تصویر ثابت

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 17
  • بازدید دیروز: 12
  • کل بازدیدها: 132834



.: اخـبـار فـنـاوری .:
اطلاع رسانی جامع و حرفه‌ای و البته صحیح اخبار فناوری (IT)با نگاهی دقیق‌ و همه‌جانبه + پاسخ دادن به درخواست های شما بازدید کننده ی عزیز
شنبه 91 بهمن 28 :: 7:50 عصر :: نویسنده : Admin
گوشی­های همراه هدف بزرگ برای بدافزار‌پردازانی است که می­‌خواهند زود ثروتمند شوند و اگر شما یکی از کاربران اندروید هستید، باید آگاه باشید که پلتفرم مورد استفاده شما یکی از رایجترین اهداف برای این افراد است.

به نقل از سی‌اس‌اُ، محققان می‌گویند حملات امنیتی به گوشیهای شما به صورت بدافزارهای مخفی و یا دامهای جعلی همچون پیامکهای سرکاری و عوارض تقلبی، با گرایش مردم به سمت استفاده از گوشیهای هوشمند و دوری از رایانه­‌های شخصی، زمینه‌ای مناسب برای کلاهبرداری‌های دیجیتال شده است.

این جرائم امنیتی؛ چه برای رایانه شخصی و چه برای گوشی هوشمند شما اتفاق بیافتد، باعث ضرر مالی زیادی می­‌شود.

بر اساس گزارش رسمی سیمانتک جرائم امنیتی در کل دنیا 110 میلیارد دلار و در آمریکا به تنهایی 21 میلیارد دلار ضرر مالی برای مصرف‌کنندگان در پی داشته است.

گزارش چنین نشان می­‌دهد که جرائم برخط برای انسان ضرر بیشتری در پی دارد و فراوانی حملات گوشی­های همراه، بین سالهای 2010 تا 2011 دو برابر شده است.

همچنین به خاطر دزدی اطلاعات و یا هویت کاربران برخط بزرگسال در کل دنیا، گوشیهای همراه 35 درصد از این کاربران دزدیده و یا گم شده است.

این طور به نظر می­‌رسد که گوشی شما در برابر حملات خطرناک بی دفاع است، اما آیا امنیت گوشی چیزی است که شما باید نگران آن باشید؟ آیا گوشی هوشمند شما مانند رایانه شخصی‌تان نیاز به یک حمله­ یاب تمام وقت دارد؟

هیچ شکی نیست که گوشی­های همراه هدف بزرگ برای بدافزار‌پردازانی است که می­ خواهند زود ثروتمند شوند و اگر شما یکی از کاربران اندروید هستید، باید آگاه باشید که پلتفرم مورد استفاده شما یکی از رایجترین اهداف برای این افراد است.

یکی از حقه­‌های رایج این است که برنامه کاربردی شبیه یکی از برنامه‌های رایج مانند پرنده خشمگین را ساخته و این نمونه تقلبی را با ظاهر و مختصاتی شبیه به برنامه اصلی، ارائه می‌دهند.

راه جلوگیری از آلوده شدن گوشی شما به بدافزارها این است که شما از اصل بودن برنامه­‌ای که قصد دانلود آن را دارید مطمئن شوید. از نشانه­‌های اصلی بودن یک برنامه کاربردی، تعداد بالای کابران آن برنامه، داشتن لینک به وب‌سایت توسعه‌دهنده برنامه کاربردی برای آگاهی از فعال بودن آن و نیز آمار بالای بازدید آن است.

ضمنا هنگامی که با رایانه شخصی خود برخط هستید، هیچگاه بر روی لینکی که ادعا دارد از یک بانک و یا موسسه مالی برای شما ارسال شده است، کلیک نکنید؛ خصوصا اگر این لینک از طریق پیامک به دست شما برسد.




موضوع مطلب :



قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید