باید با توجه به این ساختارهایی که ضعیف دانسته می‌شود شما با توجه به تعداد بالای مشترکانی که دارید پهنای باند خود را در میان جمعیت بیشتری تقسیم کنید، توضیح داد: به هیچ عنوان غیر استاندارد share نمی‌کنیم. ما براساس قوانین نمی‌توانیم پهنای باند را بین بیش از 10 کاربر تقسیم کنیم. حال ممکن است پهنای باندی که در ورودی تحویل می‌گیریم کمی پایین‌تر از میزان واقعی باشد که به همین نسبت پهنای کاربران هم کاهش پیدا می‌کند.

زارعیان در پایان یادآور شد: در سالی که گذشت برخی اتفاقات افتاد که تا حدی اینترنت کشور را تحت تاثیر قرار داد که از جمله این موارد می‌توان به نوسانات نرخ ارز و همچنین قطعی اینترنت توسط برخی کشورها به ایران اشاره کرد که در نهایت مسائلی از این دست ارائه اینترنت در کشور را با مشکلاتی مواجه کرد.




موضوع مطلب :


جمعه 91 اسفند 18 :: 10:20 صبح :: نویسنده : Admin
 
 زوپفلی رونمایی شد.
الگوریتم جدید فشرده‌سازی گوگل معرفی شد



اخیراً گوگل از الگوریتم متن باز جدیدی برای کوچک‌تر کردن حجم داده‌ها رونمایی کرده است که نام عجیب آن از نام نوعی نان سوئیسی گرفته شده است: زوپفلی (Zopfli).

ن گونه که غول جست‌وجو مدعی است زوپفلی می‌تواند در قیاس با الگوریتم Zlib، فایل‌ها را بین سه تا هشت برابر فشرده‌تر نماید.

ابزار همراه از قبیل تلفن همراه و تبلت، یکی از مهم‌ترین موارد استفاده این الگوریتم عنوان شده است چرا که با استفاده از آن می توان عناصر به کار رفته در وب سایت‌ها را با سرعت و فشردگی بیشتری جابجا نمود.

بر این اساس، در فضای سیار بارگذاری اطلاعات سریع‌تر انجام می‌شود، باتری کمتری مصرف می‌شود، و از همه مهم‌تر این که پهنای باند کمتری به این کار اختصاص می‌یابد.

Lode Vandevenne یکی از مهندسان نرم‌افزار تیم فشرده‌سازی گوگل با اشاره به این که زوپفلی مبتنی بر الگوریتم Deflate است، گفت: فشرده‌سازی بیشتر یعنی استفاده بهتر از فضا، انتقال سریع‌تر داده‌ها و فشار کمتر به هنگام لود سایت.




موضوع مطلب :


نامی: در حوزه اینترنت بین‌الملل در شرکت ارتباطات زیرساخت افزایش 30 درصدی پهنای باند اینترنت را در سال جاری شاهد خواهیم بود که از Gbps 63 در سال گذشته به 83 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید.


سرپرست وزارت ارتباطات گفت: در حوزه اینترنت بین‌الملل شرکت ارتباطات زیرساخت افزایش 30درصدی پهنای باند اینترنت را در سال جاری شاهد خواهیم بود و بدین ترتیب هیچگاه قطعی در اینترنت کشور بروز نخواهد کرد.

به گزارش ایتنا از محمد حسن نامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ظرفیت پهنای باند اینترنت و دیتای داخلی در مجموع به 128 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته که این رقم در مقایسه با سال گذشته که 88 گیگابیت بر ثانیه بود، 45 درصد افزایش یافته است.

نامی افزود: در حوزه اینترنت بین‌الملل در شرکت ارتباطات زیرساخت افزایش 30 درصدی پهنای باند اینترنت را در سال جاری شاهد خواهیم بود که از Gbps 63 در سال گذشته به 83 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید.

وی در ادامه در خصوص پهنای باند دیتای داخلی توضیح داد: پهنای باند دیتای داخلی شامل سرویس‌های MPLS، VPLS و اینترنت است که در این حوزه نیز ظرفیت پهنای باند واگذار شده از Gbps 25 در سال 90 به Gbps 45 در سال جاری افزایش یافت که بیانگر رشد 80 درصدی در این حوزه است.

سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: این ظرفیت به مشتریان شرکت ارتباطات زیرساخت اعم از شرکت‌های مخابرات استانی، شرکت‌های خصوصی و دولتی و PAP ها واگذار خواهد شد و این وزارتخانه آمادگی دارد تا نیازهای متقاضیان را در تمامی استان‌ها به هر میزان که مورد نیاز است پاسخگو باشد.

وی افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت با استفاده از شبکه گسترده 50 هزار کیلومتری فیبرنوری این شرکت خدمات مورد نظر این دسته ازمتقاضیان را در اقصی نقاط کشور ارائه خواهد کرد.

نامی افزود: علاوه بر این، مسیرهای جایگزین و پشتیبان که در شبکه ارتباطات زیرساخت پیش بینی شده است، امکان واگذاری خدمات پایدار و مطمئن را در شبکه این شرکت برای تمامی متقاضیان فراهم کرده است.

سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تأکید کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت از طریق هشت درگاه بین‌الملل اینترنت کشورمان را تامین می‌کند و در صورت اختلال در هر یک از این درگاه‌ها، ظرفیت پهنای باند مورد نیاز از دیگر مسیرها تامین خواهد کرد و بدین وسیله هیچگاه قطعی در اینترنت کشور بروز نخواهد کرد.

" دو روز دیــگر قیمت اینترنت را می برند بالا ، و می گویند این پــول برای این است که دیگر شما قطعی اینترنت نداشته باشیم "




موضوع مطلب :


< 1 2 3 4 5 >> >

قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید