تصویر ثابت

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 12
  • کل بازدیدها: 132828



.: اخـبـار فـنـاوری .:
اطلاع رسانی جامع و حرفه‌ای و البته صحیح اخبار فناوری (IT)با نگاهی دقیق‌ و همه‌جانبه + پاسخ دادن به درخواست های شما بازدید کننده ی عزیز
شنبه 91 بهمن 28 :: 7:49 عصر :: نویسنده : Admin
گوگل تمامی اطلاعات کاربرانی که از ماه اکتبر و نوامبر سال گذشته میلادی از طریق این سایت خرید کرده‌اند را در دسترس تولید کنندگان اپلیکیشن‌ها قرار داده است، بدون اینکه کاربران را از این کار مطلع کند.
شاید تا به حال به منبع برنامه‌های اندرویدی گوگل سری زده‌ باشید. منبعی که هر کسی از سراسر دنیا می‌تواند اپلیکیشن‌های تولید شده خودشان را در آن‌جا قرار دهد تا توسط کاربران اندرویدی مورد استفاده قرار گیرد.

امّا همین (به ظاهر) مزیّت باعث مشکلات بعدی نیز شده‌ است، یکی از بارزترین آن‌ها وارد شدن بسیاری از اپلیکیشن‌های آلوده به بدافزار است؛ که گوشی‌های کاربران با اجرای آن، آلوده به انواع بدافزارها شده و هدف بسیاری از جرایم سایبری دیگر قرار می‌گیرند.

امّا اخیرا "دَن نُلان" که یک توسعه‌دهنده اپلیکیشن می‌باشد؛ موضوعی جدید را در این‌باره افشا کرده‌است. او می‌گوید: "اجازه بدهید این را برای شما روشن کنم، با هربار خرید یا دانلود اپلیکیشنی که شما از طریق گوگل پلی انجام می‌دهید مشخصات شما به شرکت و یا فرد تولید کننده اپلیکیشن فرستاده خواهد شد."

وی در ادامه می‌گوید: "من به عنوان یک توسعه دهنده اپلیکیشن می‌توانم از این اطلاعات برای انجام هرگونه فعالیت غیر قانونی بهره ببرم؛ به‌طور مثال می‌توانم با داشتن این اطلاعات به سایر اطلاعات کاربر در شبکه‌های اجتماعی، حساب‌های بانکی و غیره پی‌ببرم."

کارشناسان امنیتی گفته‌اند که می‌توان با داشتن این اطلاعات به شبکه کاربر مورد نظر نفوذ کرده و با ساختن یک بدافزار ساده که این‌روزها توسط هر برنامه‌نویس حرفه‌ای قابل طراحی است، به گوشی هوشمند و نیز رایانه فرد نفوذ کرده و اطلاعات جزئی و حساس وی را بدست آورد.

در طی تحقیقاتی که نُلان پس از پی‌بردن به این حقیقت انجام داده است موضوع قابل توجهی را کشف کرده است که گفتن آن خالی از لطف نیست.

بر اساس تحقیقات این توسعه دهنده اپلیکیشن، گوگل تمامی اطلاعات کاربرانی که از ماه اکتبر و نوامبر سال گذشته میلادی از طریق این سایت خرید کرده‌اند را در دسترس تولید کنندگان اپلیکیشن‌ها قرار داده است، بدون اینکه کاربران را از این کار مطلع کند.




موضوع مطلب :



قالب بلاگفا

قالب وبلاگ

purchase vpn

بازی اندروید